Minkä ikäisenä teillä vauva meni omaan huoneeseen nukkumaan?
Vai onko nukkunut syntymästään saakka? Meillä lapsi 2v ja mietin siirtäiskö omaan huoneeseen jo..
Kommentit (30)
Viisi vuotiaana lapsi siirtyi omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Sitä ennen nukkui vieressäni. On sellainen halinalle. Minulla on iso sänky yksinäni, joten siihen mahtui hyvin nukkumaan.
Perhepeti on hyväksi lapselle. Jotenkin luonnollista, että lapsi ja vanhempi (vanhemmat) ovat lähekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotiaana lapsi siirtyi omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Sitä ennen nukkui vieressäni. On sellainen halinalle. Minulla on iso sänky yksinäni, joten siihen mahtui hyvin nukkumaan.
Perhepeti on hyväksi lapselle. Jotenkin luonnollista, että lapsi ja vanhempi (vanhemmat) ovat lähekkäin.
Lapsi alkoi itse puhumaan, että nyt haluaa nukkumaan omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Sitä ennen, yritin monta kertaa, että lapsi nukkuisi omassa sängyssä minun huoneessani. Ei toiminut, kömpi aina viereen. Lapsi on muutenkin tunneälykäs, jos olen suuttumassa, tulee hän halaamaan. Halauksesta saa rauhoittavan dopamiiniryöpyn.
Vanhemmalle on raskasta, että lapsi nukkuu vieressä. Mutta lapselle se on hyvä.
Meillä oli noin 7kk. Tuttu kauhistui tästä, hän kun ei saa lapsia millään nukkumaan omissa huoneissaan vaan 6 ja 8 vuotiaiden sängyt on tungettu vanhempien makuuhuoneeseen, ja parisängyssä keskellä nukkuu vielä 3v kuopus. No lapset on erilaisia, jos minä haluan tehdä näin, päästä tässä helpommalla ja se näyttää toimivan niin todellakin haluan vanhemmille ja vauvalle hyvät yöunet.
Äiti 60v kirjoitti:
Poka on nyt 40v ja nukkuu yhä meidän vanhempien kanssa samassa huoneessa ja välissämme sängyssä. Hieman ahdastahan tämä tietysti on mutta näin poika ainakin on turvassa ja voimme miehen kanssa vahtia häntä ettei hän karkaa vaikka naisten perään ulos.
Ja jos pojalle tulee yöllä nälkä niin olen heti siinä vieressä imettämässä häntä. Ei ole tullut vielä vieroitettua häntä ja totuttaa häntä kiinteään ruokaan. Ja jos poika herää yöllä itkemään vaikka nähtyään painajaista niin olemme miehen kanssa heti valmiina lohduttamassa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka oli noin 13 vuotias, tää toinen on vähän itsenäisempi sillä täyttää kohta 12 vuotta ja on jo hetken nukkunut omassa huoneessa.
Aijjaijai oisko lasun paikka?
No siks just annoin nukkua noin kauan, ettei tarvis jonku lasua tehdä ni älä nyt kuitenkaan :D
Samassa huoneessa nukunme kaikki. Me miehen kanssa vierekkäin ainoassa sängyssä ja lapset vierekkäin lattialla. Ei tässä yhden huoneen ja keittiön 29 neliön kokoisessa asunnossa ole jokaiselle omaa huonetta. Lapsia on 14 ja vauvasta alkaen ovat nukkuneet paljaalla lattialla.
6kk. Olisin halunnut pitää vauvan pidempään samassa huoneessa, mutta hän häiriintyi meidän kahistelusta ja oli levoton. Yöt rauhoittui kun pääsi omaan huoneeseen.
Menee varmaan sitten, kun oppii kävelemään.
Aijjaijai oisko lasun paikka?