Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei työkokemuslisää, koska ei ole työtodistuksia?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen tehnyt 15 vuoden ajan satoja eri pituisia pk-seudun/isompien kaupunkien eri laitoksissa ja yksiköissä. Näistä kaikista pitäisi olla työtodistus. Siis satoja työtodistuksia. Uusi työpaikka haluaa nämä kaikki, muuten eivät voi maksaa kokemuslisiä. Aiemmissa työsuhteissa on riittänyt työeläkeote, jossa on luetteloitu joka ikinen työsuhteeni. Mitäs nyt sitten?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa jos sanoo että kaverin koira söi todistukset.

Vierailija
22/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut jokaikisestä päivän keikasta todistusta, mutta kun olen soitellut palkanlaskentaan, ovat sieltä toimittaneet kootun todistuksen kyseiseen paikkaan tehdyistä päivistä. Nämä on hyväksytty seuraavissa työpaikoissa lisiä laskiessa. Kannattaa siis selvittää tuokin mahdollisuus.

Työskentelen nykyään kaupungilla, mutta vastaavanlaisia papereita olen vuokrafirmoiltakin saanut tarvitessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilta saa palvelusrekisteriotteen.

Vierailija
24/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään todistukset on helppo säilyttää sähköisenä.

Omat työtodistukset on kansiossa kotona paperisina, mutta myös skannattuna sähköpostissa (ellei ole skanneria, voi älypuhelimella ottaa kuvat)

CV:hen voi listata tiivistettynä, esim:

"Tammi-helmikuu, ja heinä-elokuu 2020 paikassa X"

"Vuoden 2020 aikana keikkalaisena kaikkinensa 35 työpäivää paikassa X, 46päivää Y:ssä ja 67päivää Z:ssa"

Ei työnantajia kiinnosta "tarkat" päivät, vaan iso kuva mitä/missä/paljonko ja mitä tehtäviä on tehnyt.

Vierailija
25/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työkokemusta laskiessa kiinnostaa tarkat päivämäärät joitakin työnantajia. Eli lasketaan päivä kerrallaan keikat ja tarkka päivä, jos ei sulla ole todistusta, se on kokemuksesta pois. Jossain ehkä lasketaan tunteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi