Mies haukkui vajaaksi yms. kun yritin opiskella.
En ymmärrä tuota ajatusmaailmaa. Tahtoo tahallaan sabotoida ja aiheuttaa mielipahaa.
Yksi päivä tässä stressiä pukkasi itselläni ja itkin kun selitin kiireellisestä aikataulustani opiskelujen suhteen. Oli muutakin ja turautin muutaman kyyneleen hiljakseen niin ensimmäisenä haukkui hulluksi sekä väitti ettei minulla ole yhtään paineensietokykyä. Se ei ole totta, selviän eteenpäin aina mutta mielestäni on ihan inhimillistä joskus vuodattaa kyyneleitä. Olisin tarvinnut vain henkistä tukea ja tiuski ettei ole tulossa.
Myöhemmin pyyteli anteeksi.
Seuraavana päivänä opiskelin ahkerasti tunteja vielä kotona hoidettuani ensin kodin ja tehnyt valmiin pöydän niin mies alkaa yhtäkkiä haukkumaan ohimennen vajaaksi, tökki minua ja laittoi musiikit huutamaan. Tahallaan ärsytti ja yritin olla provosoitumatta, jatkoin opiskelun parissa.
Musiikki jatkoi huutamistaan kappaleesta toiseen ja sitten pyysin rauhallisesti jos voisi pienentää. Lisäksi kyselin miksi tekee tahalleen tuota minulle?
Kuulemma ei tehnyt ja tämän jälkeen haukkui hulluksi kun kuulemma suutun musiikin kuuntelusta.
En edes suuttunut ja pyysin vain hiljentämään ja tiesin että pelaa nyt jotain ihmeellistä leikkiä kanssani.
Mikä häntä vaivaa? Myöhemmin haukkui kehitysvammaiseksi ja jälleen vajaaksi sekä hulluksi. Tässä vaiheessa itkin ja lähdin seurastaan. Jään tilanteissa puolustuskyvyttömäksi.
Outoa käytöstä ja syyt heittää minun niskoilleni. Muuten mennyt hyvin viime aikoina mutta yhtäkkiä hän muuttuu järkyttäväksi käytökseltään.
Lähden pois ihan kohta, kyyti tulee. Ahdistaa kuitenkin ja tästä vastuu siirtyy minulle vaikka mies itse aiheuttaa tilanteita eikä omista tunneälyä. Haukkuu varmaan minua pitkin kyliä hulluksi. En voi käsittää.
Kommentit (45)
Ei tuollaisen k..pään ukon kanssa kannata olla missään tekemisissä, ei ole viksua tuollainen käytös päin vastoin pitäisi kannustaa ei alistaa toista niin , sehän on naisen alistamista se , katotaan rikokseksi.
No huh huh! Onneks lähdit. Pakko kysyä, paljonko tuolla "miehellä" on ikää?
Me ollaan miehen kanssa oltu kohta 20v yhdessä. Nelissäkymmenissä molemmat, jos jotain merkitystä. Ikinä ei olla toisiamme haukuttu puolella tavulla. Ei oikein osata edes riidellä. Taidetaan olla outoja. .
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Moro ja näkemiin.
Hän ei halua, että menestyt ja pärjäät. Heijastaa hänen huonoa itsetuntoa. Voin sanoa, että ilman omaa halua (pitää ensin tiedostaa tilansa) ja terapiaa tuo ei parane. Vuosien saatossa pahenee. Huomaat jättäväsi asioita tekemättä, jotta ei tulisi riitaa.
Rakkaasi pitäisi tukea sinua, lohduttaa ja kannustaa. Tai vähintään antaa työrauha.
Viisaasti teet jos nyt lähdet.
Musta toi kuulostaa ihan kakaralta. Ikää ei taida olla kahtakymmentä enempää.
Mies on itseasiassa kymmenisen vuotta vanhempi minua. Olen hieman vajaa 30v.
Ei kai osaa ottaa vastuuta vaan syyllistää muita ja on jäänyt teinin tasolle ainakin tunnemaailmaa katsoessa.
Ap
Ap olet ilmeiwesti se, jolla on hullu väkivaltainen mies, joka on uhannut t@ppaa itsensä ja sinut, jos jätät hänet, ja joka jo kertaalleen haki sinut takaisin kotoasi sieltä opiskelupaikkakunnalta, kun olit jo lähtenyt.
Lähde tänään jo sinne turvakotiin. Älä enää palaa miehen luokse! Olimme todella huolissamme sinusta siinä pitkässä toisessa ketjussa.
Mun EX kannusti mua sanomalla mm. tuskin saat sitä koulua käytyä loppuun, ei susta mitään ikinä tule. Ja tämä oli hyvin pientä siihen nähden mitä kaikkea muuta tää ihminen mulle teki. LÄHDE!
Vierailija kirjoitti:
Mies on itseasiassa kymmenisen vuotta vanhempi minua. Olen hieman vajaa 30v.
Ei kai osaa ottaa vastuuta vaan syyllistää muita ja on jäänyt teinin tasolle ainakin tunnemaailmaa katsoessa.
Ap
Aina huonompi juttu. Ikääkin jo on, joten pitäisi osata jo vähän paremmin. Sinun on vaikea saada hänestä arvostavaa, tukevaa kumppania.
Kiitos muuten teille tsempanneille!
Olen ollut kotona nyt jo tunteja, syönyt hyvää ruokaa, katsonut elokuvan ja rentoutunut vain. Huomenna opiskelen - rauhassa (!).
Tämän parempaa ratkaisua en olisi voinut tehdä.
Tuli sieltä jo mieheltä viesti, että mihin lähdin(ihan kuin tulisi muka yllätyksenä) , pyysi anteeksi ja sanoi, että ei ole ollut oma itsensä kun on ollut väsynyt ja että olinpa herkkä kun tuollaisen vuoksi lähdin. Jätti vielä jotain rakoa tulevaisuudelle ja mietti jos joskus vielä nähdään.
Mikään tuossa viestissä ei kertonut rehellisyydestä tai aidosta pahoittelusta. Mies sai sen mitä halusi eli että lähden ja haluaa jättää vielä roikkumaan ajatukset jos joskus kuitenkin vielä nähtäisiin (hyväksikäyttäisi).
Vastasin vain ettei olla yhteyksissä.
Kyllä vituttaa koko mies. Ihan pimeää se eilinen käytös. Ehkä hänellä oli jo toiset naiset mielessä niin joutui tekemään tämän näin töykeästi ja lapsellisesti. Kertoo vain hänestä.
Niin ja lisäksi että en ole tuo ihminen joka on väkivaltaisen miehen kanssa ja kirjoittanut siitä. Tsemppiä hänellekin kuitenkin, ei ole helppoja asioita.
Ap
No tuohan kuulostaa ihan mun exältä, joka aloitti noi hommat vasta mentyämme kihloihin. Sitä ennen oli ns. normaali.
Lisäks soitteli välillä ajavansa rekkaa päin, jos en vastannut koulusta tunnilla tekstariin. Halusi kontrolloida, ei ollut oikeaa hätää koskaan.
Samaa ikää oli silloin, noin 30vee. Erosin silloin. Ei se siitä muuttunut. Kuoli viinaan alta nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan kuulostaa ihan mun exältä, joka aloitti noi hommat vasta mentyämme kihloihin. Sitä ennen oli ns. normaali.
Lisäks soitteli välillä ajavansa rekkaa päin, jos en vastannut koulusta tunnilla tekstariin. Halusi kontrolloida, ei ollut oikeaa hätää koskaan.
Samaa ikää oli silloin, noin 30vee. Erosin silloin. Ei se siitä muuttunut. Kuoli viinaan alta nelikymppisenä.
Kiitos viestistä.
Koko skenaario kuulostaa surulliselta :(
Paljon onnea tulevaan sinulle.
On ihmismieli kyllä hämmentävä.
Itse en pysty asettumaan ihmisten saappaisiin, jotka todella haluavat alistaa, vaikeuttaa toisen elämää tai lannistaa ja satuttaa tahallaan itsekkäiden tarkoituksien vuoksi.
En vain pysty.
Ehkä tällaisia ihmisiä kohtaan koska en aina voi uskoa todeksi, kohdallani defenssit aktivoituvat turhan helposti joskus. Olen päihdeperheessä kasvanut.
Aina sitä haluaa luottaa tai auttaa ihmistä kunnes ymmärtää, ettei siinä satuta kuin itseään ja tajuaa, ettei se ihmissuhde vie kuin ojasta allikkoon.
Ap
Toi mieshän on alkoholisti! Ja ikääkin jo sen verran, että tuskin tuosta muuttuu, saatikka sitten raitistuu.
Suomi on täynnä hyviä miehiä. Ei tarvitse tuollaista riippaa vetää perässän.
Vierailija kirjoitti:
Toi mieshän on alkoholisti! Ja ikääkin jo sen verran, että tuskin tuosta muuttuu, saatikka sitten raitistuu.
Suomi on täynnä hyviä miehiä. Ei tarvitse tuollaista riippaa vetää perässän.
Totta joka sana.
Ap
Voi kun sinulla on ihana mies! Kyllä minä nyt olen kateellinen.
En ole eläessäni niin ihanaa tavannut, että olisin suostunut mokomaa käytöstä sietämään.
No olethan sä vajaa tiedoista kun opiskelet.
Muista ettet palaa enää koskaan, ansaitset paljon parempaa. Tsemppiä opiskeluihin!