Kuinka monta lukuvuodessa olet ottanut yhteyttä lastesi opettajiin?
Poissaolot, muut ilmoitukset, valitukset, positiiviset palautteet, puhelinsoitot, viestit yms.?
Mietin, kuinka paljon viestejä opettajat saavat.
Kommentit (7)
2 lasta. Toisen opettajille en vuoden sisällä ole laittanut yhtään viestiä (poissaoloilmoituksia olen laittanut). Toisen opelle olen laittanut 2 viestiä. Toinen siitä, että on terveystarkastuksessa tietyllä tunnilla ja toinen että lähtee hammastarkastukseen kesken tunnin.
Lapset ovat 8. ja 6. luokalla enkä ole ottanut yhteyttä yhtään kertaa muuten kuin poissaolojen ilmoittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 8. ja 6. luokalla enkä ole ottanut yhteyttä yhtään kertaa muuten kuin poissaolojen ilmoittamiseksi.
Entä kokousten sopiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kokousten sopiminen?
Mitkä kokoukset?
Minulla on kaksi lasta joista toisella tehostettu tuki. Hänen opettajan kanssa palaverrataan kaksi kertaa vuodessa johon ei montaa viestiä kulu. Toisen lapsen opettajan kanssa ei tavata ellei asiaa ole ja ei ole ollut.
Minulla on lapsi 2. luokalla. Saldona on 0 yhteydenottoa. En voi sietää Wilma, en siis käytä sitä. Mies hoitaa viestittelyt, hänen hermot kestää sen susisurkean sovelluksen paremmin. Minut saa kiinni puhelimella tai sähköpostilla.
Ihan muutaman ja nekin käytännössä koulun aloitteesta. Häpeäisin silmät päästäni, jos viestittelisin lapsestani opettajalle jotain erityisempää.
Lapsia minulla ei ole mutta saan opettajana huoltajilta viestejä keskimäärin ehkä 10 kpl viikossa. Opetan 22 oppilaan luokkaa ja lisäksi parille muulle luokalla erästä ainetta. Yleensä yhteydenotot tulevat vain oman luokkani huoltajilta ja yleisin on juuri poissaoloilmoitus tai ilmoitus siitä että lapsi on unohtanut läksyt (jälkimmäistä inhoan ja koen turhana). Poissaolotkin olisi wilmassa mahdollista ilmoittaa suoraan eikä tarvisi viestiä lähettää, mutta suurin osa ei sitä hyödynnä.
Joskus toki yhteydenotot jatkuu keskusteluna kun jatkamme viestittelyä mutta laskin sen ensimmäisen yhteydenoton varsinaisena yhteydenottona.