Vanhuksen lehtitilauksen peruminen
Vanhus tilasi Apu-lehden. Ehdin perumaan tilauksen 1 vrk:n sisällä netissä, mutta he lähettivät ensimmäisen lehden ja laskun (10 numerosta).
Irtisanomisehtojen mukaan peruutetusta tilauksesta pitää maksaa ensimminen lehti (5,5 e) ja paperilasku (2,9e). Pitääkö nyt maksaa aluksi alkuperäinen lasku (20e ) ja sen jälkeen ilmoittaa tilinumero Apulle jotenkin vai riittääkö jos maksaa ensimmäisen numeron ja paperilaskun? Apun chat ei toimi ja puhelimeen ei vastata (joutuu kuuntelemaan pitkään jonotusmusiikkia?)
Kommentit (26)
Yhteys lehden asiakaspalveluun. Ja sitten suoramarkkinointikielto vanhuksen puhelimeen.
Siis peruit tilauksen yhden vuorokauden sisällä tilauksesta vai ensimmäisen lehden tulemisesta?
Minä olen joskus perunut vanhuksen tekemän tilauksen kun tuli lasku. Tilaus olisi alkanut vasta kuukausien päästä kun edellinen tilaus loppuu. Soitin asiakaspalveluun ja ilmoitin että vanhus ei muista tilanneensa joten sain peruttua kuluitta.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoh hoijaa ☻☻
Kyllästyttääkö? Mene lähimpään vesialueeseen ja hukuttaudu.
Vierailija kirjoitti:
Yhteys lehden asiakaspalveluun. Ja sitten suoramarkkinointikielto vanhuksen puhelimeen.
Maistraatin suoramarkkinointikielto ei koske puhelinmyyntiä. Robinson-esto on ainoa toimiva
Jos olet siis oikeasti perunut yhden vuorokauden kuluttua tilauksesta niin eikö kotimyynnissä ole se 14 vuorokauden oikeus perua ? Eli miksi pitäisi maksaa yhtään mitään? Itse olen kysynyt tällaisissa tilanteissa joissa soitettu ja myyty vanhukselle jotain turhaa että miten varmistivat että asiakas ei ole esim muistisairas. Vastasivat että heidän myyjät on koulutettu tunnistamaan muistisairaat puhelimessa. Kysyin ohjeita kun käsittääkseni lääkäritkään ei aina tahdo tunnistaa edes kasvokkain jos kyse vasta alkavasta muistisairaudesta. Sen jälkeen tilauksen peruminen ei ollut enää mikään ongelma ilman kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatin suoramarkkinointikielto ei koske puhelinmyyntiä. Robinson-esto on ainoa toimiva
Se koskee vain niitä myyntiyrityksiä, jotka ovat siihen sitoutuneet. Monet lehtifirmat käyttävät sekä näitä sitoutuneita että alihankintayrityksiä, jotka eivät ole mukana Robinsonissa.
Ainoa toimiva keino on käydä läpi kaikki lehtifirmat, joista on ikinä elämässään jotain lehteä tilannut ja pyytää asiakastietojen poistoa ja sen jälkeen laittaa puhelinnumero salaiseksi.
Mä en saanut vainajan Kymen sanomia peruttua, koska oli maksanut etukäteen puoli vuotta.
Meille tuli sitten kaksi lehteä sen puoli vuotta (koska omasta oli myös maksettu se puolen vuoden lasku) sitten tilaus päätettiin molempien osalta.
Olivatkohan mitenkään edes yllättyneitä että asiakkuus lähti?
Lehtitilausten peruminen voi olla hermoja raastavaa. Menee puhelinkulujakin, kun joutuu kuuntelemaan pelkkää taukomusiikkia 20-30 minuuttia.
20 euroa Apu-lehdestä, jos se tosiaan sisältää sen 10 numeroa, ei ole niin iso raha, että taitaisin lähteä sitä edes perumaan. Antaisin lehden tulla ja jos vanhus on niin huonokuntoinen, ettei kykenisi sitä lukemaan, niin lukisin itse, lehtiä voi aina kierrättää ja tuottaa lukuiloa useammallekin.
Mutta eihän voi tietää, mikä se tilanne on just tässä tapauksessa.
Mutta juuri näitten tilausten kanssa sähläämisen takia olen lopettanut yli 20 vuotta sitten kaikki lehtien tilaamiset. Vaikka tilaisi jonkun ehdottomasti määräaikaisen 3 kk jakson, niin ei voi luottaa, etteikö maksulappuja tippuisi ja tilaus vaan jatkuisi, ja juuri Apu-lehden takia aikanaan tuon kaiken tilaamisen lopetinkin. Toinen murheenkryyni oli Seiska-lehti, jota en edes itse tilannut, vaan sain lahjaksi. Sitten siinä väännettiin lehden kanssa, että muka olin itse jatkanut tilausta jne.
Myyjät soittelee innokkaana, että kun olen kerran niin hyvä asiakas ollut niin nyt olisi huipputarjous tässä jne. Hyvä asiakas, joka ei ole 20 vuoteen tilannut mitään?
millään ei meinannut avun, seuran tilausta saada poikki 85v äiti kuoli. jopa tekniikan mailma tuli hänelle 6kk kun TILAUSTA EI MUKA VOI KESKEYTTÄÄ. niin hyvää markkinointia etten ikinä tule tuotteita ostamaan saatikka tilaamaan
Siinäpä sitä hommaa onkin. IKINÄ en tilaa enää A-lehdiltä mitään tarjousta.
Kuten oli sovittu, peruin jatkotilauksen lehden tarjouskauden aikana. Lehtiä siltikin tuli ja tuli. Melko monta sähköpostia piti laittaa ennenkuin sai lopetettua niiden tulon. Asiakaspalvelu ei koskaan vastannut.
Vanhalle, jossain määrin dementoituneelle isälleni tuli paljon puhelinmyytyjä lehtiä joita hän ei koskaan tiennyt tilanneensa ja jätti laskut maksamatta, koska ei ollut näitä mielestään tilannut.
Yleensä kun soitin perään ja selitin tilanteen, asia korjattiin pahoitellen. En ainakaan muista, että näistä olisi alettu jankkaamaan.
Tämä on varmaan tapauskohtaista. Millainen ihminen sattuu langanpäähän ja mitä on ohjeistettu. Joillekin tämä kai on osa bisnesideaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut perumaan lehteä ilman että tarvitsee soittaa asiakaspalveluun?
Joissain lehdissä on netissä asiakaspalvelusivut, joiden kautta pystyy kirjautumaan asiakas/tilausnumerolla ja perumaan tilauksen.
Kannattaa perua sähköpostilla, josta jää dokumentti. Olen aina perunut sähköpostilla eikä ongelmia ole ollut.
Tilasin pari ilmaisnumeroa eräästä lehdestä, tietäen, että soittelu alkaa. Niin kuin alkoikin. Lauantaiaamuna soi puhelin ja nainen toisessa päässä alkoi sössöttää tulevasta nimipäivästä. Ilmoitin tylysti, että en todellakaan käytä vapaapäivästäni yhtään aikaa mihinkään lehtitilauksiin. Uskoi kerralla.
Onko kukaan onnistunut perumaan lehteä ilman että tarvitsee soittaa asiakaspalveluun?