Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
MUTTA: oli kyllä vaisu esitys Achille Lauroon verrattuna, vaikka Damianolla olisi ollut terve jalka.
Se San Marino oli ihan karmea. Niin päälleliimattu Måneskin-kopio, että myötähävetti (en itse pidä kauheasti heistäkään, mutta ovat tyylikkäämpiä). Lisksi oli kopioitu Depeche Moden/Marilyn Mansonin Personal Jesusta. Ei ollut mitään omia ideoita.
Achille Lauron ura on jo kymmenvuotinen, ei hän Måneskinia kopioi. Todella kulunut virsi jossa ei ole perää. Tuollainen hän on.
En mä hänen esityksestään pitänyt enkä olisi laittanut jatkoon, mutta ei syy ole se että hän olisi viime vuoden voittajaa matkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi antaa aina Ruotsille 12p, Ruotsi ei anna Suomelle koskaan yhtään mitään.
Suomen täytyy lopettaa tämä yksipuolinen naapurin tukeminen.
Viro on ainut naapurimaa, joka tukee Suomea joka vuosi ja antaa naapuripisteitä Suomelle. Suomen tulisikin antaa vuotuiset naapuripisteet Virolle eikä Ruotsille.Samaa mietin, jotenkin säälittävää. Virolle soisi naapuripisteet mielummin. Sitä paitsi niillähän on ollut hyviä biisejä monena vuonna, aliarvostettu maa viisuissa toisin kuin ruotsi.
En itse kyllä äänestäisi niin selvästi Aviciin Hey Brotherin mieleen tuonutta kopiobiisiä. Viron paras biisi on ollut se Stig Rästan ja jonkun naisen duetto muutama vuosi takaperin. Suomen äänet olis voinut mennä tänä vuonna vaikka Hollannille tai Australialle. Tai Moldovalle, Ukrainalle tai Serbialle. Voisi tulla kaikille maille kielto, ettei naapurimaita saisi äänestää.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Ranska jonka piti olla yksi ennakkosuosikeista??? Olen kuunnellut kappaletta pitkin kevättä ja tykkäsin kyllä ihan siitä. Eilistä esitystä en nähnyt kun piti laittaa lapsi juuri silloin nukkumaan. Oliko se oikeasti noin huono? Harmi kun Ranska ei valinnut SOAn Seulea edustajaksi, olisi oikeasti voinut pärjätä paremmin.
Ainakin minä tykkäsin Ranskasta, ehkä eniten maksajamaiden biiseistä. Minultakin jäi kisat illalla näkemättä, katsoin nyt vasta aamulla Yle Areenasta, jossa ainakin mun striimi loppui just ennen kuin Briteille kerrottiin äänet. Että mahtavaa YLE:ltä jos striimi loppuu just noin. Ruotsinkielisen selostuksen striimistä piti katsoa lopputulos noin neljä minuuttia pidempi lähetys...
Katsoin myös Areenasta ja ihan normaalisti striimi toimi loppuun asti.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan miksi Måneskin ei esittänyt voittobiisiään? Odotin että olisi tämän vielä kuullut näissä karkekoissa. Eivät kyllä ole parempaan suuntaan menneet musiikillisesti.
En tiedä mutta Damiano loukkasi jalkansa ja oli kovissa kivuissa lavalla.
Eikös hän ollut loukannut jalkaansa jo aiemmin?
Damiano David-ketju tietää varmasti kaiken tästäkin asiasta OFFICIALly ;DDDDEn tosin nähnyt lavalla kuin bändin todellisen supermodelin eli Ethanin. Biisi kyllä meni vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Toivottavasti lässytys Damiano-ketjussa loppuu näihin kisoihin. Lol Lol Lol.
Damiano -ketju lähtee tästä kuule raketin tavoin uuteen nousuun, kun sinne tulee 18.000 uutta "parane pian, Damiano!" -kommenttia heti tänään :DDDD
Katkera much?
Katkera??? Niinku mistä asiasta?
Oisko vaikka ihan siitä samasta, mikä sua on kalvanut nyt KOKONAISEN VUODEN?
Joku tuolla aiemmin sanoikin, että tarkkaanpa olet seurannut KOKONAISEN VUODEN ;DDDD
Et sitten kuitenkaan osannut sanoa, mikä mielestäsi minua "kalvaa"... Kerro nyt vaan omin sanoin.
Damiano-ketjuun mielelläni kertoisin nämä D-jutut, mutta kun joku jota "kalvaa", poistelee ne kaikki mun kommentit siellä...
Tällaiset faniketjut on aika haastavia kirjoittaa mitään asiallistakaan kritiikkiä. Sellaiset on kuin lauma raivokkaita karhuemoja puolustamassa pentuaan. Itse diggaan Måneskinia sillä tasolla, että olen kuunnellut musiikkiaan ja koko aiemman tuotantonsa viisujen innoittamana, mutta muilla tavoin en seuraa menemisiään. Mutta tää nykyinen musa ei kyllä ole menossa hyvään suuntaan.
Hyvin oli Espanja piilottanut heikon ja vanhanaikaisen biisinsä kaiken keikistelyn ja perseiden taakse. Ihme, että Juryihinkin upposi tämä. :D
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
MUTTA: oli kyllä vaisu esitys Achille Lauroon verrattuna, vaikka Damianolla olisi ollut terve jalka.
Se San Marino oli ihan karmea. Niin päälleliimattu Måneskin-kopio, että myötähävetti (en itse pidä kauheasti heistäkään, mutta ovat tyylikkäämpiä). Lisksi oli kopioitu Depeche Moden/Marilyn Mansonin Personal Jesusta. Ei ollut mitään omia ideoita.
Ja höps!
Selkeästi vaan haluat kinastella makuasioista mun kanssani ;DDD
Tervetuloa ratsastamaan winner-härällä, varo ettet putoa kyydistä :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi antaa aina Ruotsille 12p, Ruotsi ei anna Suomelle koskaan yhtään mitään.
Suomen täytyy lopettaa tämä yksipuolinen naapurin tukeminen.
Viro on ainut naapurimaa, joka tukee Suomea joka vuosi ja antaa naapuripisteitä Suomelle. Suomen tulisikin antaa vuotuiset naapuripisteet Virolle eikä Ruotsille.Samaa mietin, jotenkin säälittävää. Virolle soisi naapuripisteet mielummin. Sitä paitsi niillähän on ollut hyviä biisejä monena vuonna, aliarvostettu maa viisuissa toisin kuin ruotsi.
En itse kyllä äänestäisi niin selvästi Aviciin Hey Brotherin mieleen tuonutta kopiobiisiä. Viron paras biisi on ollut se Stig Rästan ja jonkun naisen duetto muutama vuosi takaperin. Suomen äänet olis voinut mennä tänä vuonna vaikka Hollannille tai Australialle. Tai Moldovalle, Ukrainalle tai Serbialle. Voisi tulla kaikille maille kielto, ettei naapurimaita saisi äänestää.
Voisi olla aika rankka kielto sellaiselle maalle, jolla on paljon rajanaapureita. Lähekkäisillä mailla on todennäköisesti samankaltainen musiikkimakukin tms. Tai jos ollaan huonoissa väleissä, ääniä ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi lähettäisi kuitenkin per*sjalkaisen paksun tantan heiluttamaan peräänsä. Olihan se Temppareiden viettelijätär tai vastaava kauan sitten.
Sekös tässä eniten huolestuttaakin... jos Espanja olisi voittanut nämä kekkerit, niin olisin menettänyt uskoni tähän yhteiskuntaan lopullisesti. Menetän varmaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomi voisi kategorisesti lakata antamasta Ruotsille pisteitä. Joka vuosi annamme täydet emmekä saa mitään takaisin.
Tämän vuoden Ruotsin edustaja oli oikein harvinaisen hirveä ja tympeä.
Viime vuonna Ruotsin raadilta pyöreä nolla, mutta yleisöltä täydet 12.
Ruotsin tämän vuoden esityksestä näemmä voi olla monta mieltä. Itse tykkäsin, kisan paras kappale ja upea laulaja (en äänestänyt).
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Ranska jonka piti olla yksi ennakkosuosikeista??? Olen kuunnellut kappaletta pitkin kevättä ja tykkäsin kyllä ihan siitä. Eilistä esitystä en nähnyt kun piti laittaa lapsi juuri silloin nukkumaan. Oliko se oikeasti noin huono? Harmi kun Ranska ei valinnut SOAn Seulea edustajaksi, olisi oikeasti voinut pärjätä paremmin.
Ainakin minä tykkäsin Ranskasta, ehkä eniten maksajamaiden biiseistä. Minultakin jäi kisat illalla näkemättä, katsoin nyt vasta aamulla Yle Areenasta, jossa ainakin mun striimi loppui just ennen kuin Briteille kerrottiin äänet. Että mahtavaa YLE:ltä jos striimi loppuu just noin. Ruotsinkielisen selostuksen striimistä piti katsoa lopputulos noin neljä minuuttia pidempi lähetys...
Katsoin myös Areenasta ja ihan normaalisti striimi toimi loppuun asti.
ok, ehkä sitten Venäjän hybridikeskus ei sabotoinutkaan konettani ;DDD
Kaikille niille kansoille suuri kiitos jotka ei antanut 12 pistettä Ukrainalle. Ukraina ei todellakaan ansainnut voittoa, pistemäärä johtui vain ja ainoastaan nykytilanteesta, ei kappaleen erinomaisuudesta.
Olisiko kappale ollut edes 10 joukossa mikäli ei olisi sotaa käynnissä?
Ensin valitetaan sivukaupalla sitä, miten naapurimaat antaa aina toisilleen ääniä. Tuloksen jälkeen valitetaan sivukaupalla sitä, kun Ruotsi ei naapurimaana antanut meille ääniä...
Ja minusta Ranska oli hyvä, mutta tyyliltään aika suora kopio viime vuoden Ukrainan kappaleesta, eli tosi laskelmoitu paketti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomi voisi kategorisesti lakata antamasta Ruotsille pisteitä. Joka vuosi annamme täydet emmekä saa mitään takaisin.
Tämän vuoden Ruotsin edustaja oli oikein harvinaisen hirveä ja tympeä.
Käsittämätöntä, että edelleenkin niin monilla suomalaisilla näyttää olevan alemmuuskompleksi Ruotsia kohtaan, eikö olisi jo aika päästä siitä eroon ja tunnustaa tosi asiat. Ruotsi, toisin kuin Suomi, on menestyvä musiikkimaa ja tässä ei suinkaan ole kyse mistään pisteiden vaihtokaupasta tyyliin Moldova/Romania ja Kreikka/Kypros.
Vierailija kirjoitti:
Lauralla ja Mikalla kemiat kolahti. Sutinan näki katsojan sohvalle asti :) Laura oli vähällä suikata suukon Mikan suulle, mutta Mika suuteli nopeasti Lauran päätä ym. ym.
En tiedä, mutta ainakin Pausinia todella tympäisi Ruotsin tai Britannian häviö Ukrainalle. Muuten oli juontanut finaalin hienosti, mutta lopussa oli vaikeuksia pysyä ammattilaisena.
YsiViisSeiska kirjoitti:
Tänään tilipäivä meillä jotka löi vetoa Ukrainan viisuvoitosta. Helpoin tupla ikinä.
Mä en veikannut siksi, kun ajattelin Ukrainan voittokertoimen olevan niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Suomi lähettäisi kuitenkin per*sjalkaisen paksun tantan heiluttamaan peräänsä. Olihan se Temppareiden viettelijätär tai vastaava kauan sitten.
Arttu Wiskarin pakaralihas voisi olla kova sana. Biisinä Pump Pump II. Vieläköhän Koivistolaiset ovat hengissä taustakuoroon?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin oli Espanja piilottanut heikon ja vanhanaikaisen biisinsä kaiken keikistelyn ja perseiden taakse. Ihme, että Juryihinkin upposi tämä. :D
Jep täytyy kyllä sanoa, että taitavia olivat 😅
Laura Pausinin ääni kuulosti upealta kun lauloi livenä Volarea. Mikan oma eritys vaikutti playbackiltä.
Koska alkaa Euroviisu esiintyjän lyttäys? Kai Rasmus ansaitsee ihan samanlaisen kohtelun kuin Aalto? Vai saako miesesiintyjä toimittajilta erilaisen kohtelun?
Kommentti: Yle satsasi euroviisuihin enemmän kuin koskaan silti Saara Aalto jäi toiseksi viimeiseksi, miksi näin kävi?