Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkui vajaaksi yms. kun yritin opiskella.

Vierailija
28.05.2021 |

En ymmärrä tuota ajatusmaailmaa. Tahtoo tahallaan sabotoida ja aiheuttaa mielipahaa.

Yksi päivä tässä stressiä pukkasi itselläni ja itkin kun selitin kiireellisestä aikataulustani opiskelujen suhteen. Oli muutakin ja turautin muutaman kyyneleen hiljakseen niin ensimmäisenä haukkui hulluksi sekä väitti ettei minulla ole yhtään paineensietokykyä. Se ei ole totta, selviän eteenpäin aina mutta mielestäni on ihan inhimillistä joskus vuodattaa kyyneleitä. Olisin tarvinnut vain henkistä tukea ja tiuski ettei ole tulossa.
Myöhemmin pyyteli anteeksi.

Seuraavana päivänä opiskelin ahkerasti tunteja vielä kotona hoidettuani ensin kodin ja tehnyt valmiin pöydän niin mies alkaa yhtäkkiä haukkumaan ohimennen vajaaksi, tökki minua ja laittoi musiikit huutamaan. Tahallaan ärsytti ja yritin olla provosoitumatta, jatkoin opiskelun parissa.
Musiikki jatkoi huutamistaan kappaleesta toiseen ja sitten pyysin rauhallisesti jos voisi pienentää. Lisäksi kyselin miksi tekee tahalleen tuota minulle?
Kuulemma ei tehnyt ja tämän jälkeen haukkui hulluksi kun kuulemma suutun musiikin kuuntelusta.
En edes suuttunut ja pyysin vain hiljentämään ja tiesin että pelaa nyt jotain ihmeellistä leikkiä kanssani.

Mikä häntä vaivaa? Myöhemmin haukkui kehitysvammaiseksi ja jälleen vajaaksi sekä hulluksi. Tässä vaiheessa itkin ja lähdin seurastaan. Jään tilanteissa puolustuskyvyttömäksi.

Outoa käytöstä ja syyt heittää minun niskoilleni. Muuten mennyt hyvin viime aikoina mutta yhtäkkiä hän muuttuu järkyttäväksi käytökseltään.

Lähden pois ihan kohta, kyyti tulee. Ahdistaa kuitenkin ja tästä vastuu siirtyy minulle vaikka mies itse aiheuttaa tilanteita eikä omista tunneälyä. Haukkuu varmaan minua pitkin kyliä hulluksi. En voi käsittää.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ku sanoit että oot päihdeperheessä kasvanut, niin sun toleranssi poikkeavalle ja vääränlaiselle käytökselle on todennäköisesti tosi korkea. Sun kannattaa tietoisesti seuraavan parisuhteen alkaessa muistuttaa itseäsi siitä korkeasta "kipukynnyksestä".

Vierailija
42/45 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ku sanoit että oot päihdeperheessä kasvanut, niin sun toleranssi poikkeavalle ja vääränlaiselle käytökselle on todennäköisesti tosi korkea. Sun kannattaa tietoisesti seuraavan parisuhteen alkaessa muistuttaa itseäsi siitä korkeasta "kipukynnyksestä".

Oikeassa olet. Olen huomannut, että ihmissuhteeni ovat olleet melkoisen raskaita.

Ensimmäinen miesystävä oli väkivaltainen, kuten myös toinen. Välillä ollut hyväkin tyyppejä mutta rakkautta on jopa vaikeampaa kohdata kuin huonoa käytöstä.

En ole tiedostaen valinnut näitä huonoja kumppaneita mutta nykyään osaan jo ymmärtää paremmin miksi olen suhteisiin päätynyt tai jäänyt.

Yksinäiseksi olen päätynyt eikä se haittaa nyt tässä elämänvaiheessa. Kun tahdon keskittyä itseeni ja elämääni. En pysty nyt yhtään ottamaan sellaista suhdetta elämääni joka vaikuttaisi mitenkään häiritsevästi eheytymiseeni.

Oikeastaan vasta ihan viime aikoina pystyin jättämään alkoholisti äitini kokonaan pois elämästäni vaikka kipuiluin pitkään hänen seurassaan ja olin ahdistunut, jopa voimaton välillä kun yritin asettaa rajoja hänelle. Ei kuunnellut, jatkoi vain niiden rikkomista(kuten kännipuhelut, kutsumatta oven taakse usein, lukuisia puhelinsoittoja päivän aikana vaikka en vastaa jne.) ja lopulta oli pakko vain ottaa kovin keino käyttöön, eli katkaista välit kokonaan.

Tällä hetkellä olen mielummin yksin. Tiedän, että minulla on potentiaalia tässä elämässä ja mahdollisuus rakkaudelliseen suhteeseen ja lempeään vuorovaikutukseen muiden kanssa.

Sitten joskus kun olen jokseenkin ehjempi.

Olen sopeutuva mutta nyt alan jo ymmärtämään onneksi mihin asti kannattaa yrittää sopeuttaa itsensä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
44/45 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkua perseelle sille juntille.