Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin suhde - miten onnistuis vai onnistuisiko?

M + 50
28.05.2021 |

Mitähän nyt ajattelisi? Vaimo on heitellyt ajatusta avoimesta suhteesta. Kuulemma voisi tuoda uutta virtaa seksielämään ja on tätä päivää. Seksi on sujunut tähänkin asti ihan kohtuu hyvästi; paremminkin tietysti voisi olla, mutta niihän kai aina.
Äkkiä ajatellen kuulostaa miehestä kiinnostavalta, lupa hypätä sänkyyn vieraan kanssa.
Kun ajan kanssa ja tarkemmin rupeaa ajattelemaan asiaa, niin herää kuitenkin kysymyksiä.
Nainenhan saa seksiseuraa aina ja kaikkialla, jos vain haluaa ja tuo sen ilmi. Lukemani ja kuulemani perusteella on jopa runsaasti valinnanvaraa - ei tarvitse tyytyä ensimnäiseen pervoon, joka vastaan tulee. Näin uskon olevan myös vaimoni tapauksessa. On hän sen verran näyttävä nainen, että seuran löytäminen ei tulisi tuottamaan hankaluuksia.
Mutta sitten tullaan siihen kysymykseen, joka nousee mieleen alkuinnostuksen laannuttua.
Mistä löytää satunnaista seksiseuraa + 50 mies, vaikka olisi minun laillani tiukassa kunnossa ja urheilullinen, eikä ulkonäöllisestikkään mikään metsänpeikko, vaikka itseäni subjektiivisesti arvioinkin. Olen ollut vaimoni kanssa yhdessä ja samassa parisuhteessa yli kolmekymmentä vuotta olematta mitenkään lähemmin tekemisissä muiden naisten kanssa, seksistä puhumattakaan.

Tapailu- ja treffikulttuuri on varmaakin muuttunut tuona aikana täydellisesti.
Sen mitä olen antanut itselleni kertoa, niin ikäluokkani naiset hakevat yleensä toiselle tai kolmannelle kierrokselleen vakituista kumppania, eikä satunnainen seksi kuulu heillä ainakaan treffipalstojen suosikkiaiheisiin ja jos siellä joku sellaisen kaipaaja sattuu olemaankin, niin hän saa jakaa jonotusnumeroita. Useimman kuuluvat vaihtavan suuntaa, jos mies ryhtyy ehdottelemaan seksiä samalla, kun kertoo olevansa avoimessa suhteessa ja että aikomuksena ei ole lopettaa aiempaa parisuhdetta mihinkään.

Ainakaan omalta pieneltä paikkakunnalta on mahdotonta löytää ketään. Ainut ravintola joka täällä on ollut suljettiin noin viisitoista vuotta sitten ja rakennuskin on jo purettu. Suurinpiirtein kaikki tuntevat tai ainakin tietävät toisensa jollakin tasolla. Ainoat naiset jotka tiedän, joilta irtoaisi varmasti satunnaista seksiä ovat sellaisia pubiruusuja ilman sitä pubiakin, että ei kiitos. Mieluummin vaikka selibaattia loppuelämä; en halua riskeerata sitä että heppi tippuu pois lopullisesti.
En oikein osaa suhtatua siihenkään, että vaimollanikaan olisi rakastaja samalta kylältä. Äkikseltään tuntuu ainakin oudolta, että kaupan kassajonossa pitäisi ajatella edellä kaverin panevan vaimoani tai vaihtoehtoisesti miettiä, että paneekohan tuo takana oleva häntä.

Naapurikaupunki on lähin paikka, jossa on yöelämääkin, mutta sinne on matkaa yli 50 kilometriä.
Työssäkäynti välimatkan lisäksi asettaa omat rajoitteensa sen kuppiloissa pörräämiselle ja kuten aiemmin totesin; edellisestä kierroksesta on jo yli kolmekymmentä vuotta ja silloinkin pääpaino oli pysyvän parisuhteen löytymisessä.
Entäs sitten, jos flaksi sitten jotenkin ihmeellisesti sattuisi käymään. Minne jatkamaan hommia, jos naisen luokse ei voisi mennä? Meille olisi se yli 50 kilometriä ja sama sitten takaisin kaupunkiin tai mistä nainen sitten oliskin ja taas uudestaan kotiin, eli yöseutu menisi pelkäksi ajeluksi vaikka vaimo nukkuisikin takkahuoneessa. Pitäisikö joka kerta reissuun mennessä varata hotellihuone valmiiksi vai olisko kokonaisedullisempi vaihtoehto vuokrata kaupungilta vaikka yksiö. Kumpainenkin tuntuu vain kuulemani perusteella aika yltiöoptimistiselta vaihtoehdolta.

Ylipäätään onko missään liikkeellä meikäläisen ikäluokan naisia; suht inhimillisen näköisiä ja kokoisia, jotka olisivat kiinnostuneita pelkästä irtoseksistä ja vielä niin että sitä ei olisi kuin korkeintaan muutaman kerran. Näin siksi vaimon mukaan, että syvempiä tunnesiteitä ei ehdi muodostua.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Aloitin tämän ketjun sen takia, että olisi saanut vähän enemmän naisnäkökulmaa asiaan, kun täällä niitä luulisi kuitenkin vierailevan. Mutta täälläkin näkyy olevan samankaltainen jakauma komentoinnissa, kuin tuntuu olevan seuranhakumarkkinoillakin. 

Lähinnä miehet kehuvat kuinka ovat onnistuneet taikka vastaavasti fantasioivat aisankannattaja -fetissillään.  Joku naisoletettu haukkuu kokemuksensa perusteella miehet - sen kokemuksen, jota ei sitten kuintenkaan niin paljon olekkaan.

Muutama pakollinen keskenkasvuinen tai muuten provoileva.

Piristävän poikeuksen tuo omista kokemuksistaan kertova "pariskunta" ja N-35, jotka oikeasti  kommentoivat asiallisesti puheena olevaan asiaan.

Vierailija
22/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen suhteen osalta näyttää olevan kahta "koulukuntaa" hieman kärjistäen. Osassa halutaan kukin omalla taholla seikkailla ja saada kokemuksia ja pyritään olemaan pahoittamasta toisen mieltä. Osassa näyttäytyy yhteisenä ja jaettuna asiana ja myös kokemusten jakamista tapahtuu ja toista ilahduttaa ja usein myös kiihottaa toisen kokemukset. Jälkimmäisestä on tietysti suht lyhyt harppaus tilanteeseen, jossa "ulkopuolista" seksiä harrastetaan enemmän tai vähemmän yhdessä esim. parinvaihtoon tai ryhmäseksiin.

Pitkässä liitossa kokemuksia ja elämyksiä edelleen elämältä kaipaavana tuo jälkimmäinen tuntuisi itselle luontevammalta. Ensin mainittu saattaisi olla pikemmin parin yhteyttä jännitteiseksi tekevä kuin lujittavan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervot on pervoja. Nää avoimet on niin nähty, parit eroaa, perheet hajoo,tauteja, draamaa… ei lopulta hyödytä ketään.

Miks oot edes parisuhteessa?

Miks et elä sinkkuna?

Vierailija
24/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervot on pervoja. Nää avoimet on niin nähty, parit eroaa, perheet hajoo,tauteja, draamaa… ei lopulta hyödytä ketään.

Miks et elä sinkkuna?

Tämä! Mutta kun minä-minä, mä haluun, mä voin, me myself and I.

Pitää saada vaimon/ kodin kulissihyödyt ja ohella pervoilut. Pitää syödä ja säästää kakkua!

Mutta, kaikkea ei voi oikeesti saada.

Vierailija
25/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tilanne tuntuu hankalalta niin kuin hän kuvailikin omia mahdollisuuksiaan irtoseksin saamiseen. Kuulostaa aika huolestuttavalta (AP:n kannalta), että avoimen suhteen ehdotus tulee vaimolta. Olet varmasti paljon huonommassa asemassa kuin vaimosi. Silloin sinulta kysytään erittäin kovaa kanttia ja seksuaalista itseluottamusta ja -varmuutta. Miten reagoit, kun vaimo on sitten saanut vierasta seksiä, mutta sinua ei ole lykästänyt? Riippuu varmaan siitä, millainen on asennoitumisesi seksiin ja onko seksillä merkittävä rooli itsetunnossasi.

Kauan sitten, kun olin alle 30-v, minulle tuli eteen tämä tilanne. Tosin emme olleet tyttöystäväni kanssa edes sopineet mistään avoimesta suhteesta, hän vain hommasi itselleen lyhytaikaisen rakastajan. Minä oli ja olen niitä miehiä, joille irtoseksin saaminen on aina ollut työn ja tuskan takana. Vaikka olen asunut koko ikäni Helsingissä, täällä irtoseksin runsaudensarvessa, se on minulle ollut niukkuuden pilli. En koskaan päässyt irti tuosta tyttöystäväni syrjähypystä, se järsi mieltäni kaiken aikaa. Seksuaalinen itseluottamykseni ja -varmuuteni oli niin matala, että minulla ei ollut toivoakaan päästä asiassa eteenpäin. Minua olisi auttanut vain ja ainoastaan se, jos olisin saanut jostain vierasta seksiä, mutta kun en saanut. Muutaman kuukauden kuluttua tyttöystävälläni oli uusi rakastaja, ja tämän matkaan hän sitten poistui elämästäni.

AP on sentään aikuinen mies, kun minä oli vain keskenkasvuinen poikanen. Mahdollisuudet ovat paljon paremmat kuin minulla, mutta silti hän on selvästi alakynnessä tässä asetelmassa.

Vierailija
26/55 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on jo joku katseltuna ja hakee vain tilaisuutta. Se kimppakaan ei innosta kun ei voi haalata sitä katseltua mukaan. Sä olet hävinnyt tän pelin, sorry.

Vierailija
27/55 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen aloittajalle jo nyt jos ehdotukseni tuntuu jankuttavalta ja itseään toistavalta, mutta ne parinvaihtopiirit ratkaisisivat oikeasti aika monta noista pohtimistasi ongelmista.

Esimerkiksi juuri tuo tutustuminen, se ettet ole samantien valmis panemaan mitä vaan jolla on reikä ja pulssi, on jälleen asia joka toimii eduksesi. Usko pois. Niitäkin miehiä on joille muulla ei ole mitään väliä ja se on juuri se rasittava suuri harmaa (ja limainen) massa. Swinger porukat järjestää säännöllisesti todella matalan kynnyksen miittejä, ihan vaikka vaan puistopiknikkejä joissa on tarkoitus päivänvalossa ja vaatteet päällä jutella, tutustua ja hengailla yhdessä. Se on helppo ja luonteva tapa silmäillä ja olla silmäiltävänä, ne on vähän kuin treffit kaikkien ja ei kenenkään kanssa.

Aikuisena on vaikea löytää uusia ystäviä. Me on näissä kuvioissa löydetty nimenomaan niitä. Jopa niin, että yhden pariskunnan kanssa todettiin aika alussa, että seksi meidän välillä ei toimisi, mutta kaveruus on mainiota ja se on jatkunut niin, että meidän lapsetkin on ystävystyneet keskenään. Lisäksi ainakin itselleni sen oman rakkaan lainaaminen sellaiselle ihmiselle jonka itsekin tunnen ja josta tykkään, on paljon helpompaa ja mukavampaa kuin jollekin ventovieraalle baarimisukalle. Ihan samoin kuin lainaan venettäni mielummin tutulle ja luotetulle kuin kelle tahansa.

Mutta nyt ihan ensin olisi tietysti hyvä tietää onko sillä vaimolla jo joku tietty kiikarissa ja jos on, niin puhua asiasta suoraan. Näissä kuvioissa käy huonosti jos ei voi olla rehellinen, mutta avoimella puheella ja toisen aidolla kunnioituksella sillä omalla parisuhteella ei kyllä pitäisi olla mitään hätää. Intohimo kasvattaa intohimoa, se on niin suuri voima ettei se jakamalla kulu. Myös ne keskustelut joita tämmöisten valintojen kanssa joutuu tai pääsee käymään on hienoja, ehdottomasti enemmän mahdollisuus kuin uhka.

Joku tuossa jakoikin avoimet suhteet vähän kahteen eri leiriin ja ihan osuvasti. Itse olen joskus sanonut, että toisille tämä on järjestely josta ei juurikaan puhuta, toisille yhteinen harrastus. Se porukka jolle avoin suhde on tapa elää tai se harrastus yhdessä puolison kanssa, ovat yleisesti ottaen hirmu kivoja, kohteliaita, vapaamielisiä aikuisia. Meno on yhteisöllistä, mutta ei missään nimessä sisäänpäin lämpiävää ja kaikki tämmöinen pohdinta mitä sinäkin nyt teet on siellä hyvin tuttua.

Niin ja siis sillä foorumilla josta jo vihjaisin, on kyllä niitä sinkkujakin. Te voitte ihan pariprofiililla etsiä siellä seuraa molemmille yhtä aikaa tai erikseen, vain toiselle tai yksittäistä ihmistä kolmanneksi pyöräksi, kaikki käy.

N 35

Vierailija
28/55 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se foorumi josta vihjata?

Vierailija
29/55 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä parin edellisen kanssa, että on jo joku valmiiksi katsottuna ja nyt vaimo tahtoo luvan kanssa käydä. Kissa pöydälle ja asiat auki, kun kerran "avoin" suhde. Kysyt suoraan, että onko jo joku katsottuna. Tsemppiä kesään. Älä riko tässä pelissä ittees, äläkä päästä muitakaan rikkomaan.

Vierailija
30/55 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen Xperience United.

Itsekin siellä. Tykkään.

Vierailija
31/55 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks et elä sinkkuna?

Pitää saada vaimon/ kodin kulissihyödyt ja ohella pervoilut. Pitää syödä ja säästää kakkua!

Ja tässä kaksi lukutaidotonta.

Vierailija
32/55 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai molempien ole pakko käydä vieraissa vaikka se olisi 'luvallista' toiselle? Huono homma jos sivusuhdeseksiin ryhtyy velvollisuudesta / vaimon käskystä ilman omaa kiinnostusta, eiköhän sivusuhdetta etsivät naiset ole saaneet kylliksi innottomuutta kodeissaan! Voi myös olla että vaimolla joko jo on sivusuhde jolle hakee oikeutusta TAI että hän ei sitten tosipaikan tullen edes sitä haluaisi. 

Eli ensimmäisenä selvitä mitä sinä itse haluat ja myös voisit kysäistä miksi vaimo tuollaista ehdottaa. Ei ole ihan tavanomaista kuitenkaan.

Luulen että mies saa 'laadukkaampaa' seuraa jos on valmis ottamaan hotellihuoneen ja kutsuu naisen illalliselle, osaa keskustellakin sekä ainakin luo illuusion että tuo toinen nainen on tavalla tai toisella kiinnostava, eli lämmittelee samaa enemmän kuin yhden ehdotuksen verran. Ei ne muutama satunnainen ehdottelija mitä jossain jäähallin kulmalla, ruokakaupassa tai muissa arjen menoissa on tavannut kuitenkaan ole matchanneet omiin toiveisiin tai sitten ehdotus on tullut yllättäen ja itse on häkeltyneenä ei edes tiedä mitä sanoisi. 

En kyllä tosin ymmärrä miksi kukaan on suhteessa jossa ei halua sitä omaa puolisoaan. Ja jos on halukas näkemään vaivaa niin kannattaa ensin yrittää kohdistaa se oman puolison viettelemiseen. Jos se ei toimi niin sitten voi puhtain sydämin hakea muualta mielestäni, ihan vaikka kenellekään kertomattakin. 

Vierailija
33/55 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin siellä. Tykkään.

Minkä verran siellä on 50+ väkeä? Esim. Uusimaalla ihan lukumääränä about pareja, mies-/naissinkkuja?

Vierailija
34/55 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks et elä sinkkuna?

Mikä estää, jos pariskunnassa molemmat kaipaavat sekä parisuhteen pysyvyyttä ja turvaa, mutta sen lisäksi seikkailuja ulkopuolella yhdessä tai erikseen?

Vierailija
35/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up[/quote

Upp-pup-pup. Tulihan se sieltä]

Vierailija
37/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja etsii ikäistään seuraa? Meitä 35+-väkeäkin on olemassa :)

Ja kaikki naiset eivät todellakaan etsi pysyvää suhdetta. Itse elän ulkoisilta olosuhteilta vastaavassa paikassa kuin aloittaja, mutta silti olen onnistunut löytämään itselleni (varatun) rakastajan. Joskus käy tuuri :)

N36

Vierailija
38/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin siellä. Tykkään.

Minkä verran siellä on 50+ väkeä? Esim. Uusimaalla ihan lukumääränä about pareja, mies-/naissinkkuja?

No semmoinen pikainen haku, jossa tuo ikävaatimus ja sijaintina Helsinki +100 km antaa reilun 250 osumaa joista valtaosa (noin 180) on pareja, sitten on miessinkkuja ja naissinkujakin laskin vähintään kolmisenkymmentä. Ihan tarkkoja lukuja haku ei anna enkä jaksa nyt jokaista profiilia yksittäin tarkastaa.

Vierailija
39/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pariskunta jossa nainen on saanut kokeilla vierasta miestä.

On saanut olla jopa kimpassa.

Valta osa ollut ihania kokemuksia. Aikaa on varattu joten kiireellä ei ole pilattu.

Joka kerta on ollut kiihkeää toimintaa kokeiluja ja aina mukana.

Väsynyt vaimo ollut sillä eipä siinä juurikaan ole nukuttu kun pikkuhousut on pudonneet lattialle.

Ujoa pillun tutkimista ja nuolemista ja siitä se on alkanut.

Vierailija
40/55 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M +50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vielä sekin näkökanta, että mitä pystyt oletetullesi rakastajattarellesi tarjoamaan seksiosastolla? Miten pidät hänet kiinnostuneena? Minun kokemukseni mukaan juuri tosi pitkissä parisuhteissa olleet miehet ovat huonoimpia rakastajia ja aika mielikuvituksetonta porukkaa.  Ovat kai tottuneet siihen, ettei naiseen niin tarvitse panostaa ja rutiinilla vedellään. Ruiskis.

Otanta ei tosin ole kovin laaja, mutta tämmöinen käsitys on jäänyt. 

Tähän olen kovin puolueellinen vastaamaan, mutta siitä huolimatta vastaan, että tähän asti sen yli kolmenkymmenen vuoden aikajänteellä nämä ruiskikset ja orgasmit ovat varsin suurella prosentilla vaimon eduksi.

Oletetusta rakastajattarestahan ei voi sanoa mitään , kun siitä ei ole mitään tietoa; ainoastaan teoriaa. Mutta väittäisin kuitenkin, että en kuulu tuohon sinun otantaasi. Lähtökohta on aina ollut että nainen nauttii ja minä siinä ohella.

Ja silti vaimosi haluaa toisia miehiä. Itse laittaisin kävelemään, ja sanoisin, että nyt on vapaa suhde. Siitä vaan jakamaan. En silti sinua tuomitse, jokainen hoitaa parisuhteensa niinkuin kellekin sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi