Nyt ärähtää Päivi Lipponen: ei olisi tullut mieleenkään maksattaa muilla Kesäranann safkoja!
Kyseinen nainen on Päivi Lipposen puoliso ja muistetaan mm. tästä:
Kommentit (188)
Kummasti nyt kaikki päättäjät kilvan vakuuttelevat miten he eivät nauttineet mitään etuja ja elivät ihan tavallisesti. Presidenttien puolisoista kertova kirja kuitenkin kertoo vähän toista:
"Arajärvi hauskuutti yleisöä myöntämällä, miten passaamiseen oli vaikea tottua.
Jos presidenttipari halusi keittää aamukahvit itse, niin siitä piti sopia erikseen henkilökunnan kanssa. Joskus tämä viikonloppuisin onnistuikin.
– Kun jotain toivoi, niin melkein kaikki toteutui, jos ei nyt ihan mahdottomaksi heittäytynyt, Arajärvi kuvaili palvelun tasoa."
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ärähtänyt aikaisempien pääministerien aikana vaan katsoi läpi sormiensa? Sitä sopii miettiä.
Olisi mielenkiintoista tietää onko hommattu joukko ihmisiä tekemään tätä lokakampanjaa Marinia vastaan. Onko ihan palkattu porukkaa sitä varten? Kuka palkannut?
Jos joku ajaisi lokakampanjaa Marinia vastaan, mistä ei ole edes kyse tässä, niin katse kääntyisi demarien eduskuntaryhmään. Siellä on monta pätevää poliitikkoa, jotka voisivat nähdä itsensä pääministerinä. Marinin ystävät ovat vähentyneet tasaista tahtia, hän on ehtinyt vallassa ollessaan suututtaa jo todella ison joukon ihmisiä.omassa puolueessaankin.
Sutki satkun satsaa, sutki satsaa. Peukalot pystyyn, kyynärpäät taa, polvet yhteen, peppu pystyyn, leuka eteen, kieli ulos. Sutki satkun satsaa, sutki satsaa.
Eiköhän nuo kaikki arkadialaiset ole jotain sutkipuljanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt jo, että Marin on ainoa, joka on käyttänyt tätä etua tässä mittakaavassa. Esim. Katainen söi aamiaisensa valtion piikkiin kolme kuukautta putkeen, sekä joitain satunnaisia kertoja yöpyessään Kesärannassa. Oli kuitenkin 3 vuotta pääministerinä. Esim. Antti Rinne ei käyttänyt etua OLLENKAAN. Se ei ole mitään loanheittoa ja mustamaalaamista vaalien alla, vaan totuus, että Marinin ruokakauppalaskut ovat maksaneet veronmaksajille PALJON ENEMMÄN kuin kenenkään muun pääministerin. Hän on käyttänyt etua jatkuvasti ja ruokkinut myös perhettään. Ja vielä koittanut salata asian.
No itsekin olen veronmaksaja ja vasta nyt minulle on tämän tapauksen jälkeen selvinnyt että Suomessa huippupäättäjät eivät jostain kumman syystä saa juuri mitään palveluita valtion piikkiin. Oma kuvitelmani on ollut että aika lailla automaattisesti pääministeri ja presidentti nauttivat jonkinlaista "täysihoitoa" jotta heillä on kaikki aika vaativan viran hoitoon. Mutta ilmeisesti elämme niiin tasapäistävässä maassa että täällä kukaan ei saisi saada mitään etuja tai palveluita, ei edes presidentti tai pääministeri tai heti "kansa raivostuu". Kaikkien pitää ostaa omat ruokansa ja siivota nurkkansa, oli sitten sillekin ajalle muuta käyttöä tai ei.
Samaa olen miettinyt. Ja suorastaan ihmetyttää, miksi ihmiset suostuvat lähtemään noihin koiran tehtäviin, varsinkin nykyään kun palaute jota omista tehtävistään saa on pääsääntöisesti hirvittävän negatiivista ja loukkaavaa. Samat tulot ja etuudet saa monista muista hommista paljon helpommalla. Ehkä kohta ollaankin tilanteeessa, jossa päättäviin tehtäviin ei suurta tunkua ole, ja sinne haluavat vain ne, joita nuo valtion johtopaikoiksi loppujen lopuksi aika säälittävät etuudet kiinnostavat ja jotka eivät niihin muissa tehtävissä pääse. Fiksummat suuntaavat muualle leveämmän ja positiivisemman elämän perään.
Oikeassahan tuo tietysti on siinä, ettei Marinin tai muiden pääministerien tule ruokkia itseään köyhien alamaisten viimeisillä pennosilla. Tämä on moraalikysymys.
Miten Marin kehtaa. Eikö se edes häpeä?
Kaikki revitään mitä saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti nyt kaikki päättäjät kilvan vakuuttelevat miten he eivät nauttineet mitään etuja ja elivät ihan tavallisesti. Presidenttien puolisoista kertova kirja kuitenkin kertoo vähän toista:
Jos presidenttipari halusi keittää aamukahvit itse, niin siitä piti sopia erikseen henkilökunnan kanssa. Joskus tämä viikonloppuisin onnistuikin.
– Kun jotain toivoi, niin melkein kaikki toteutui, jos ei nyt ihan mahdottomaksi heittäytynyt, Arajärvi kuvaili palvelun tasoa."
Sukupuoliroolit.
Paavo Lipposen puoliso Päivi on nainen, hän joutui itse kokkaamaan ja maksamaan KOKO PERHEEN ruuat, maksoi jopa vapaaehtoisesti vuokraakin.
Pentti Arajärvi on Tarja Halosen puoliso ja mies. Häntä näköjään passattiin ja keitettiin kahvitkin puolesta.
Enpä ole yllättynyt, mutta silti olen pettynyt. Ihan sama meno valtakunnan huipulla kuin tavisperheissäkin. Miehet ottavat irti kaikki edut mitä vain saavat yhteisasumisesta naisen kanssa. Naiset makselevat miehenkin puolesta ja tekevät kaikki kotityöt.
Sattuipa mukavasti vaalien alla aamusafkat joista pitää vero maksaa. Antti lupasi 100 euroa. En äänestä demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt jo, että Marin on ainoa, joka on käyttänyt tätä etua tässä mittakaavassa. Esim. Katainen söi aamiaisensa valtion piikkiin kolme kuukautta putkeen, sekä joitain satunnaisia kertoja yöpyessään Kesärannassa. Oli kuitenkin 3 vuotta pääministerinä. Esim. Antti Rinne ei käyttänyt etua OLLENKAAN. Se ei ole mitään loanheittoa ja mustamaalaamista vaalien alla, vaan totuus, että Marinin ruokakauppalaskut ovat maksaneet veronmaksajille PALJON ENEMMÄN kuin kenenkään muun pääministerin. Hän on käyttänyt etua jatkuvasti ja ruokkinut myös perhettään. Ja vielä koittanut salata asian.
No itsekin olen veronmaksaja ja vasta nyt minulle on tämän tapauksen jälkeen selvinnyt että Suomessa huippupäättäjät eivät jostain kumman syystä saa juuri mitään palveluita valtion piikkiin. Oma kuvitelmani on ollut että aika lailla automaattisesti pääministeri ja presidentti nauttivat jonkinlaista "täysihoitoa" jotta heillä on kaikki aika vaativan viran hoitoon. Mutta ilmeisesti elämme niiin tasapäistävässä maassa että täällä kukaan ei saisi saada mitään etuja tai palveluita, ei edes presidentti tai pääministeri tai heti "kansa raivostuu". Kaikkien pitää ostaa omat ruokansa ja siivota nurkkansa, oli sitten sillekin ajalle muuta käyttöä tai ei.
Samaa olen miettinyt. Ja suorastaan ihmetyttää, miksi ihmiset suostuvat lähtemään noihin koiran tehtäviin, varsinkin nykyään kun palaute jota omista tehtävistään saa on pääsääntöisesti hirvittävän negatiivista ja loukkaavaa. Samat tulot ja etuudet saa monista muista hommista paljon helpommalla. Ehkä kohta ollaankin tilanteeessa, jossa päättäviin tehtäviin ei suurta tunkua ole, ja sinne haluavat vain ne, joita nuo valtion johtopaikoiksi loppujen lopuksi aika säälittävät etuudet kiinnostavat ja jotka eivät niihin muissa tehtävissä pääse. Fiksummat suuntaavat muualle leveämmän ja positiivisemman elämän perään.
Tämä on aivan totta ja ollut kehitys jo pitkään. Hauskaa on muuten että samaan aikaan kun ihmiset ovat laajasti sitä mieltä että vaikkapa hoitoalan houkuttelevuutta pitäisi ehdottomasti lisätä juuri korottamalla palkkaa ja etuja, päättäjien kohdalla parhaita ei saisi houkutella samoilla keinoilla vaan päättäjäksi kelpaa vain se joka ei suunnilleen haluaisi palkkaa ollenkaan yleisenä likasankona olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin veetuttaisi, jos olisin maksanut ja kokannut perheeni ruuat ja sitten joku poliitikko tulisi väittämään mediassa koko kansalle, että olisin saanut ne veronmaksajien kustantamana.
Marin ei tainnut nyt saada lisää ystäviä puolueessaan, kun suututti entisen demaripääministerin perheen. Valta on katoavaista ja veikkaan, että Marinille löytyy seuraaja kohtalaisen pian. Sota ei yhtä naista kaipaa. Varsinkaan tuollaista, joka näyttää polttelevan siltoja joka suuntaan.
Puhuttiin Paavo Lipposesta, ei Päivistä. Paavo on voinut ennen Päiviä maksattaakin veronmaksajilla.
Päivi ei ole aina ollut Paavon puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Arajärven puoliso ei ole koskaan ollut pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan totta ja ollut kehitys jo pitkään. Hauskaa on muuten että samaan aikaan kun ihmiset ovat laajasti sitä mieltä että vaikkapa hoitoalan houkuttelevuutta pitäisi ehdottomasti lisätä juuri korottamalla palkkaa ja etuja, päättäjien kohdalla parhaita ei saisi houkutella samoilla keinoilla vaan päättäjäksi kelpaa vain se joka ei suunnilleen haluaisi palkkaa ollenkaan yleisenä likasankona olemisesta.
Niin, keppiä tai porkkanaa halutaan aina antaa omista lähtökohdista katsoen, ei sen perusteella millaista lopputulosta niillä halutaan objektiivisesti saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliroolit.
Paavo Lipposen puoliso Päivi on nainen, hän joutui itse kokkaamaan ja maksamaan KOKO PERHEEN ruuat, maksoi jopa vapaaehtoisesti vuokraakin.
Pentti Arajärvi on Tarja Halosen puoliso ja mies. Häntä näköjään passattiin ja keitettiin kahvitkin puolesta.
Enpä ole yllättynyt, mutta silti olen pettynyt. Ihan sama meno valtakunnan huipulla kuin tavisperheissäkin. Miehet ottavat irti kaikki edut mitä vain saavat yhteisasumisesta naisen kanssa. Naiset makselevat miehenkin puolesta ja tekevät kaikki kotityöt.
Kyllähän tämä keskustelu on ollut tosiaan melko paljastava. Ei ehkä niinkään kuvitellun suhmuroinnin suhteen, vaan ihan muiden asioiden.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö on Päivin ainoa keino tulla nähdyksi ja kuulluksi.
Demarit muuten tulee niin kovin harvoin totuuden kanssa esiin, tässä nyt nähtiin sekin ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliroolit.
No Päivi oli aika pitkälti äitiyslomalla niinä Paavon viimeisinä pääministerivuosina kun heillä oli lapsia joten on aika luonnollista että Päivi tekee jotain kotonakin. Silloin hän oli tavallinen "ope" ja kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arajärven puoliso ei ole koskaan ollut pääministeri.
Ei mutta pääministeri on käytännössä maan tärkein päättäjä joten kummalista jos hänen passauksensa ei olisi verrannollinen presidenttiin jonka valtakin on paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Taisi joku puhua ohi suunsa kun väitti että hänen tapansa on ollut maan tapa jo vuosikymmeniä.
Hyvä päivi!
Päivi muisti myös heti haukkua suomalaiset natzeiksi kun Tampereella kebabbila tuhopoltettiin ja samassa rapussa kuoli 2 henkilöä sen seurauksena. Kävi sittemmin ilmi, että karvakädet olikin itse olleet työn touhussa vakuutusrahojen toivossa. Hupsista saatana!
Eikä Päivi tietenkään pyytänyt sanojaan anteeksi koska Suomalaiset nyt kuitenkin on nazzisikoja
Voisiko tätä pääministerin työtä verrata meihin muihin työntekijöihin? Kun olemme työtehtävien takia estyneitä ruokailemasta kotonaan, työnantaja maksaa meille osapäivärahan tai kustantaa ruokailun.
Ja veikkaan, että Päivi Lipponen ei vain tajua, että tietyt ruoka-aineet tulivat heillekin työnantajan kustannuksella. Jotenkin se kinkkupaketti vain ilmestyi sinne jääkaappiin.