Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teams-kahvitteluhetket. Miksi et osallistu?

Vierailija
27.05.2021 |

Esimiehenä nyppii, miten porukka ei osallistu teams kahvitteluihin. Toisi vähän inhimillisyyttä etätyöaikaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun 👍

Vierailija
2/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä yksinpuhelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä ollessakaan kahvitauolla kahvihuoneessa, joten en ymmärrä, että miksi pitäisi nytkään.

Vierailija
4/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua tuhlata kahvitaukoani koneen ääressä, vaan haluan huilahdushetken.

Vierailija
5/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole sellaisia ja jos oliskin, mulla on oikeita töitäkin.

Vierailija
6/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhommaa. Ei kiinnosta. En osallistunut kahvituntijuoruiluun ennenkään joten en osallistu etänäkään.

Vierailija
7/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyyttä tuo myös se, että antaa työntekijöiden viettää kahvitaukonsa juuri niin kuin ne työntekijät itse parhaaksi näkevät. Rasittavaa muutenkin olla koko ajan kameran edessä, tauolla haluan mennä mieluummin vaikka puistoon kävelemään ja yksin meditoimaan.

Vierailija
8/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ole osallistumassa. Tekopyhää myhäilyä ja perseennuolentaa ei ole ikävä.

Vierailija
9/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaiseen pitäisi vielä työaikaa käyttää, niin huhhuh.

Vierailija
10/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauon idea on poistua työpisteestä. Ei ole terveydelle hyväksi istua 8 tuntia yhtäjaksoisesti tietokoneen ääressä. 

Vierailija
11/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot kalenteriin niin sinne on buukattu asiakaspalaveri.

Joka hiton viikko

Vierailija
12/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just se ongelma, kun esimies ei halua ymmärtää mitä tiiminsä jäsenet aidosti haluavat. Tehdä työnsä ja olla rauhassa. Sosiaalisuus on oma juttunsa, mutta sitä ei voi pakottaa. 

Vierailija
13/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on iso osa porukkaa, joka ei puhu yhtään mitään. Sitten istutaan hiljaa luurit päässä. Ihan erilainen tunnelma, kuin oikealla kahvitauolla.

Välillä osallistun ja välillä en.

Vierailija
14/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vakavissaan. Eikö ole tärkeää että kahvitauolla saa tehdä mitä haluaa ja huilata hetken, juoda kahvinsa hiljaisuudessa niin halutessaan.

Eli kyse vain sinun omasta tarpeestasi.

Vierailija
15/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams-kahville voi varmaan osallistua myös niin että nousee siitä koneen äärestä. Ei kai kameraa ole pakko olla päällä.

Olen myös ihmetellyt, kun meillä kovasti toivottiin viikottaisia kahvitaukoja, mutta sitten kun niitä ruvettiin järjestämään, niin ehkä parilla kertaa oli vähän enemmän porukkaa, mutta sen jälkeen joko ei ketään, tai sitten siellä on 2-3 henkilöä. Minua niissä kyllä välillä ärsyttää se, että monet alkaa kysellä ja puhua työasioista. Sama se tosin on toimistollakin kahvi- ja lounastauoilla. Ne pitäisi olla taukoja ja jutella muita asioita. Siksi tykkään, että meillä on nuo tosiaan vaan kerran viikossa ja jos siellä puhutaan vain työasioita, niin sitten kyllä pidän oman, erillisen tauon siihen lisäksi.

Vierailija
16/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alaisesi eivät kaipaa tuollaista "inhimilllisyyttä". Olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
17/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla jouduin jo sietämään joitakin tyyppejä aivan liikaa, teeni juon ihan yksin ja rauhassa kiitos!

Vierailija
18/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teams-kahville voi varmaan osallistua myös niin että nousee siitä koneen äärestä. Ei kai kameraa ole pakko olla päällä.

Olen myös ihmetellyt, kun meillä kovasti toivottiin viikottaisia kahvitaukoja, mutta sitten kun niitä ruvettiin järjestämään, niin ehkä parilla kertaa oli vähän enemmän porukkaa, mutta sen jälkeen joko ei ketään, tai sitten siellä on 2-3 henkilöä. Minua niissä kyllä välillä ärsyttää se, että monet alkaa kysellä ja puhua työasioista. Sama se tosin on toimistollakin kahvi- ja lounastauoilla. Ne pitäisi olla taukoja ja jutella muita asioita. Siksi tykkään, että meillä on nuo tosiaan vaan kerran viikossa ja jos siellä puhutaan vain työasioita, niin sitten kyllä pidän oman, erillisen tauon siihen lisäksi.

Olet oikeassa. Mulla ei tosin ole langatonta headsetiä, joten tuokaan ei onnistu. Tai sitten pitäisi kuitenkin seistä työhuoneessa ja mulle tauon idea nimenomaan on lähteä vähän kävelemään. Kesällä vaikka takapihalle tai parvekkeelle. Monesti kahvitauko on myös se hetki, jolloin voi hoitaa omia asioitaan.

Vierailija
19/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muutama tyyppi, jotka ovat päällimmäisinä äänessä - aina. En jaksa kuunnella heidän itseriittoisia juttujaan. En jaksa livenäkään.

Muutenkin juon kahvini mieluummin rauhassa jossain muualla kuin koneen ääressä.

Vierailija
20/44 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset kahvittelut ovat jotenkin teennäisiä. Olen muutenkin välillä aivan kyllästynyt työkavereihini niin en tosiaan kaipaa mitään mikä ei ole aivan pakko töiden tekemisen kannalta. Varmaan ihan kivoja nuo sellaisissa tiimeissä missä on hyvä yhteishenki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi