Olen varma, että mies haluaa erota, vaikka ei suostu eroamaan
Meillä on yhteisiä lapsia. Eksänsä kanssa mies oli 10 vuotta yhdessä ainostaan yhteisen lapsen takia. Tein selväksi jo suhteen alussa, että itse en moiseen ryhdy. Siis pelkästään lasten vuoksi yhdessä olemiseen. Uskon, että lapsetkin voivat paremmin, kun ei tarvitse elää kireässä ilmapiirissä ja vanhemmat kuitenkin eron jälkeen tulevat hyvin toimeen.
Meillä ei puhuta, meillä ei ole läheisyyttä, eikä meillä ole seksiä. Mies haluaa seksiä ja jatkuvasti vihjailee asiasta ja syyttää minua pihtaamisesta. Olen monta, siis hyvin monta, kertaa sanonut, että seksiä ei ole ilman muuta läheisyyttä. Koitan saada mieheltä haleja ja pusuja, mutta menee motivaatio olla aina aloitteen tekijänä. Käperryn usein "väkisin" miehen kainaloon, mutta hän on kun ei huomaisikaan. Ei halua pussailla kun seksin aikana. Seksikin on käynyt tylsäksi. Sillon kun sitä oli, minä tein aina aloitteen, annoin esileikkiä jne. Seksi päättyi miehen tulemiseen, eikä minun nautinnosta ollut tietoakaan. Se syö omia halujani ja olen monesti ehdottanut, voisiko mies ottaa minuakin enemmän huomioon. Edelleen seksissä on päämääränä miehen nautinto ja tuleminen.
En jaksa enää. Asioista ei puhuta, kun mies vaan mumisee. Suuttuessaan pitää mykkäkoulua ja mököttää useita päiviä.
Olen ottanut eron esille, mutta siitä mies loukkaantuu, uhriutuu ja suuttuu. Lopulta arki jatkuu normaalina ja erosta ei tietoakaan.
Nyt olen päättänyt erota. Olen selvittänyt raha-asioita ja katsonut potentiaalisia asuntoja valmiiksi. Lapsia lukuunottamatta mitään eroa mutkistavia asioita ole esim. yhteistä lainaa tai omaisuutta. Emme myöskään ole naimisissa.
Miten siis jätän miehen? Miten voi erota hankalan ihmisen kanssa mahdollisimman siististi, jotta välit säilyvät hyvinä? En myöskään haluaisi satuttaa häntä, mutta se nyt taitaa olla väistämätöntä. Uskon todella, että pohjimmillaan mieskin haluaa erota.
Haen kai vertaistukea tai jotain.
Kommentit (15)
"Muistatko, kun otin silloin kerran eron puheeksi?"
Tämän jälkeen kerrot, että olet jo katsellut asuntoja ja olet vakavasti harkinnut pois muuttoa. Kerrot myös, että vielä ei ole liian myöhäistä, mutta vaatii töitä MOLEMMILTA, jos haluaa että suhteen voi vielä pelastaa. Korosta myös, että nyt ei ole aika syytellä kumpaakaan mistään, vaan ihan asiallisesti keskustella asiasta ja mitä toivoo toiselta.
Tarina-täti ihminen taas huikeassa vauhdissa provojensa kanssa.
Kun eroaa niin tarviiko välien säilyä hyvinä. Kyseessä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tarvitsee, koska tullaan olemaan paljon tekemisissä lasten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
"Muistatko, kun otin silloin kerran eron puheeksi?"
Tämän jälkeen kerrot, että olet jo katsellut asuntoja ja olet vakavasti harkinnut pois muuttoa. Kerrot myös, että vielä ei ole liian myöhäistä, mutta vaatii töitä MOLEMMILTA, jos haluaa että suhteen voi vielä pelastaa. Korosta myös, että nyt ei ole aika syytellä kumpaakaan mistään, vaan ihan asiallisesti keskustella asiasta ja mitä toivoo toiselta.
Tämä on hirmu hyvä ehdotus. Vielä voisi kysyä avoimen kysymyksen että haluatko erota vai haluatko jatkaa yhdessä ja jos jatketaan mitä toivot minulta.
On mahdollista että tulee riitaa ja sotkua mutta sitten pitää mennä siitä läpi. Aloittaja voisi jo selvittää myös lasten elatukseen ja luonapitoon liittyvät asiat etukäteen. Todennäköistä ettå mies ei halua erota koska se tulee kalliiksi ja menettää ilmaisen kodinhoitajan.
Apapap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tarvitsee, koska tullaan olemaan paljon tekemisissä lasten vuoksi.
No miksi sitten erota, kun aikoo olla paljon tekemisissä?
Itse erosin, kun en enää halunnut olla exän kanssa tekemisissä.
No, teillä on kummallakin tuommoisia ehtoja. Kumpikaan ei tule vastaan vaan kumpikin vetää vaan siihen omaan suuntaa... jos sä et tee näin, niin sitten en tee näin.
Jos te yhdessä jotain haluatte rakentaa, niin kai teidän tilisi löytää yhteinen sävel.
Jos molemmat on sarvet seinässä, niin siinähän olette.
Etteikö näe tuossa tilanteessa mitään toivoa tai mitään hupaisaa?
Mum mielestä toi on sarjakuvan arvoinen.
Haluatteko vaan oman tahdon läpi vai yhteisen jutun eteenpäin?
Voittehan sopia, että
tuotte kumpikin jonkin asian yhteiseen kippoon.
Puhetta ja tekoja.
Siitä vaan. Ei oo hirveän vaikeaa, jos ei oo pakko mennä kuin yhden tahdon mukaan kerrallaan.
Jos on kaksi tahtoa eri suuntiin yhtaikaa, niin jämähdys.
Ja mikäs kristallipallo sulla on?
Sähän tulkitset ihan huudellen.
Ei halua erota vaan haluaa olla kanssasi. Ei vaan ole välineitä siihen.
Hakekaa apua. Yhdessä.
Mies taitaa vaan olla ikävä luonne ja yhdessä siksi, että se helpottaa hänen arkeaan, on halvempaa ja saa seksiä ilman, että tarvitsee huomioida ketään naista. Eli siksi ei halua erota, muttei halua vaivautua huomioimaan sinuakaan.
Hakeudu suomalaiseen eroseminaariin, sinne voi mennä ennen eroa ja saat prosessin aikana tarvitsemasi vastaukset.
Suhteissa voi odottaa että joku yhteys toimii: halaus, puhe ja kumppani ottaa huomioon sängyssä ettei sähellä ym. Tuossahan sitä ei ole. Miehellä ei oikein ole aloitekykyä korjata mitään kanssasi, lopahtiko hänen kiinnostus 10v aikana, vaikka sanoo muuta. Usea pusu taas voi ällöttää osaa ihmisistä esim. sylki tahmaa ihoa tai suuta. Ei taida auttaa parisuhdetulkkikaan?
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu suomalaiseen eroseminaariin, sinne voi mennä ennen eroa ja saat prosessin aikana tarvitsemasi vastaukset.
Miksi naisten pitäisi jonkun juntin ukon vuoksi mennä seminaariin? Älä viitsi.
Hankit asunnon, muutat pois ja haet eron.