Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Perustakaapa erikseen joku Cornelia Jakobsin vihasteluketju kun on jo kymmeniä sivuja länkytetty samaa asiaa.
Se on olennaisinta koko tässä ketjussa. Se että onko viisujärjestö niin läpeensä mätä, että tuollainen menee läpi, kun tekijä on ruotsalainen. Ja hänethän palkittiin sitten tuosta kaikesta sillä, että sai viisujen parhaan esiintymispaikan.
Mun tuorein muistikuva yllätysvoittajasta on Lena 2010.
Viime vuosina voittajat on kyllä veikattu aika hyvin etukäteen. En tiedä tästä vuodesta, koska Ukrainan tilanne vaikuttaa niin paljon vedonlyöntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Espanjasta ennen kuin näin liveshown. Hyvä biisi kantaisi kyllä ihan ilman tuota tyylitöntä vilauttelua ja ketkutustakin. Sama homma Rasmuksella, paidattomuus on vain halpaa ja mautonta äänten kalastelua.
Tšekki ja Serbia hyviä esimerkkejä siitä, että menestyä voi myös vaatteet päällä.
Kyllä vaatteillakin voi ärsyttää, kun kehitellään mitä ihmeellisempiä hörsöjä ja höyheniä vaatteiksi ja kaiken maailman hökötyksiä päähän, näihin verrattuna Laurin paljaassa yläkropassa ei ole mitään moitittavaa. Tavallisen oloiset pukumiehethän ovat tuolla hyvin vähissä, Puola taitaa olla niitä harvoja, jonka esitys varmasti kerää ns konservatiivisten ääniä yksinkertaisuudellaan ilman mitään yliampuvia maneereja ja kun vielä sekä laulu että laulaja ovat hyviä, voi se kantaa pitkälle.
Puola oli hyvä mutta kappale muistutti paikoin Hollannin voittajaa Archadea..
Arcade
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Måneskin esittää tämän eilen julkaistun uuden sinkun viisulavalla ZEBin lisäksi:
Zitti e buonia ei ole vahvistettu, mutta eivätköhän esitä sen. Lisäksi coveroivat Elvistä (If I can dream), jokainen miettiköön tahoillaan miksi tämän biisin valitsivat:
There must be lights burning brighter somewhere
Got to be birds flying higher in a sky more blue
If I can dream of a better land
Where all my brothers walk hand in hand
Tell me why, oh why, oh why can't my dream come true
Oh why
There must be peace and understanding sometime
Strong winds of promise that will blow away the doubt and fear
If I can dream of a warmer sun
Where hope keeps shining on everyone
Tell me why, oh why, oh why won't that sun appear
We're lost in a cloud
With too much rain
We're trapped in a world
That's troubled with pain
But as long as a man
Has the strength to dream
He can redeem his soul and fly
Deep in my heart there's a trembling question
Still I am sure that the answers, answers gonna come somehow
Out there in the dark, there's a beckoning candle, yeah
And while I can think, while I can talk
While I can stand, while I can walk
While I can dream
Oh, please let my dream
Come true
Right now
Let it come true right now
Oh yeahJaahas, itkettää jo valmiiksi. Sitä ennen vielä Alankomaiden herkkä esitys, Maron hetki yleisön kanssa, Ukrainan kappale ja tietenkin Stefanin Hope. Toisista ehkä masentavaa, minusta taas puhdistavaa ja lohduttavaa.
Vaan alkaakohan Damiano itkeä lavalla, kuten kävi Sanremossa aiemmin tänä vuonna?
Tämä oli kyllä vaikuttava esitys. Toivotaan että ovat yhtä vaikuttavia tänäänkin
Onko Ylönen käynyt vihdoinkin laulutunneilla vai mihin sen epävireysyys hävisi? Sehän oli jopa hyvä veto!
Kilpailu tänä vuonna kuitenkin on turhaa, kun Ukraina voittaa sodan vuoksi. Tosin Ukrainan veto uppoaa minuun aina, he kun lähettävät aina selkeästi jotain ukrainalaista.
Yllätysvoittajia on ollut monta. Noiden aiemmin mainittujen lisäksi Azerbaidjan 2011 voitto yllätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustakaapa erikseen joku Cornelia Jakobsin vihasteluketju kun on jo kymmeniä sivuja länkytetty samaa asiaa.
Se on olennaisinta koko tässä ketjussa. Se että onko viisujärjestö niin läpeensä mätä, että tuollainen menee läpi, kun tekijä on ruotsalainen. Ja hänethän palkittiin sitten tuosta kaikesta sillä, että sai viisujen parhaan esiintymispaikan.
Uskon, että Israelin edustajan ja Cornelian käytös vaikuttavat ensi vuoden viisujärjestelyihin kyllä. Eli tehdään jokin ohjekirja sille, millaiseen käytökseen puututaan heti. Euroviisujen jos minkä pitäisi olla turvallinen tila kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuorein muistikuva yllätysvoittajasta on Lena 2010.
Viime vuosina voittajat on kyllä veikattu aika hyvin etukäteen. En tiedä tästä vuodesta, koska Ukrainan tilanne vaikuttaa niin paljon vedonlyöntiin.
Lena oli kyllä suuri suosikki silloin. Mitään vedonlyöntikertoimia ei ole antaa, mutta olihan tuo paljon esillä. Eikä ihme, biisi oli tarttuva kuin purkka hiuksiin. Mulle sen esikatseluvideo tuli YouTuben suositeltuihin pari päivää sitten, katsoin sen ja nyt olen rallatellut biisiä vähän väliä. "Love oh Love, I gotta tell you how I feel about you..."
Vierailija kirjoitti:
Jaahas se ois viisufinaali ja päätöspäivä saapa nähä kuka voittaa ja monesko suomi on. Mutta tähän asti ollut hieno matka suomelta. Itse odotan norjan henkilöllisyyksien paljastumista. Ei haittaa vaikka eivät paljasta, mutta toivon silti. Mielenkiintoista nähdä ken voittaa viisut onko ukraina vai kuka lie.
Olispa nämä karkelot jossain kauempana idässä, ettei tarvitsisi valvoa niin myöhään, vanhaa kun alkaa puolen yön jälkeen väsyttää🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko Ylönen käynyt vihdoinkin laulutunneilla vai mihin sen epävireysyys hävisi? Sehän oli jopa hyvä veto!
Kilpailu tänä vuonna kuitenkin on turhaa, kun Ukraina voittaa sodan vuoksi. Tosin Ukrainan veto uppoaa minuun aina, he kun lähettävät aina selkeästi jotain ukrainalaista.
Kertokaapa mulle, miksi kilpaileminen ja viisut on tänä vuonna turhia, jos/kun Ukraina voittaa?
Olen itse seurannut kansallisia karsintoja ja viisujärjestelyitä tammikuusta alkaen ja se on ollut erittäin mukavaa. Jännitän myös tämän illan tuloksia kovasti, koska minua kiinnostaa monta muutakin asiaa kuin ykkössijan saaja.
Romanialla täytyy olla valtavan suuri yleisön suosio. Tuomaristoilta ei varmasti ole herunut ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Yllätysvoittajia on ollut monta. Noiden aiemmin mainittujen lisäksi Azerbaidjan 2011 voitto yllätti.
Mikäs siinä edellisessä kommentissani oli, kun ei se palstalle kelvannut? 2011 voittaja oli yksinkertaisesti tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Romanialla täytyy olla valtavan suuri yleisön suosio. Tuomaristoilta ei varmasti ole herunut ääniä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin paikan päällä Ukraina, Serbia, Viro ja Romania ovat räjäyttäneet potin. Meillehän yleisön äänistä kuuluu vain aavistus, mutta oli kyllä liikuttavaa, kuinka Romanian mukana selvästi laulettiin - ja kuinka se ruokki artistia ja tanssijoita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mulle, miksi kilpaileminen ja viisut on tänä vuonna turhia, jos/kun Ukraina voittaa?
Olen itse seurannut kansallisia karsintoja ja viisujärjestelyitä tammikuusta alkaen ja se on ollut erittäin mukavaa. Jännitän myös tämän illan tuloksia kovasti, koska minua kiinnostaa monta muutakin asiaa kuin ykkössijan saaja.
Eihän Ukraina rallatuksellaan voittaisi/olisi vedonlyöjien suosikki jos ei olisi sotaa. Saattaisi jopa Ruotsi olla voittaja, mutta koska sota, niin aika varmasti Ukraina vie voiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe että Suomi menestyisi muulla kuin rokilla tai vastaavalla. Se vaan on se, mitä täällä osataan tehdä. Jos sinne jotain maustetyttöjä laitetaan, niin finaalipaikat jää haaveeksi. Meiltä pitää laittaa sellaisia, joilla on kansainvälistä potentiaalia. Kavereita meillä ei juuri ole, omillaan on pärjättävä.
Mielestäni pitää kuitenkin muistaa, että viisuyleisö kyllästyy kaikkeen aikanaan. Jos vuosi toisensa jälkeen Suomesta tulee aina vaan rockia tai metallia, yleisö kyllä alkaa jo ihan vaihtelun vuoksi toivoa jotain muuta.
Ja kyllä Suomessa osataan muutakin tehdä. Monet ovat vaan turhan kiinni Suomen maineessa raskaamman musiikin luvattuna maana.
Kaikenlaista muuta kokeiltin 45 vuotta kunnes Suomi voitti hard rockilla. Myös toiseksi ja kolmanneksi parhaat sijoitukset ovat tulleet rockilla. Anneli Saaristo pärjäsi ok vuonna 1989 ja muista sijoituksista ei oikein kannata puhua. Muista genreistä Darudekin jäi kisan jumboksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Ukraina rallatuksellaan voittaisi/olisi vedonlyöjien suosikki jos ei olisi sotaa. Saattaisi jopa Ruotsi olla voittaja, mutta koska sota, niin aika varmasti Ukraina vie voiton.
Ja..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin paikan päällä Ukraina, Serbia, Viro ja Romania ovat räjäyttäneet potin. Meillehän yleisön äänistä kuuluu vain aavistus, mutta oli kyllä liikuttavaa, kuinka Romanian mukana selvästi laulettiin - ja kuinka se ruokki artistia ja tanssijoita!
Tykkään Romanian esityksestä tosi paljon, mutta olin kuitenkin aika yllättynyt siitä, että pääsi jatkoon. Juuri siksi, että esiintyjän tanssi on vähän kömpelöä eikä laulukaan ihan priimaa, mutta juuri siksi on jotenkin vähän kotikutoisella tavalla söpö ja sympaattinen esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittaa tai ei, Ukrainassa tehdään niin hyvää musiikkia, että he eivät ole koskaan karsiutuneet finaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas se ois viisufinaali ja päätöspäivä saapa nähä kuka voittaa ja monesko suomi on. Mutta tähän asti ollut hieno matka suomelta. Itse odotan norjan henkilöllisyyksien paljastumista. Ei haittaa vaikka eivät paljasta, mutta toivon silti. Mielenkiintoista nähdä ken voittaa viisut onko ukraina vai kuka lie.
Olispa nämä karkelot jossain kauempana idässä, ettei tarvitsisi valvoa niin myöhään, vanhaa kun alkaa puolen yön jälkeen väsyttää🤣
Ne alkaa aina Suomen aikaa klo 22 ihan riippumatta siitä, missä kisat pidetään.
Suomen sijoitus on 15-21.