Kun puoliso keskittyy vain puhelimeen
Onko kohtalotovereita? Puoliso on keskittynyt viime vuosina vapaa-ajallaan melkein vain puhelimeen. Kaikki aika mikä jää jäljelle töiden jälkeen ja muutamien muiden hommien jälkeen keskittyy käyttämään puhelinta. Meillä ei enää kunnolla jutella, ei tehdä mitään kahdestaan tai koko perheellä. Lapsia 4.. Olen jo niin kauan ja monta kertaa sanonut asiasta että en oikein jaksa enää. Olen myös itkenyt asian takia monet itkut. Taidanpa jatkossa keskittyä vain omiin ja lasten asioihin.. Annan puolison olla puhelimella. Kun lapset kasvaa niin voi olla että meillä lähdetään lopullisesti eri suuntiin...
Kommentit (38)
Minulla on työkaveri, joka on KOKO AJAN puhelimella. Juu, kyllä hän työnsä hoitaa, mutta välillä on vaikea saada kontaktia tai yrittää keskustella mistään, kun koko ajan on naama kiinni luurissa. Nyt ollaan oltu etätöissä ja ollaan keskusteltu skypen tai puhelimen välityksellä, joten ei ärsytä niin paljon. F2f keskustelu tuollaisen ihmisen kanssa on vaivaannuttavaa ja tulee olo, ettei tule kuulluksi ja on toiselle, kuin ilmaa vaan. Vielä pahempaa tuollainen olisi parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pettää?
Pettää katsomalla Youtuben kissavideoita tai muuta hömppää? Ehkä joskus saattoi puhelimella viihtyminen kieliä pettämisestä, mutta nykypäivänä se on ihan oikea riippuvuus ja periaatteessa petetään sen puhelimen kanssa, kun se on se tärkein juttu koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähde heti vaan eri suuntaan, ei kannata edesauttaa miehen sivusuhteen ylläpitoa. Uusperheessä tai yhärinä ukko joutuu heti hommiin lastensa kanssa.
Ap ei kylläkään kertonut puolisonsa sukupuolta.
No mitä se puoliso katselee/tekee koko ajan sillä puhelimella?
Meillä sama juttu. Tiedän ettei mies petä, mutta on aktiivinen somekanavilla ja ryhmissä omaan harrastukseen liittyen. Olen itselleni tehnyt säännön etten katso puhelinta makuuhuoneessa. Toiveena on, että tapa pikkuhiljaa siirtyy hänellekin. Jos ei niin sitten keskustellaan, mutta yritetään ensin näin pehmein keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Lähde heti vaan eri suuntaan, ei kannata edesauttaa miehen sivusuhteen ylläpitoa. Uusperheessä tai yhärinä ukko joutuu heti hommiin lastensa kanssa.
Miksi oletat ap:n sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei puhelin, mutta tietokone. Siinä pitää istua kököttää kaikki vapaa-aika. Kuulokkeet päässä, joten ei nää eikä kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu. Pyydän tekemään jotain, niin ei kuule ja suuttuu jos huudan. Ei kuulemma saa häiritä. No ihan kiva, mutta kun itse on töiden jälkeen tehnyt tyyliin kaikki kotityöt, niin olis kiva, että edes laittais lapset illalla nukkumaan. Ei onnistu. Karjuu koneelta niille, että peskää hampaat ja sänkyyn. Sit karjuu jos lapset puhuu sängyissä. Mutta ei vahingossakaan nouse koneelta. Tulee nukkuun, kun olen jo nukkumassa tai nukkuu sohvalla. En saisi valittaa hänen harrastuksesta, kun ei kuulemma muutakaan ole. Ei vaan viitsi enää käydä edes salilla ja paino noussut näiden vuosien aikana varmaan jo yli 120 kiloon.
153.4kg oli tänä aamuna puntarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei puhelin, mutta tietokone. Siinä pitää istua kököttää kaikki vapaa-aika. Kuulokkeet päässä, joten ei nää eikä kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu. Pyydän tekemään jotain, niin ei kuule ja suuttuu jos huudan. Ei kuulemma saa häiritä. No ihan kiva, mutta kun itse on töiden jälkeen tehnyt tyyliin kaikki kotityöt, niin olis kiva, että edes laittais lapset illalla nukkumaan. Ei onnistu. Karjuu koneelta niille, että peskää hampaat ja sänkyyn. Sit karjuu jos lapset puhuu sängyissä. Mutta ei vahingossakaan nouse koneelta. Tulee nukkuun, kun olen jo nukkumassa tai nukkuu sohvalla. En saisi valittaa hänen harrastuksesta, kun ei kuulemma muutakaan ole. Ei vaan viitsi enää käydä edes salilla ja paino noussut näiden vuosien aikana varmaan jo yli 120 kiloon.
No et oo onneks mun mies, kun ei vaakaa löydy tästä talosta. :D Ja syy miks ollaan edelleen yhdessä on se, että en tosiaan tiedä enää! Vois vaikka myydä ton koneen pois ja kattoo mitä se tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et oo onneks mun mies, kun ei vaakaa löydy tästä talosta. :D Ja syy miks ollaan edelleen yhdessä on se, että en tosiaan tiedä enää! Vois vaikka myydä ton koneen pois ja kattoo mitä se tykkää siitä.
Googleta puntarin ja vaa’an ero.
Aika etikoinen ratkaisu muuten tuo ”lelujen” pois ottaminen. Miksi kuvittelette, että se tekisi mitään muuta kuin aiheuttaisi lievää vahvemman raivokohtauksen?
Täällä yksi, jonka miehen kännykkäriippuvuuden taustalta paljastui salainen ihastus, jonka kanssa piti yhteyttä. Vieläkin harmittaa, kun en heittänyt mokomaa pihalle silloin ja vieläkin alkaa ohmioissa kiristää sen puhelimen ilmestyessä kouraan.
Näin meilläkin teki ja paljastui pettäjäksi. Usein näin on.
On tämä varmasti ongelma monissakin suhteissa. Järkyttävää että ihmissuhteet on nykyään digitaalisia. Korona pahentaa ja eristyttää entisestään. Tinderistä puhumattakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika etikoinen ratkaisu muuten tuo ”lelujen” pois ottaminen. Miksi kuvittelette, että se tekisi mitään muuta kuin aiheuttaisi lievää vahvemman raivokohtauksen?
No ei löydy kumpaakaan.
Mä sen koneen olen aikoinaan ostanut, joten miksi en omaani sais myydäkin? Jos se sille niin tärkeä on, niin ostakoon oman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei löydy kumpaakaan.
Mä sen koneen olen aikoinaan ostanut, joten miksi en omaani sais myydäkin? Jos se sille niin tärkeä on, niin ostakoon oman.
Ja sitten, kun se kone on oma niin homma on ok ja koneella roikkuminen voi jatkua?
”Roikkukoon kunhan ei MINUN maksamallani koneella roiku!”?
Puhelimessa roikkuminen on lisääntynyt, koska puhelimella voi tehdä nykyään asioita, joita varten tarvittiin ennen huoneen verran viihde-elektroniikkaa ja tallennusmedioita.
Lähetä sille luuriaddiktille siihen luuriin viestinä se asia mitä haluat hänelle sanoa.
Miksi pitäisi tanssia läheisriippuvaisen pillin mukaan?
Tuostakin olen joskus huomauttanut, sillä kertaa syö äkkiä että ehtii takaisin puhelimensa ääreen, turha luulla että voisi rauhassa ruokailla ja keskustella mistään. Nykyään kun ei kyläilläkään koronan takia niin ei joudu pakolla käyttäytymään edes silloin fiksusti. Suuttuminen on se yleisin reaktio mikä tulee jos tuosta yrittää keskustella. On sitten varmaan tyytyväinen kun jää yksin, alkaa olla jo mitta täysi.