Millaisesta työstä kuuluu maksaa se suomalaisen keskipalkka n. 3500/kk?
Kommentit (62)
Nyt varmaan tarkoitetaan taas keskiansiota? Siinä on mukana kaikki lisät sun muut. Ihan vaan, jotta hoitajatkin ymmärtäisivät.
Olen ylitarkastaja ja palkka noilla hujakoilla.
Kai ton saa just esim. opettaja, sairaanhoitaja tai poliisi, kun otetaan kaikilta lisät huomioon.
Kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Palkka 3500 kuussa.
Olen erityisopettaja, ja lisineen palkkani on 3200 kk. Kiva koronavuosilisä - ei tulospalkkiota ja ensi vuonna suuremmat ryhmät ja vanhat kirjat; uusia ei ole varaa tilata.
Erityisope jatkaa.. kesälomalle ryömin, olen aivan puhki.
Hyvin harva saa oikeasti tuon. Tuttu puheterapeutti ja farmaseutti saa...mutta siitä vielä verot pois.
Isot päälliköt nostaa 10 000/kk ja ne nostavat suomen keskiarvoansioita. Oikeasti suurin osa saa 1900-3000e/kk miinus verot.
Koordinaattori. Nainen. Saan vähän yli tuon ja bonuspalkka päälle. Ei mielestäni vastaa työn vaativuutta. Jos olisin mies, alkaisi palkka nelosella.
Alihanlintana ahtausta tekevä firma maksaa konekuskeille tuota luokkaa olevaa palkkaa.
Kiinteistöhuollon taas konekuskit saavat n. 1500€kk/brutto.
Kyllähän 3500€/kk Suomen oloissa on ihan korkea palkka vaikka olisi koulutettukin.
Vierailija kirjoitti:
Erityisope jatkaa.. kesälomalle ryömin, olen aivan puhki.
Minä luokanopettaja ryömin kesätyöttömyyteen. Ja meillä ei ole ollut kirjoja ollenkaan paitsi äikässä, yllissä ja matikassa (ei saa tehdä merkintöjä). Lomautuksetkin koettu tänä vuonna.
Juu ei ole palkkani lähelläkään edes kolmea tonnia vaikka ihan pätevä olen, minimitunneilla mennään.
Noin suurta rahamäärää ei ansaitse työskentelystä kenkään.
Kauppiksesta, lääkiksestä, oikiksesta valmistuneet ja teknisen yliopiston kasvatit menevät yli tuon heti ekassa työpaikassaan. Tuo on palkka hyvälle duunarille tai keskiasteen (AMK) kasvatille.
Vierailija kirjoitti:
Koordinaattori. Nainen. Saan vähän yli tuon ja bonuspalkka päälle. Ei mielestäni vastaa työn vaativuutta. Jos olisin mies, alkaisi palkka nelosella.
Koordinaattoreita(mm. mies, KTM) työskentelee 3000€ palkallakin.
Ei tuol palkalla,ees elä! Laskut saa just ja just maksetuksi.Ruokaa saa vähän.
Mieheni on pintakäsittelijätyön esimiehenä ja saa suunnilleen tuon palkkaa.
Sähköasentaja urakkapalkalla tienaa tuon tai muutaman satasen päälle.
Jaa-a. Mulla ollut reilut 2000 e/kk lähes koko uran, työt ovat vaihdelleet. Nykyään 2200 - 2300 e/kk asiantuntemusta vaativista hallintotöistä.