Onko mielestäsi viikon viive ok työsähköposteihin vastaamisessa?
Kommentit (49)
Riippuu asian kiireellisyydestä. Kohteliasta olisi vastata jotan kahden päivän sisällä. Vähintäänkin milloin aikoo palata asiaan uudelleen.
Itse käyn työpäivän päätteeksi läpi päivän saapuneet postit ja tarkistan, että olen reagoinut tarvittaviin viesteihin. Kun tulee kymmeniä viestejä päivässä, on silkkaa itsetuhoa jättää tärkeitä viestejä "ensi viikkoon". Silloin ne vain painuvat officen sedimenttiin, ja jäävät sinne, jolloin seurauksena on lisää töitä ja joku osapuoli ei saa hommiaan ajallaan hoidettua.
Sähköposteihin vastaaminen ja työpaikan sisäinen viestinvaihto ja muu kommunikointi on työtä ja sisältyy työtehtäviin.
Jos firmassa yksi joutuu pyörittelemään viikon peukaloitaan, vain koska yksi ei viitsi vastata sähköpostiin, niin siinäpä on vakava paikka.
Opettajat ja muut ovat asia erikseen, koska ihmistyössä priorisoidaan läsnäolo ja viestit hoidetaan, kun pystytään.
Kun on päivittäin 5-8h palavereissa (joihin pitää siis valmistautua), jää sähköpostit katsomatta. Joihinkin vastaamisessa menee viikko, joihinkin päivä, toisiin tunti ja joihinkin en vastaa ikinä. Sekin osaltaan osoittaa että jotkut sähköpostit vaan on turhia...
Ei.
Aina kun puran työmeilejä vastaan asiakkaalle: hei, olen vastaanottanut viestisi. Palaan asiaan tunnin kuluttua/huomenna/ensiviikolla (tämä siis sen mukaan mikä kiireellisyys on).
Lähetän vastauksen tunnin sisällä mikäli mahdollista, mun työssäni päiväkin on liian pitkä väli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ookoo jos olet julkisella puolella. Ei siellä ehdi vastailemaan, kahvitauot ja muut painaa päälle.
Yksityisellä viikon viiveestä joutuisi jo puhutteluun...
Yksityisellä olen ja jos ei viestiin ehdi vastaamaan, ei ehdi. Työt ovat kuitenkin työnantajan töitä, ei minun, joten iltakausia en istu koneella vastailemassa viesteihin, jos varsinaiset työtunnit päivässä eivät riitä.
Sinun vastuullasi on kuitenkin ilmoittaa työnantajalle, jos aikasi ei riitä vastaamiseen.
Tämä on kyllä TAn tiedossa. Tällä hetkellä meidän palvelun kysyntä on suurempaa, kuin pystytään tarjoamaan, joten priorisoidaan ja joku viestittely nyt ei vain ole se prio 1.
Meilejä tulee 50-60 kpl normaalina työpäivänä, plus siihen päälle puhelinsoitot. Vastaan niin nopeasti kuin kykenen, mutta usein saattaa mennä useita päiviä ennen kuin ehdin palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mikä firma ja mikä tilanne. Jos mailaat tyypille, joka on lomalla tai sairaslomalla, niin varmasti on ok, ettei hän vastaile.
Meidän firmassa ainakin laitetaan out of office viesti tällöin ja siihen viestiin keneen voi ottaa yhteyttä jos asia on kiireellinen.
Kiitos viestistäsi. Olen lomalla 1-15 kesäkuuta ja vastaan lomalta tultuani viestiisi. Jos asiasi on kiireinen, otathan yhteyttä markkinointipäällikkö Tytti Työntekijään tytti@firmax.com
Kesäisin terveisin,
Lotta Lomailija
"Kyllä se soittaa tai tai tulee juttusille, jos on oikein tärkeää asiaa", sanoin kollegalle joka kauhisteli kun dellasin vastaamatta pomoni sähköpostin.
On nääs itseohjautuva työnkuva ja en todellakaan ala selittelemään sähköposteihin tai tsätteihin tekemisiäni.
Oletteko te keskustelijat niitä samoja äitejä, jotka hilluvat Wilmassa, jos en reagoi saman päivän aikana?
Eräskin huoltaja alkoi lähetellä puolelta päivin haukkuja, kun en ollut heti hyväksynyt iltaysiltä tullutta loma-anomusta. Näinhän pääsi käymään, koska pidin koko aamun oppitunteja.
Useimmiten pyrin vastaamaan sekä huoltajille ja oppilaille että kollegoille välittömästi tai viimeistään seuraavana päivänä. Yleensä koulunpitoon liittyvät asiat ovat hyvinkin akuutteja ja työ hektistä. Viikon vanhat jutut ovat olleita ja menneitä.
T. Ope