Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Jezebel-videossa ilahduttaa erityisesti naiskitaristi ja rumparin nahkakiltti 💛🖤 Olen niin koukussa!
Emppu on niin cool. Hyvä soolokin.
Niin on. Minun sydämessäni on aina tilaa naisrokkareille ♥️
Nyt se aukes mulle tää The Rasmus, ja sitä alkuosaa laulusta voi käyttää hyvin tv ohjelmien lälissä ja mainokseen myös. Hyvää instrumenttimusiikkia taustalla.
Kyllä se kesti, mutta kolmannella yrityksellä aukes mulle, ei muuta kuinItaliaan maailmalle tämä biisi.
Mustakeltainen teema on hyvä, se sopisi myös lavashowhun. Jäisi varmaan mieleen.
Suomen karsintojen aikana ärsyttävät ylivoimaisesti eniten nämä ihmiset, jotka ruikuttavat, miten taaskaan ei ole mukana voittopotentiaalista kappaletta. Viisuihin osallistuu yli 40 maata, joten tilastollisesti tarkasteltuna Suomen olisi aika alkaa odottaa seuraavaa voittoaan vasta about vuodelle 2046. Mahtaa olla ankea viisukokemus, jos vain voitto merkitsee ja kaikki muu tulkitaan epäonnistumiseksi. Tuo on myös osa juuri sitä toksista ilmapiiriä, joka pidemmässä juoksussa karkoittaa nimekkäät artistit pois karsinnoista.
Sitä paitsi ironisesti sitä viisumenestystä on tapana tulla heti silloin, kun ei purista mailaa liian kovaa. Tästä esimerkkinä Italia, joka valitsee joka vuosi sitä mistä nyt eniten sattuvat tykkäämään.
Oon kans nyt kuunnellu useamman kerran ja ekalla kerralla olin niin pettynyt, että kuuntelin vaan ekaan kertosäkeeseen asti :D Nyt ehkä jo alan vähän tykkäämään. Euroviisuissa pitäis kuitenki heti eka kuulemalla räjäyttää pankki..
Tää tän päivän julkaisu "sun numero" oli ihan ok UMK-kilpailuun, mutta ei euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen karsintojen aikana ärsyttävät ylivoimaisesti eniten nämä ihmiset, jotka ruikuttavat, miten taaskaan ei ole mukana voittopotentiaalista kappaletta. Viisuihin osallistuu yli 40 maata, joten tilastollisesti tarkasteltuna Suomen olisi aika alkaa odottaa seuraavaa voittoaan vasta about vuodelle 2046. Mahtaa olla ankea viisukokemus, jos vain voitto merkitsee ja kaikki muu tulkitaan epäonnistumiseksi. Tuo on myös osa juuri sitä toksista ilmapiiriä, joka pidemmässä juoksussa karkoittaa nimekkäät artistit pois karsinnoista.
Sitä paitsi ironisesti sitä viisumenestystä on tapana tulla heti silloin, kun ei purista mailaa liian kovaa. Tästä esimerkkinä Italia, joka valitsee joka vuosi sitä mistä nyt eniten sattuvat tykkäämään.
Jep. Finaalipaikkakin on Suomelle hyvä tulos:D
No mites, Cyan Kicks (👆) vai Younghearted(👇)
BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana.
Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia.
Hei Yle, pistäkää ensi vuoden lyriikkavideoihin englanninnokset suoraan mukaan!
Suomen karsinnat kiinnostavat vihdoinkin kansainvälisiäkin faneja.
Vierailija kirjoitti:
Hei Yle, pistäkää ensi vuoden lyriikkavideoihin englanninnokset suoraan mukaan!
Suomen karsinnat kiinnostavat vihdoinkin kansainvälisiäkin faneja.
Nehän saa niin helposti klikkaamalla nytkin.
Vierailija kirjoitti:
BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana.
Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia.
Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.
:D Hahaa. Mää en tykännyt blind channelista, kun kuulin ensimmäisen kerran. Sit umk-voiton jälkeen tykkäsin hulluna ja euroviisuissa se olikin jo yks parhaimmista viisubiiseistä ikinä!
Rasmuksen kanssa alkaa olla sama juttu. EN tykännyt yhtään, mutta nyt koko ajan enenmmän ja enemmän. Viisuissa sitten jo huippu kappa!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärtävät pitää Antti Tuiskun kaukana UMKsta tänä vuonna. Viime vuonna meni Antti Tuisku showksi koko homma. Juontaessaan puhui itsestään ja esiintyikin useamman kerran.
Kilpailijoiden tulee olla pääosassa.
Joo. Ei sitä itsensä korostajaa juontamaan. Kilpailijat ovat tähön panostaneet ja ansaitsevat huomion sekä ammattitaitoisen juontajan, joka tämän ymmärtää. Tuisku - showta voivat faninsa seurata muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.
Tää on taas sitä laskelmointia. "Ei rockilla voi menestyä, kun muutkin lähettää sitä". Tai "ei rockilla voi menestyä, kun viime vuonna rock voitti. "
Mää oon sitä mieltä, että äänestää vaan parasta kokonaispakettia. Oli sitten kyseessä suomen kieli, rock tai ihan mitä vaan. Tuskin euroviisuissakaan yleisö on silleen että "tää on kyllä tosi hyvä biisi, mutta en äänestä tätä, kun viime vuonna voitti samantyylinen". Hyvä biisi/kokonaispaketti erottuu kyllä joukosta.
Ihan niinkuin vuonna 2000 ei lähetetetty yleisöäänien voittajaa Nightwishia viisuihin, koska suomen raatien mielestä kyseinen musiikkityyli ei sopinut euroviisuihin. Sit lähetettiin se joku, jota kukaan ei enää muista ja häntäpään sijoitus.
Pahinta euroviisuissa on se kun maat tilaavat euroviisunsa Ruotsista. Joka vuosi sieltä löytyy vähintään 10 maata, jotka näin tekee. Niinkuin Suomi teki 2018. Kaiken lisäksi ne floppaa melekine joka vuosi nämä Euroviisuja varta vasten tehdyt liukuhihna "tuotteet"
Tuskin moni voittajakappale on jäänyt pitemmäksi aikaa mieleen tai, että olisi esiintyjät jatkaneet kuuluisina.
Muistuuko monia viimeisimpiä mieleen?
Ehkä omassa maassa ovat enemmän esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas sitä laskelmointia. "Ei rockilla voi menestyä, kun muutkin lähettää sitä". Tai "ei rockilla voi menestyä, kun viime vuonna rock voitti. "
Mää oon sitä mieltä, että äänestää vaan parasta kokonaispakettia. Oli sitten kyseessä suomen kieli, rock tai ihan mitä vaan. Tuskin euroviisuissakaan yleisö on silleen että "tää on kyllä tosi hyvä biisi, mutta en äänestä tätä, kun viime vuonna voitti samantyylinen". Hyvä biisi/kokonaispaketti erottuu kyllä joukosta.
Ihan niinkuin vuonna 2000 ei lähetetetty yleisöäänien voittajaa Nightwishia viisuihin, koska suomen raatien mielestä kyseinen musiikkityyli ei sopinut euroviisuihin. Sit lähetettiin se joku, jota kukaan ei enää muista ja häntäpään sijoitus.
Joo, Nightwish oli kyllä emämoka ja samaa mieltä, että kokonaisuus edellä on hyvä lähestymistapa. Mutta, se on kuitenkin kilpailu ja yleensä kilpailua varten on joku strategia hyvä olla. Jos katsoo perättäisten vuosien voittajia ja silloin kun on ollut joukosta erottuva genre voittajana (jota rock euroviisuissa on), niin käytännössä koskaan euroviisujen historian aikana ei ole seuraavana vuonna voittanut saman genren edustaja. Vaikkapa Portugalin voiton jälkeen, monet lähettivät hiljaista laulu ja kitara -menoa ja sitten voittikin Israelin feministijytä. Näitä esimerkkejä riittää.
Nyt vasta heräsin euroviisuihin ja kuuntelin ne UMK:n neljä kappaletta ja tuleeko niitä vielä lisää? Vaikea noista on valita, että mikä olisi iskevin euroviisuihin. Ei ballaadia mutta joku muu noista. Niin erilaisia kappaleita ovat keskenään.
Mäkin tykkään kitarasoolosta :)