Epäilen että hammaslääkäri oli kännissä
Kävin paikkauttamassa hampaan yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Hammaslääkäri käyttäytyi erikoisesti, puhui hitaasti ja sammalsi, ja paikkauksen jälkeen huomasin hänen horjuvan. Miten minun pitäisi toimia, ilmoittaa johonkin? Mitään todisteitahan minulla ei ole.
Kommentit (14)
Miten päädyit känniin etkä äkilliseen sairaskohtaukseen?
Vaikea ilmoittaa enää mihinkään ilman näyttöä. Olisit heti sanonut henkilökunnalle niin olisivat puhalluttaneet.
Nuo on siitä ikäviä juttuja että saattaa itse joutua kunnianloukkauksesta käräjille.
Myöhäistä se nyt on ilmoittaa. Aina nää pitää laittaa puhallutettavsksi heti. Tosin, jis sä sen huomasit, oli sen huomanneet työkaveritkin jo ja enemmän se heidän asiansa olisi hoitaa kun sun.
Millä paikkakunnalla? Tiedän, että Tampereella toimii hammaslääkäri, joka on hoitanut kännissä potilaita. Ilmoita Valviralle.
Vierailija kirjoitti:
Myöhäistä se nyt on ilmoittaa. Aina nää pitää laittaa puhallutettavsksi heti. Tosin, jis sä sen huomasit, oli sen huomanneet työkaveritkin jo ja enemmän se heidän asiansa olisi hoitaa kun sun.
Ei ole myöhäistä. Näitä ilmoituksia, kun tulee Valviralle useiden eri henkilöiden toimesta, niin asiaa aletaan selvittämään. Ja siihen voidaan puuttua (oikeuksien rajoittaminen/ poistaminen). Kyse on potilasturvallisuudesta! Todella tärkeää ilmoittaa!
Hammaslääkärin työ vaatii tarkkaa kädenhienomotoriikkaa. Kännissä tai krapulassa työn jälki kärsii. Tietämäni alkoholisoitunut hammaslääkäri on tehnyt hoitovirheitä. Päihdeongelmat ovat valitettavan yleisiä lääkäreilläkin. Oman ja muiden potilaiden turvallisuuden vuoksi on tärkeää ilmoittaa. Tuskin oli ensimmäinen tai viimeinen kerta kun työskentelee kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit, hammashoitajat ovat mahdollisesti palkkasuhteessa ko yksityislääkäriin. Valittaminen voisi johtaa töiden loppumiseen tai muihin haitallisiin seurauksiin heille itselleen. Lisäksi mitä useampi henkilö valittaa, sitä todennäköisemmin tällainen käytös saadaan loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ilmoittaa enää mihinkään ilman näyttöä. Olisit heti sanonut henkilökunnalle niin olisivat puhalluttaneet.
Nuo on siitä ikäviä juttuja että saattaa itse joutua kunnianloukkauksesta käräjille.
Kenellähän siitä henkilökunnasta on valtuudet hammaslääkäri puhalluttaa, jos hammaslääkäri ei suostu???
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä väärää tietoa! Valviralle ilmoituksesta ei joudu käräjille. Jos ilmoitat vaikka rattijuoppoepäilystä, pelkäätkö silloinkin joutuvasi kunnianlouksesta käräjille?
Asioihin pitää puuttua, tässä vaarannetaan ihmisten terveys!
Tiedän hammaslääkärin, joka veti lähes joka ilta lärvit. Ajattelin kyllä monta kertaa, että miten tuo voi työnsä hoitaa. Jostain yhteyksistä tiesin, että vastaanotolleen meni aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit känniin etkä äkilliseen sairaskohtaukseen?
Oli sitten kumpi tahansa niin vastaanottoa ei voi jatkaa. Äkillisessä sairauslohtauksessa henkilö yleensä itsekin sen tajuaa ja hakeutuu hoitoon. (Myös työkavereille on helpompaa puuttua asiaan). Känniläinen sen sijaan useinkaan ei ymmärrä tilannetaan realistisesti. T. Ei Ap
En usko että oli sairauskohtaus, kun oli hammashoitaja siinä myös, kai hän olisi puuttunut asiaan jos olisi epäillyt että on kohtaus käynnissä.
On mahdollista. Kerran eräs hammaslääkäir perui aikani ja oli puhelimessa täysin humalassa.