Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu, että jos olet pyöräilijä, liikennesäännöt eivät koske sinua?

Vierailija
28.05.2021 |

Voit mm.
- ajaa missä huvittaa (ajorata, jalkakäytävä, pyörätie) ja välittämättä mihin suuntaan muut menevät
- puikkelehtia näiden kaikkien välillä edestakaisin ja edelleen aivan satunnaisesti
- punaiset valot eivät koske sinua
- ajat surutta myös suojatiellä, etkä noudata väistämissääntöjä
- polkupyöräilyn kieltävät kyltit eivät myöskään koske juuri sinua, kun äkkiä vaan oikaiset

Välillä mietin, että jos autolla tekis murto-osan noista törttöilyistä, niin tulisi hirveä haloo.

Siis miksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne tärkeimmät syyt olla täydellinen välinpitämättömyys säännöistä ja/tai niitä sääntöjä ei edes osata.

Vierailija
2/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkipyörällä voi ajella ihan missä ja miten sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ostaa jotaki voidetta toho siu peppukipeytees…

Vierailija
4/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä jonka vuoksi autoilijat tunkevat kärkikolmion takaa eteeni risyeyksissä joissa on pyöräilijän etuako-oikeus. Nämä on Oulussa merkitty tollojen varalta myös etityismerkein ( nuolet ja pyöräilijän kuvat). Mikään ei tunnu näihin dieseläijien kaaliin menevän....

Vierailija
5/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viherfillarikommunismi!

Vierailija
6/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt hetki sitten pyöräilemään monen vuoden tauon jälkeen ja osaltaan uskon tuon suojatielle ajamisen, omista velvollisuuksista piittaamatta, johtuvan siitä että suurin osa autoilijoista ei pidä kiinni omasta oikeudestaan olla tietyissä tilanteissa väistämättä pyöräilijää. Tämän seurauksena pyöräilijät olettavat autojen heitä väistävän. Tänään ensimmäistä kertaa kuukauden aikana olin tilanteessa, jossa auto ei ollut väistämässä eli ehkä ensimmäinen sadasta tällaisesta tilanteesta. Tämä autoilija ilmeisesti luuli minun tulevan alle, koska painoi minulle tööttiä juuri kuin pysähdyin kaistojen välissä olevalle jakajalle odottamaan ylitystä.

Vierailija
7/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Vierailija
8/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin!

Vierailija
9/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hetken tuumit, niin keksit ehkä, miksi autolla törttöily on vakavampi asia? Mutta joo, ärsyttää minuakin röyhkeät pyöräilijät. Tosin pyöräilijöiden oikeuksista välinpitämättömiä autoilijoita on paljon paljon enemmän.

Vierailija
10/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Asun Helsingissä ja liikun itsekin paljon pyörällä. Välillä tuntuu, että olen ainoa pyöräilijä, joka noudattaa liikennesääntöjä.

Helsingissä autoilijat ovat lähtökohtaisesti tosi kilttejä pyöräilijöiden suhteen, antavat tietä vaikkei väistämissääntöjen mukaan pitäisi. Kävelijät ovat suojatiellä huonoimmassa asemassa, koska sekä pyöräilijät että autoilijat tulevat päälle.

Olen pari kertaa avannut suuni, kun pyöräilijä on ollut jyräämässä minut suoja- tai kävelytiellä. Sanon mahdollisimman selkeästi ja neutraalisti, että tässä on suojatie. Vastaus on aina ollut aggressiivinen puolustus. Uskomatonta, että kypsään ikään ehtineet ihmiset eivät myönnä päivänselvää liikennerikkomusta, vaan ryhtyvät vääntämään ja valittamaan.

Joten vielä kerran, tiedoksi kaikille pyöräilijöille: JOS EI OLE LIKENNEVALOJA, SUOJATIELLÄ PYÖRÄILIJÄ VÄISTÄÄ AINA KÄVELIJÄÄ, KUTEN AUTOILIJAKIN. USEIMMISSA TAPAUKSISSA PYÖRÄILIJÄ VÄISTÄÄ MYÖS AUTOILIJAA.

Vierailija
11/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, viimeksi tänään olin ylittämässä pyörätietä suojatiellä jalankulkijoiden vihreillä valoilla, samalla vaunuja työntäen. Sivulta pyörätietä pitkin kaahaa pyöräilijä, joka rämpyttää raivokkaasti kelloa ja huutaa väistäkää. Pyöräilijä ajaa päin punaisia, sujahtaa takaamme ehkä 10 cm etäisyydeltä ja huutaa vielä vittua perään.

Samanlaista tapahtuu monta kertaa viikossa kyseisessä paikassa.

Vierailija
12/12 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en leiki mukana yhtään mitää ja jos joku trans mulle loukkaantuu ni Ei Kiinnosta!!