Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille kaikille, jotka asutte kerrostalossa.

Vierailija
28.05.2021 |

Pitäisikö muuttaa maalle jos normaali eläminen häiritsee niin paljon? Esim, tulen töistä klo 23 niin todellakin menen suihkuun ennen nukkumaan menoa. Jos keskellä yötä pitää käydä vessassa niin todellakin vedän vessan. Jos janottaa niin otan keittiön kraanasta vettä. Teen tämän kaiken koska ihmisten pitää saada elää täysin normaalisti. Te ette voi asialle yhtään mitään, ettekä voi edes tehdä.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla onnekas. Olen asunut tässä kt-asunnossa 14 vuotta eikä mistään kuulu mitään. Ei lapsiperheitä eikä juoppoja. Ikävä tulee, kun muutan pois.

Vierailija
22/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normielämisen äänet ovat ok. Yöllinen örveltäminen, kolistelu ja popittaminen eivät ole.

Kolistelu? Eli siis asunnossa ei saa mielestäsi esim. sulkea ovea tai avata keittiön vetolaatikkoa? Ikkunan sulkeminen se vasta hirveää kolistelua onkin. Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä sitten? Asun kerrostalossa eikä se häiritse minua pätkääkään.

Vierailija
24/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse suihkussa käyminen, ei vessan vetäminen eikä ruokailut. Se häiritsee kun karjut monta tuntia yöllä pelatessasi sotapelejä ja pelien ääni on niin kovalla että oma kotinikin on taistelukenttä. Minulla on sydänvika joten jos en saa unta saan rytmihäiriöitä. Minulla on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Jos en saa unta, sekoan päästäni ja sotatila saattaa muuttaa kotiisi.

Kuka pelaa ilman kuulokkeita? En ole ikinä kuullut, että kukaan pelaisi äänet päällä edes omakotitalossa...

Vierailija
25/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan ettet ole minun naapurini, koska meillä asuu täällä vain sivistyneitä ihmisiä. 

Vierailija
26/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa kerrostalossa ja kaikkein ääniyliherkin naapuri sattui kohdalle sellaisessa talossa, jossa olin toinen kyseisen tyypin kahdesta seinänaapurista. Tai oikeastaan kattonaapuri, koska asuin tuon tyypin yläpuolella. Hänellä ei ollut muita vierinaapureita kuin minä ja seinänaapurinsa, joka sattui olemaan hiljainen yksinäinen eläkeläisnainen. Tämä yliherkkä herkistyi kaikille äänille, koska meidän talossa oli todella hiljaista. Sitten kun meiltä joskus kuului joku pienikin ääni, niin ukko paukutti kämpässään kattilankansia yhteen protestina. Aivan umpihullu. Ulkonäönkin perusteella oli jossain psykoosissa, silmät seisoi päässä ja hullun kiilto silmissä. En tajua miksi tuo ikinä halusi kerrostaloon.

Vierailija
27/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap luulee olevansa niin tärkeä ihminen, että kukaan tekisi mitään asumisjärjestelyitä sen takia sattuuko hän juomaan vettä vai ei?

Puhuinkin yleisesti, että ihmisillä on oikeus elää normaalia elämää.

Vierailija
28/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap luulee olevansa niin tärkeä ihminen, että kukaan tekisi mitään asumisjärjestelyitä sen takia sattuuko hän juomaan vettä vai ei?

Hyvä kysymys! Pullistunut ego on ainakin kaverilla.

Pullistunut ego jos pitää peseytyä ja käydä vessassa? 😅 Ootko tosissas?

Ap

Vierailija
29/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse suihkussa käyminen, ei vessan vetäminen eikä ruokailut. Se häiritsee kun karjut monta tuntia yöllä pelatessasi sotapelejä ja pelien ääni on niin kovalla että oma kotinikin on taistelukenttä. Minulla on sydänvika joten jos en saa unta saan rytmihäiriöitä. Minulla on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Jos en saa unta, sekoan päästäni ja sotatila saattaa muuttaa kotiisi.

Kuka pelaa ilman kuulokkeita? En ole ikinä kuullut, että kukaan pelaisi äänet päällä edes omakotitalossa...

Minun naapuri ja vielä kavereidensa kanssa. Aloittavat illalla ja pelaa läpi yön keskenään ja huutavat. Sitten aamulla nukkumaan.

Vierailija
30/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse se, jos naapuri käy yöllä suihkussa töiden jälkeen, käy vessassa tai juo vettä. Asun kerrostalossa, jossa on suht huono äänieristys, mutta nuo edellä mainitsemani äänet eivät häiritse ollenkaan - hyvä jos edes kuuluu. Olen itsekin vuorotyöläinen ja käyn itsekin pari kertaa suihkussa yöllä viikon aikana.

Mikä minua häiritsee on naapurien viikonloppubileet (basson jumputus, keskustelut käydään huutokilpailuina), jatkuvat tömistely/pomppiminen/kolina ja tupakan poltto sisäpihassa.

Jostain syystä joka ikisessä kerrostalossa on asunut vähintään yksi bilettäjä seinänaapurinani.

Elämäntilanteestani johtuen asun kerrostalossa, mutta tavoite olisi päästä maalle kymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
31/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet töistä noin myöhään? Oletko duunari?

Työaika. Pitäisikö sanoa pomolle, että päästää aikaisemmin et pääsen suihkuun ennen hiljaisuutta?

Ap

Työnantaja on velvollinen järjestämään pesumahdollisuuden, mikäli työ on niin likaista/raskasta, että siinä sotkeutuu/hikoilee.

Vierailija
32/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun naapuri ja vielä kavereidensa kanssa. Aloittavat illalla ja pelaa läpi yön keskenään ja huutavat. Sitten aamulla nukkumaan.

Jos koko yön huutavat, niin siitähän voi jo valittaa.

Mutta on totta, että mitä hiljaisempaa kerrostalossa on yleensä, sitä enemmän pienet äänet häiritsee. Kun sekä ylä- että alapuolella ja kahdella puolella asuu muita, on vaikea edes sanoa mistä naapurista joku kalahdus kuuluu. Äänet on jatkuvia, joten niihin tottuu.

Vierailija
33/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan se ongelma on jos et osaa elää kerrostalossa naapureiden asumisrauhaa kunnioittaen

Muutapa itse

Aivan. Eli sinun logiikalla...

-Paskaisena puhtaisiin lakanoihin.

-Pitää tehdä tarpeensa sänkyyn

-olla juomatta jos janottaa.

Ap

Missä olet paskannut itsesi?

Vedä pönttö aamulla.

Varaa juomapullo yöpöydällesi.

Vierailija
34/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normielämisen äänet ovat ok. Yöllinen örveltäminen, kolistelu ja popittaminen eivät ole.

Kolistelu? Eli siis asunnossa ei saa mielestäsi esim. sulkea ovea tai avata keittiön vetolaatikkoa? Ikkunan sulkeminen se vasta hirveää kolistelua onkin. Just.

No miksi nuo asiat täytyy tehdä paiskomalla? Normaalista ikkunan tai laatikon sulkemisesta ei kuulu naapuriin kolinaa.

Vierailija
35/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi nuo asiat täytyy tehdä paiskomalla? Normaalista ikkunan tai laatikon sulkemisesta ei kuulu naapuriin kolinaa.

En tiedä esim miten meidän oven saa äänettä kiinni. Sitä on pakko painaa aika lujaa, että lukko napsahtaa kiinni ja ääni kaikuu rapussa. Asunnossakin on painavat puuovet, joiden sulkemisesta kuuluu ääni, vaikka miten hiljaa painaisi kiinni. Samoin ikkunat on mallia 50-luku, joten eivät avaudu tai sulkeudu äänettä. Näitä sitten neurootikko kutsuu kolisteluksi. Kun on oikein meluherkkä naapuri, se valittaa liukuovenkin liu'uttamisesta.

Vierailija
36/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet töistä noin myöhään? Oletko duunari?

En ole duunari. Olen aivokirurgi eivätkä asiakkani tiedä etukäteen milloin heidät pitää kiireellisesti leikata ja kauan siihen menee. Puolisoani kai voi sanoa duunariksi kun hän on sairaanhoitaja. Tulee myös joskus öisin kotiin töistä. Naapurit valittivat kun kävimme töiden jälkeen suihkussa, joten ostin saatana koko talon ja annoin kaikille häädön. Mitäs alkoivat?

Vierailija
37/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kaikki nuo kuuluu normaaliin elämiseen ja jos joku siitä mielensä pahottaa, niin muuttakoon muualle. Myös vauvan/lapsen itku on vain kestettävä. Kukaan ei pakota asumaan kerrostalossa, jos on niin herkkä.

Kyllä pakottaa. Kela nimittäin. Ei ole varaa asua omakotitalossa. Tällä Helsingin keskusta-asunnon vuokralla saisi jostain landelta vaikka kuinka ison omakotitalon, mutta he haluavat maksaa tämän ylihinnoitellun luukun vuokran. 

Vierailija
38/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei luulisi?

Vierailija
39/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n mainitsemat äänet kerrostalossa ovat täysin hyväksyttäviä ja ne myös sallitaan.

Joistakin tietyistä nilllittäjistä ei tarvitse välittää.

Meluta ei liikaa saa noina aikoina, mutta tietyt elämisen äänet ovat sallittuja kuten: Syöminen, suihkussakäynti wc:n käyttäminen kaikkina vuorokauden aikoina.

Ja kuka hullu muka täällä kysyy, että kuka tulee töistä klo 23.

Moni kaksi-tai kolmevuorotyössä oleva ihminen tulee silloin kotiin.  Ja monilla on todellakin jopa tunnin työmatka.

Etenkin tehtaissa tehdään 2-3 vuorotyötä ja kaikki tehtaa sijaitsevat kaupunkien ulkopuolella.

Jos työvuoro loppuu klo 22. henkilö vaihtaa vaatteet ja kävelee bussipysäkille.

Monet joutuvat käyttämään työmatkoilla jopa kahta eri bussia vaihtoineen.

Ei tämä nykyinen elämä ja yhteiskunta ole enää mitään 5 päivää työtä vkossa ja 8-16 päivässä.

Vierailija
40/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässä kerroksessa yksin enkä kuule naapureista mitään. Rappukäytävän ääniä kyllä kuulen, muuten elämisen ääniä en kuule. Todennäköisesti naapurit kuuulevat minun ääniä enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän