Oliko Sid Vicious ihan hirveä ihminen?
Sellainen jonka kanssa ei halua olla missään tekemisissä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
epäkypsä, pahoinpiteli Nancyä, kuten tv-haastattelussa tuli ilmi, sortui huumeisiin, todennäköisesti oli se joka surmasi Nancyn
johtopäätöksenä, itse olisin pysynyt kaukana
Vakka kantensa valitsee. Kannattaa lukea Nancyn äidin kirjoittama kirja "Nancy". Nancy oireili ihan pienestä pitäen ja sekoili itsetuhoisesti ennen kuin oli tavannut koko Sidiä. Molemmat sekä Nancy että Sid olivat siis hirveitä ihmisiä.
Joku sekopää loukkaantui ja kävi alapeukuttamassa aloitusta 😅
Soitti ilmabassoa eli ei hallinnut oikeasti instumenttiaan. Johnny Rotten on tästä rekrystä sittemmin ottanut täyden vastuun.
Eikös Johnny Rotten eli Joh Lydon sanonut, että Sid oli "a sweet boy", tai jotain? Mulla on edelleen se Lydonin omaelämäkerta lukematta. Sitä ei ole täällä kirjastossa.
Sid ei kai ollut ihan penaalin terävin kynä. Jos aihe kiinnostaa niin Sidistä on kirjoitettu kirja joka löytyy myös suomeksi. En muista nimeä, googlaa.
Sid oli bändin jäsenistä se pahin raggari. Korvasi puutteellista tai siis kokonaan puuttuvaa soittotaitoaan show-meiningillä.
Tosiasiassahan muut jäsenet olivat oikeasti herrasmiehiä ihmisinä, eivät tehneet pahaa kärpäsillekään... Opetus: kaikki ei ole sitä mitlä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Johnny Rotten eli Joh Lydon sanonut, että Sid oli "a sweet boy", tai jotain? Mulla on edelleen se Lydonin omaelämäkerta lukematta. Sitä ei ole täällä kirjastossa.
Mä oon lukenut sen, muuten tosi hyvä mutta ihmettelin sitä että Rotten on täysin vakuuttunut siitä ettei Sid tappanut Nancya. Että se oli joku ulkopuolinen huumevelkoja tms. joka vei myös rahat. Ehkä oman ystävän tajuaminen murhaa jaksi olisi ollut liian kova pala.
Pidän Sidin syyllisyyttä ko. tekoon kyllä täysin selvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lukenut sen, muuten tosi hyvä mutta ihmettelin sitä että Rotten on täysin vakuuttunut siitä ettei Sid tappanut Nancya. Että se oli joku ulkopuolinen huumevelkoja tms. joka vei myös rahat. Ehkä oman ystävän tajuaminen murhaa jaksi olisi ollut liian kova pala.
Uskon, että on hyvä. Joskus aikoja sitten selailin sitä akateemisessa. Ymmärrän sen, että Lydonin oli vaikea uskoa kaveriaan tappajaksi, eikä Sid varmasti ollut luonteeltaan varsinaisesti tappaja. Mutta joku naksahti. Varmastikaan Sid ja Nancy eivät olleet hyväksi toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
epäkypsä, pahoinpiteli Nancyä, kuten tv-haastattelussa tuli ilmi, sortui huumeisiin, todennäköisesti oli se joka surmasi Nancyn
Vakka kantensa valitsee. Kannattaa lukea Nancyn äidin kirjoittama kirja "Nancy". Nancy oireili ihan pienestä pitäen ja sekoili itsetuhoisesti ennen kuin oli tavannut koko Sidiä. Molemmat sekä Nancy että Sid olivat siis hirveitä ihmisiä.
Itse olet. Minusta Nancy oli jonkun oireyhtymän uhri, se ei tarkoita, että olisi ihmisenä hirveä, eli paha ja halveksittava. Sinä sen sijaan arvostelet siellä ihmisiä ilmeisesti ihan ilman mitään oireyhtymää, koska olet paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kakarahan se olikin, eikös se ollut kuollessaan vasta 21? Eikä se Nancykaan kyllä mikään enkeli ollut, narkkari joka oli väkivaltainen ja arvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Soitti ilmabassoa eli ei hallinnut oikeasti instumenttiaan. Johnny Rotten on tästä rekrystä sittemmin ottanut täyden vastuun.
Kyllä se osasi sen verran sitä bassoa jumputtaa mitä tuohon niiden musiikkiin tarvitseekin. Syy sille että usein sen soitosta ei tullut mitään on siinä että pää oli niin juntturassa kamasta ja viinasta. Ei tietenkään mikään bassovirtuoosi ollut mutta perusteet osasi mikä tuollaiseen räkäpunkkiin riittää vallan mainiosti.
Sid ei ollut pyhimys, muttei myöskään ilkimys, kuten Harri Konttinen lauloi aiheesta aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se osasi sen verran sitä bassoa jumputtaa mitä tuohon niiden musiikkiin tarvitseekin. Syy sille että usein sen soitosta ei tullut mitään on siinä että pää oli niin juntturassa kamasta ja viinasta. Ei tietenkään mikään bassovirtuoosi ollut mutta perusteet osasi mikä tuollaiseen räkäpunkkiin riittää vallan mainiosti.
Jep. Mutta mulla oli joskus joku bootleggi sieltä surullisenkuuluisalta Amerikan-kiertueelta, jossa sitten kuuluu, kun joku taitavampi soittaa bassoa, kun Sid ei pystynyt. Joku roudari lavan takana, ja Sidin piuha oli irti. Sehän taisi olla aika sooseissa sen koko kiertueen.
Ever get feeling you've been cheated?
Ps. Ihanaa, että me keskustellaan Sex Pistolsista!
SP teki levy-yhtiöpomostaan Richard Bransonista kertaheitolla yhden Britannian rikkaimmista ihmisistä. Aika hyvin. Eivätkä köyhiä poikia olleet tietysti bändin jäsenetkään, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
SP teki levy-yhtiöpomostaan Richard Bransonista kertaheitolla yhden Britannian rikkaimmista ihmisistä. Aika hyvin. Eivätkä köyhiä poikia olleet tietysti bändin jäsenetkään, tietenkään.
Mulla on sellainen muistikuva, että niitä kusetettiin sopimusasioissa aika huolella.
"Sidin piuha oli irti."
Juu, monessakin mielessä...
Vai oisko ollut niin että Sid oli nimenomaan ilkimys. Nancyn tappo, mikäli hän teki sen, oli sekoiluriidan päätös eli ei ollut kylmäverinen murhaaja mutta ilkeä varmaan oli.