Teille kaikille, jotka asutte kerrostalossa.
Pitäisikö muuttaa maalle jos normaali eläminen häiritsee niin paljon? Esim, tulen töistä klo 23 niin todellakin menen suihkuun ennen nukkumaan menoa. Jos keskellä yötä pitää käydä vessassa niin todellakin vedän vessan. Jos janottaa niin otan keittiön kraanasta vettä. Teen tämän kaiken koska ihmisten pitää saada elää täysin normaalisti. Te ette voi asialle yhtään mitään, ettekä voi edes tehdä.
Kommentit (123)
Miksi tulet töistä noin myöhään? Oletko duunari?
Sinullahan se ongelma on jos et osaa elää kerrostalossa naapureiden asumisrauhaa kunnioittaen
Muutapa itse
Jep. Kaikki nuo kuuluu normaaliin elämiseen ja jos joku siitä mielensä pahottaa, niin muuttakoon muualle. Myös vauvan/lapsen itku on vain kestettävä. Kukaan ei pakota asumaan kerrostalossa, jos on niin herkkä.
Kerrostalossa pitää kestää, että laitan trampoliinin olohuoneeseen ja kutsun 50 lasta sinne pomppimaan aamukuudesta iltakymmenee. Se on elämisen ääntä se.
Normielämisen äänet ovat ok. Yöllinen örveltäminen, kolistelu ja popittaminen eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan se ongelma on jos et osaa elää kerrostalossa naapureiden asumisrauhaa kunnioittaen
Muutapa itse
Normaaleja ääniä on kestettävä. Jos olet herkkis, niin muuta landelle. Jos sinua häiritsee toisen pöntön vetäminen tai suihkussa käynti, niin ei selvästikkään ole sopiva asumismuoto teikäläisille.
Vierailija kirjoitti:
Muutapa itse
Nuo ovat kaikki aivan normaaleja asioita, ei ap riko mitään sääntöjä.
Kuvitteletko itsekeskeinen ihminen että jos sinä _keksit_ säännön, muiden tulee sitä noudattaa.
Kyllä ongelma on heissä jotka EIVÄT kunnioita muita naapureita. Rapussa ei kikatella eikä huudeta. Se ei ole normaali elämisen ääni. Ovia EI paiskota jatkuvasti.
Mä en ymmärrä miksi muiden terrorisoiminen varsinkin yöllä on normaalia elämistä. Täällä tuhotaan ihmisten terveys. Eikö kukaan koskaan ikinä nuku?
Sitä paitsi MIKSI SIIS MIKSI ei osata hiljaa tehdä asioita? Minulla on seinänaapuri joka kokoajan touhuilee, käy aina yöllä suihkussa, siivoo joka päivä. Hänestä ei KUULU YHTÄÄN MITÄÄN!
Hän tekee asioita pehmeällä otteella eikä paiskoo asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet töistä noin myöhään? Oletko duunari?
Työaika. Pitäisikö sanoa pomolle, että päästää aikaisemmin et pääsen suihkuun ennen hiljaisuutta?
Ap
Ei tänne edes kuulu tuollaisia ääniä.
Mene ihan vapaasti suihkuun ja juo vettä yöllä. En kuule tuollaisia ääniä kerrostalossamme edes päivällä, joten ei niitä kuulu yölläkään.
Vierailija kirjoitti:
Muutapa itse
Aivan. Eli sinun logiikalla...
-Paskaisena puhtaisiin lakanoihin.
-Pitää tehdä tarpeensa sänkyyn
-olla juomatta jos janottaa.
Ap
Nuo nimenomaiset asiat täytyy vain sietää, paitsi jos talon rakenteissa on vikaa. Halkeamia, saumaukset tekemättä, resonanssikumit asentamatta, putkien ääntä vaimentavat eristeet puuttuvat.
Silloin taloyhtiö ne terveysviranomaisten määräyksestä korjatkoon, mutta valittajalla pitää olla näyttöä.
Älä kuumene ap, vaan mieti, miksi se heippalappuilija just sinua maalittaa. Auttaisko ihan niin simppeli juttu, että alat aina moikata kun hänet näet.
Ei häiritse suihkussa käyminen, ei vessan vetäminen eikä ruokailut. Se häiritsee kun karjut monta tuntia yöllä pelatessasi sotapelejä ja pelien ääni on niin kovalla että oma kotinikin on taistelukenttä. Minulla on sydänvika joten jos en saa unta saan rytmihäiriöitä. Minulla on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Jos en saa unta, sekoan päästäni ja sotatila saattaa muuttaa kotiisi.
Ei noista valiteta kuin kahdessa tapauksessa:
1. Rakennuksessa on teknisiä virheitä ja puutteita, jotka pitää korjata
2. Valittaja kärsii jostain muusta, esim. fobioista. Ahdistuu tuntemattoman naapurin äänistä. Siihen auttaa tuo normaali kohteliaisuus, moikkaaminen. Ei ole pelottava kun huomioi toisen, eikä se toinen enää puolustaudu aggressiolla.
Ja, huom, fobiat on aiheettomia, ylimitoitettuja pelkoja, joita ei voi itse hallita mutta joihin siedättyy.
Miksi ap luulee olevansa niin tärkeä ihminen, että kukaan tekisi mitään asumisjärjestelyitä sen takia sattuuko hän juomaan vettä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap luulee olevansa niin tärkeä ihminen, että kukaan tekisi mitään asumisjärjestelyitä sen takia sattuuko hän juomaan vettä vai ei?
Hyvä kysymys! Pullistunut ego on ainakin kaverilla.
Vaikuttaa siltä, että jokaisella on OIKEUS metelöidä. Sitä vastoin kenelläkään ei ole oikeutta kotirauhaan. Kaikki ei ihan täsmää tässä hommassa.
Realia isännöinti:
"Taloyhtiö ei voi kieltää normaaleja elämisen ääniä. Täysi hiljaisuus ei kuulu kerrostaloon."
Aika moni lukee kuin piru raamattua järjestyssääntöjen kohtaa "hiljaisuus klo 22-08". Onkos joskus 50-luvulla ollut jokin armeija-hiljaisuusmenttaliteetti vai mistä tämä oikein kumpuaa?
Ja sinulle ap. Vaikka tulisit aamu kolmelta töistä, niin voit luonnollisesti käydä töiden jälkeen suihkussa ja pesulla. Naapurit huomioivana asukkaana luonnollisesti pyrit minimoimaan melun määrän, suihkua ei ole pakko pitää täpöllä jne. Paitsi jos nyt jostain syystä välttämättä haluat tehdä niin, silloinkaan ei asiasta ole nikan koputtamista.
Asun kerrostalossa eikä moiset häiritse minua yhtään.