Kukaan ei ole kiinnostunut lapsistani
Itse aina kyselen ystävieni lasten kuulumisia ja he mielellään puhuvatkin lapsistaan. Minun lapsistani ei kukaan koskaan kysy mitään. Se vähän surettaa, varsinkin kun isovanhemmatkin ovat kuolleet, eikä sukulaisia ole muita kuin jotain omia serkkuja, joista olen vieraantunut ajat sitten.
Kommentit (11)
Ehkä he eivät ole niin kovin uteliaita.
Puhutko sinä mielelläsi lapsistasi, kuten ystäväsi puhuvat omistaan? Mitä vastaat, kun kysytään mitä kuuluu?
Minäpä kysyn, miten he voivat, ovatko puuhanneet tällä viikolla jotakin erityisen mukavaa? :)
Höh :( eivätkö tunne lapsiasi hyvin? Jos eivät tiedä mistä kysyä. Kerro juttuja lapsista ohimennen muiden kuulumisten ohella. "Hain juuri Maijan pianotunnilta..."
Minkälaisia lapsesi ovat? Minkä ikäisiä? Miksi olet vieraantunut serkuistasi? Olisiko nyt sinun hommasi alkaa muodostamaan välejä serkkuihisi uudelleen ja yrittää vähän enemmän saada perheeseesi iloa ja muiden kiintymystä? Sinä olet nyt avainasemassa tässä asiassa, eivät kaikki muut. Muita et voi syyttää asiasta valitettavasti.
En minä kysele muiden ihmisten lapsista enkä kerro omistani. Jonkinlaista rajaa sentään.
En ole erityisen lapsirakas, ja lapset, joiden kanssa en ole missään tekemisissä, eivät juurikaan kiinnosta. Kavereiden lapsien kuulumiset yritän kyllä muistaa kysyä ihan vaan kohteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole erityisen lapsirakas, ja lapset, joiden kanssa en ole missään tekemisissä, eivät juurikaan kiinnosta. Kavereiden lapsien kuulumiset yritän kyllä muistaa kysyä ihan vaan kohteliaisuudesta.
Sama juttu. Minulla on kolme lasta ja pidän heistä hyvin paljon, mutta muiden kakarat eivät oikeastaan kiinnosta ollenkaan. Kysäisen kyllä heistä ja kuuntelen, jos toinen haluaa jutella lapsistaan, mutta siinä kaikki.
Jospa sun kaverit eivät oikeastaan halua puhua lapsista, vastaavat vaan kohteliaisuuttaan sun kyselyihin?
Harmi. Mutta pääasia, että heidän vanhempansa tai ainakin toinen on kiinnostunut heistä?