Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita liitetään virheellisesti harjoittelun puutteeksi, vaikka kyse on esimerkiksi fysiologisista eroavaisuuksista

Vierailija
27.05.2021 |

Esimerkiksi kaikki eivät pääse kyykkyyn lantion levyisessä haara-asennossa ilman, että kantapäät nousevat ilmaan. Tiedän hyvin kankeita ihmisiä ketkä pääsevät kyykkyyn ilman ongelmia, ja kilpatason telinevoimistelijoita keiltä moinen ei onnistu. Mielestäni samaa kastia kuin kuka saa kielen nenään ja kuka ei.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOVE testeissä on tämä venyvyys testi josta on välillä liikunnanopettajan kanssa väännetty. Meidän kilpaurheilua harrastava päivittäin venyttelevä kun on jäykkä kuin rautakanki ja ei tosiaan tuossa veny edes siihen nollaviivalle. Liikunnanopettaja jankuttaa lapselle että kyllä sinun pitäisi venytellä että kohtahan et enää edes pysty kävelemään tms kun olet niin huonossa kunnossa ja lapsi sitten ihan ihmeissään kun tosiaan venyttelee joka päivä ja harrastaa liikuntaa ohjatusti monta kertaa viikossa ja välipäivinäkin käy lenkillä. 

Itse muistan nuo venyvyystestit koulusta hyvin. Helpoimmat täydet pisteet ikinä, eikä edes tarvinnut venyttää yhtään, kunhan vain lysähti eteenpäin. Aina tuli kehuja liikunnanopettajalta. Ihan naurettava testi mielestäni, eikä mittaa oikeasti mitään. Viimeisillään raskaana ollessakin sain helposti sormet lattiaan vaikka ei ollut tullut venyteltyä aikoihin. Sen sijaan spagaattiin en ole ikinä harjoittelusta huolimatta päässyt kireiden lonkankoukistajien takia. 

Joo mä olen aika samanlainen kuin sinä. Vaikka olen oikeasti todella huonossa kunnossa ja sairaalloisen ylipainoinen niin kyllä mä ne sormet lattiaan saan ilman ongelmia. Poika on samanlainen (venyvyydeltään ei painon osalta), mutta mies ja tytär ihan toisessa ääripäässä.

Vierailija
22/23 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen rullalle saaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla fysiologinen syy, miksi on huono heittämään palloa vai onko kyse vain tekniikasta? En ole pitkään aikaan heittänyt mutta olin tytöksikin huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän