Suositelkaa antihistamiinia joka ei väsytä?
Apteekissa suosittelivat tuollaista kuin Fexorin, vaan niin vaan mua nukuttaa sekin. Eilen illalla otin ensimmäisen tabletin ja tänään olen ollut hereillä vain 4 tuntia. Joskus muinoin käytin aina setiritsiiniä, vaan viime keväänä se alkoi väsyttää niin paljon etten pysynyt hereillä ollenkaan. Jätin sitte kokonaan antihistamiinit pois. Vaan eilen oli sitten pakko taas ostaa jotain uutta, kun sain kauppareissulla niin paljon paheksuvia katseita kun niiskutin koko ajan. Vaan miksi mua tuntuu kaikki antihistamiinit väsyttävän niin tuhottomasti?
Kommentit (34)
Aerius on tosi hyvä allergialääke, eikä väsytä yhtään.
Loratadin ratiopharm.
Heinix laittoi mut kanveesiin.
Täällä Revitelle on ollut ainoa, joka ei ole väsyttänyt. Jostain syystä Desloratadininkin kanssa on ollut vaikeaa. Harmillisen kallista kyllä tuo Revitelle, kun siihen ei saa Kela-korvausta.
Desloratadiini ON antihistamiini: vaimentaa allergia- eli yliherkkyysreaktioiden yhteydessä liiallisena vapautuvan histamiinin vaikutuksia. Näin kirkaslimainen nuha, silmien vuotaminen, aivastelu ja kutina lievittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Revitelle on ollut ainoa, joka ei ole väsyttänyt. Jostain syystä Desloratadininkin kanssa on ollut vaikeaa. Harmillisen kallista kyllä tuo Revitelle, kun siihen ei saa Kela-korvausta.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/REVITELLE-20-mg-tabletti-30-fol
Vierailija kirjoitti:
Kestine ei väsytä.
Näin on. Olen ottanut tätä viimeiset 15 v joka aamu, tosin tarvitsen vain 1/vrk. Otan aamulla, koska otan muutkin pillerit aamulla. Jos Kestinellä ei ole ollut korvattavuutta, olen ottanut Kestoxia. Se väsyttää alussa pari pv, mutta väsyttävyys loppuu aikanaan kun elimistö tottuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestine ei väsytä.
Näin on. Olen ottanut tätä viimeiset 15 v joka aamu, tosin tarvitsen vain 1/vrk. Otan aamulla, koska otan muutkin pillerit aamulla. Jos Kestinellä ei ole ollut korvattavuutta, olen ottanut Kestoxia. Se väsyttää alussa pari pv, mutta väsyttävyys loppuu aikanaan kun elimistö tottuu siihen.
Miksi sä joudut syömään joka päivä allergialääkkeitä? Aika kauan olet syönyt jos 15 vuotta olet syönyt niitä joka päivä.
Tässä omat kokemukseni. Koivuallergikko ja eri merkkejä tullut kokeiltua. Otan allergialääkkeen aina iltaisin, joten kommentti koskee seuraavan päivän olotilaa.
Heinix: veto pois päivällä, nukuttaa ja nuutunut olo.
Atarax: väsyttåä kauheasti, mutta tehokas.
Telfast: ei väsytä, mutta ei auta jos oireet ovat pahat
Kestine: ei väsytä ja on tehokas.
Atarax on väsyttävä ja osin rauhoittava kolmiolääke. Vaatii reseptin jotta saa.
Desloratadiini
Eikä tule päänsärkyäkään toisin kuin Telfastista. Ei ehkä kaikkein tehokkain mutta vähän lieventää oireita.
Varmaan riippuu ihmisestä miten voimakkaat sivuvaikutukset, mut en ottais riskiä jos on olemassa väsyttämätön lääke. Olo on ihan tarpeeksi kurja ilman hirveetä väsymystä.