Mun 14v lapsi löi mua. Oon ihan h*lvetin rikki
En tiedä mitä sanoa. Poika tuli normaalisti koulusta. Kysyin päivästä ja vaihdettiin normaalisti kuulumiset. Näin että joku ärsyttää. Vastasi lyhyesti ja tiuski. Jatkoin ruoanlaittoa ja poika tuli siihen valittamaan kun on hirveä nälkä. Sanoin että ei mene kauaa, max. 15min. Jatkoi sitä nurinaa jostain muusta asiasta ja sanoin topakasti että loppuu tuo nurina tähän paikkaan. Poika karjui että ei ole narissut. Sanoin että älä huuda mulle niin poika löi mua kunnolla nyrkillä kasvoihin. Sit lähti menemään ovet paukkuen. Kukaan ei oo koskaan kohdellut mua yhtä huonosti kuin oma lapseni. Ai v*ttu kun se sattuu.
Kommentit (62)
Juuri tänään aamulla täällä oli 19-vuotias teinityttö lyönyt äitiään. Lieneekö sama kirjoittelija?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään aamulla täällä oli 19-vuotias teinityttö lyönyt äitiään. Lieneekö sama kirjoittelija?
Eikö se ollut lyönyt isäänsä?
Nälkäisyyden piikkiin. Nälkäisenä tekee hölmöjä asioita. Ja teininä ei mikään yllätys muutenkaan tuollainen.
Kannattaa heti laittaa raja siitä, että noin ei käyttäydytä ja että käytöksellä on aina seuraus esim. kännykkä pois pariksi päiväksi. Tällaista tapahtuu jonkun verran, ette ole ainoita ja ei ole kyse mistään maailmanlopusta. Suosittelen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Yhdestä lyönnistä ei oteta huostaan tai tuskin edes pääsee avohuollon asiakkaaksi. Mutta lastensuojelutyöntekijöiden puhuttelu voi jollekin nuorelle olla herättävä kokemus. Toki avohuollon asiakkuus voi auttaa jos nuori tarvitsisi terapiaa, tukihenkilön tai muuta, joka tukee käytöstä. Mutta avohuollon asiakkaaksi pitää olla muitakin edellytyksiä kuin yksi lyönti. Olen tehnyt työtä lastensuojelussa niin avo- kuin sijaishuollossa. Ei siellä ensimmäisenä mitään huostaanottoa suunnitella, korkeintaan todella raaoissa tilanteissa. Laki edellyttää todella suuria syitä ja ennen huostaanottoa on aina pitänyt kokeilla muita aputoimia. Sitä ei kannata pelätä jos ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Voimia sinulle, luota että olet se aikuinen teistä ja saat määrätä!
Kamala kuulla, ap! Olisin itsekin sinun asemassa aivan rikki. Millainen suhde teillä on? Täällä on moni sanonut että sinun pitää nyt rajusti puuttua tähän, mutta itse mietin että voisi olla ok hetki odottaa, tuleeko poika oma-aloitteisesti sun luo selvittämään asiaa. Sehän olisi paljon parempi kuin se että painat päälle asian kanssa - juuri se päälle painaminenhan poikaa provosoi. Ja tottakai pitää olla nollatoleranssi väkivallalle, mutta kyllä nuoret joskus mokaa. Tästä voi vielä päästä yli ilman ammattiapua jos poika pyytää anteeksi ja suhde elpyy. Tosi paljon tsemppiä edessä olevaan keskusteluun. Jokuhan poikaa nyt vaivaa.
Mun veli oli aivan uskomattoman temperamenttinen lapsena ja teininä. Ylilyöntejä tapahtui välillä. Minäkin siskona mietin mitä hänestä oikein tulee, mutta koska perusasiat oli kunnossa (oli kavereita, koulu sujui ok, oli harrastus jossa sai purkaa aggressioita), kaikki meni lopulta hyvin. Ei tullut nuorisorikollista vaan ihan kunnon ihminen. Tämä siis vain lohdun sanoiksi. :)
Anna lapsen nähdä, että tuollaisesta voi mennä rikki. Ei draamaa, mutta älä peittele surua, kipua ja huolta. Voit myös kertoa että ihminen voi kuolla yhdestäkin lyönnistä. Peruuttamattomia asioita voi tapahtua.
Ideana on, että hänen aito omatunto heräisi.
Mä veikkaan että joku on lyönyt häntä ja tuo käytös on tarttunut. Ei se oikein ole ja tuo ei saa toistua mutta aika selvältä näyttää.
Yritä saada poika kertomaan mistä on kyse ja kuka on lyönyt häntä.
Mun isälläni oli kauppa 70-luvulla. Olin siellä usein itsekin ja työntekijät olivat tuttuja.
Kerran yhden myyjän tytär tuli sinne ja läimäytti äitiään naamalle sanoen "älä ikinä enää soittele mun perään". Oli tosi vihainen ja jäi oikein mieleen.
Molemmat elävät tänäkin päivänä ja ovat läheisiä toisilleen. Tuskin muistavat sitä, mitä minä pikkutyttönä näin ja mietiskelin, että tuota en äitilleni uskaltaisi tehdä ikinä.
Tytär löi äitiään ja äiti löi takaisin. Silminnäkijä soitti poliisit. Poliisin kysyessä miten kaikki oikein tapahtui, todistaja alkoi joikuamaan: "Leila löi Lailaa ja Laila löi Leilaa..."
Et hyväksy, viikoksi netti poikki ja kännykkä pois. Tuo käytös pahenee jos siihen ei heti puutu, ja kovin ottein.
Lyö takas, ni tietää miltä se tuntuu. Kyse ei oo enää pikkulapsesta kuitenkaan. Ei mitään oikeutta lyödä, harmitti tai ei.
Minä vetäisin lätärillä takas.
Ehkä hormonien takia menettää hermonsa helposti.
Poikasi kuvittelee että hänen voimakkaat vihantunteensa ovat oikeutus äitinsä lyömiseen.
Miksei hänellä ole parempaa itsehillintää?
Opeta poika kontrolloimaan tunteitaan paremmin. Hänestä tulee tulevaisuuden vaimonhakkaaja tuolla menolla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne täytyy selvittää pojan kanssa.Näin ei saa enää tapahtua uudelleen.
Tämä. Nyt kova rangaistus käyttöön, pois kaikki "etuudet" mitä pennulla on. Kotiarestia, puhelin pois, pelit ja vehkeet pois viikoksi tai pariksi. Lukekoot kirjaa tai miettikööt, mitä tuli tehtyä.
Lapsi ei saa koskaan oppia, että lyöminen on ok, muuten tulee pahoinpitelemään tulevia kumppaneita ja mahdollisesti omia lapsia turhautuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hormonien takia menettää hermonsa helposti.
Tai nälkä. Aikuisetkaan ei aina osaa ennakoida nälkää vaan ostaa suklaapatukoita ym. Nuori kasvava poika, varmasti verensokeri alhaalla. Yleensäkin kun tulee kotiin, voi heti syödä vaikka banaanin tai vaikka herkun. Tai juoda jotain.
Joskus känniset tappelee nakkikioskilla kun on nälkä.
Ainoan kerran kun ex löi fyysisesti oli kun hän oli nälissään.
Mutta mikään ei oikeuta väkivaltaan. Lasten ja nuorten kanssa pitää olla jämäkkä, muuten voi lähteä huono kierre. Käsitelkää asia heti. Kysy myös koulujutuista. Voitte yhdessä puhua vaikka välipaloista.
Taas vanha juttu nostettu esiin :(
Minkälaista koulua poika käy? Jos koulussa on paljon väkivaltaa tai pojan kaveripiiriin kuuluu aggressiivisesti käyttäytyviä nuoria, sellainen käytös tarttuu. Kiusataanko poikaa koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita moinen rikollinen laitoshoitoon.
”Laita”
🤣🤣🤣Kehitysvammaisen autistin äiti, joka käyttäytyy väkivaltaisesti aika-ajoin, mutta ei saa laitospaikkaa.
Siis käyttäydytkö väkivaltaisesti autistista lastasi kohtaan koska haluat laitokseen? Niin ainakin kirjoitit.
Niinpä. Autistiparka, äiti hakkaa.