Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi näyttää ihan ok. Jotenkin on vaan kutina, että Eurooppaa jättää taas kerran Suomea äänestämättä. Ei toi Rasmus kuitenkaan mikään Blind Channel ole. Ihan ok ei riitä Suomelta Euroviisuissa.
Rasmuksella ei vain ole sitä jotain.
Muistellaan viime vuoden top kutosta: Måneskin, Barbara Pravi, Gjon's Tears, Daði & Gagnamagnið, Go_A, Blind Channel. Nämä kaikki olivat ensinnäkin äärimmäisen hyviä laulajia teknisesti, biisit olivat ensiluokkaisia, jokaisella oli oma musiikillinen ja tyylillinen koukku, esitykset olivat kiinnostavia ja esiintyjät karismaattisia, nousevia bändejä tai artisteja.
Suomen on turha lähettää matkaan enää edustajaa ja kappaletta, jonka kuvitellaan pärjäävän Euroviisuissa jostain typerästä syystä (kuten vanha fanikunta). Jos nuo aiemmin luettelemani ehdot eivät täyty, meillä ei ole mitään asiaa kärkisijoille.
Mutta laulutaidosta voidaan vähän joustaa, jos biisi on hyvä. Esimerkkinä Alexander Rybakin Fairytale, joka on biisinä ihana ja Alexander hurmaava, mutta nyt kun kuuntelee tuota vuosien takaista esitystä niin hyvin epätasaista laulua on.
Saksan Lena voitti joskus yllättävän keskinkertaisella esityksellä eikä biisi saati sanoituskaan ollut mistään kotoisin. Oli tosin ihan kiva ja symppis esitys omasta mielestänikin, mutta ei se nyt missään määrin mikään mestariteos ollut.
Tämä on ihan totta, mutta toisaalta se oli kuitenkin toisenlaista aikaa. Viisujen taso on noussut viime vuosina kovaa tahtia.
No ei ole kasvanut. Suomi ei tänäkään vuonna voita.
Pitääkö se voitto olla päätavoite?
Mulla on vain odotuksena, että joten kuten hyvin pärjättäisiin. Finaalin 50% paremman puolen joukkoihin pääsykin on kova saavutus.
Pitää. Suomi lähtee joka kisoihin mihin lie aina menestymään.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko oikeasti antaa mp norjan viisiefustajasta veikattu top 10 ja kärki kolmikkoon. Ja aika tarttuva renkutus vaikka biisi menee ekan säkeistön jälkeen saman toisteluksi. Niin voitteko kertoa oman mp mitä pidätte siitä.
Olen kuullut kappaleen 1-2 kertaa eikä minulla ole siitä kappaleena mitään muistikuvaa. Muistan vain ne sudet.
Se musiikki on tarkoitettu katsottavaksi, ei kuunneltavaksi. Siksi raati ei tule sitä suosimaan, yleisö sen sijaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko oikeasti antaa mp norjan viisiefustajasta veikattu top 10 ja kärki kolmikkoon. Ja aika tarttuva renkutus vaikka biisi menee ekan säkeistön jälkeen saman toisteluksi. Niin voitteko kertoa oman mp mitä pidätte siitä.
Miks norjan edustajia luulaan ylvikses siks ku niillä maskit ja hauska biisi. Äänet ei oo samat. Jos norja haluaa joku vuos voittaa laittakaa marcus and martinus lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut kappaleen 1-2 kertaa eikä minulla ole siitä kappaleena mitään muistikuvaa. Muistan vain ne sudet.
Se musiikki on tarkoitettu katsottavaksi, ei kuunneltavaksi. Siksi raati ei tule sitä suosimaan, yleisö sen sijaan tulee.
Okei kiitos. Jään odotaa ekas semi finaalia mis on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täysin samanlaiset kokemukset itsellänikin on. Itsekin olen kuullut kaksi kertaa tuon kappaleen ja mitään en muista siitä musiikista, paitsi sen, että vähän puuduttavalta kuulosti.
Norjalla oli hauska viisi esitys ja ne tanssit, mut miks niillä ei oo mikkejä, onko niillä siellä maskien alla mikit vai nauhalta. Ja niillä on DJ astronautti😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täysin samanlaiset kokemukset itsellänikin on. Itsekin olen kuullut kaksi kertaa tuon kappaleen ja mitään en muista siitä musiikista, paitsi sen, että vähän puuduttavalta kuulosti.
Se on tarkoitettu katsottavaksi, uskon lasten ja nuorten pitävän siitä ja esitys on hauska. Eri
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän kertsin mjam-mjam-mjam-osiosta. Siinä on bilebiisin tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Puola, mitä helv..?
Mieti onnellisinta ajatustasi, Harry! Pian, ne imevät sieluni!
Vierailija kirjoitti:
Uskon olevan top kympissä kyllä. Hauska biisi ja esitys.
Vierailija kirjoitti:
Puola, mitä helv..?
Piti ihan tarkistaa että onko tämä viralliselta kanavalta
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän myöhäisherännäinen Euroviisuihin tänä vuonna. Aloitan näistä suomalaisista ja sitten perehdyn muihin, kun on vielä parisen viikkoa aikaa. :D
En ole vielä kuunnellut kuin Rasmuksen biisin kahdesti ja sen Bessin biisin kolmesataatuhatta kertaa.
Rasmus on plääh. Laurin ääni ei kanna ja muutenkin tuommoista jämähtänyttä setämiesrokkia. Ei tällä menestytä.
Itse taas diggasin Bessin biisistä. Aivan ihana ääni ja se energiä. KUNNES katsoin live-esityksen ja videon, melkein. Jäinpä suu auki tollottamaan molemmissa, että miten saivatkin menevästä biisistä niin järjettömän tylsän ja pitkäveteisen. Eipä ollut ylellä tiimi ollenkaan hereillä. Koreot aivan jäätävää paskaa ja se video... hidastettunahan joku hemmetin kolari.. en kattonut pitkälle.
Kyllähän Laurin paidan pois otto on ollut ehkä kovinta mitä Suomella on tänä vuonna Euroopalle tarjota. Liputan tietenkin Rasmuksen puolesta, muttei mun tarvii tykätä siitä. ;)
Neljä päivää. Kisoihin on neljä päivää, ei pari viikkoa.
Onpa huono viisuvuosi. Tämän vuoden biiseistä en pidä kuin Ruotsista ja Alankomaista. Uskon ja toivon, että Rasmus pääsee finaaliin, mutta tuskin sijoittuu kovin hyvin. Top 15 olisi tosi hyvä suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Onpa huono viisuvuosi. Tämän vuoden biiseistä en pidä kuin Ruotsista ja Alankomaista. Uskon ja toivon, että Rasmus pääsee finaaliin, mutta tuskin sijoittuu kovin hyvin. Top 15 olisi tosi hyvä suoritus.
Musta tää on ihan ok vuosi kappaleiden osalta, mutta tunnelma lässähti jo ennakolta mustan auringon takia, kun tietää että monen kilpailijan lavashown taustat peittää iso, musta kiekonpuolikas.
Eipä kyllä ihan heti tartte ostaa italialaista tekniikkaa, tässä taas nähdään miten sen taitavat.
Viisukuppilassa joku tiesi kertoa, että Jezebelin loppupuolella Lauri ei laulakaan kertsiä itse vaan kääntää mikin yleisöön. Sitten taustanauhalta kuuluu "yleisön" JEZEBEEEL-huuto.
Eih...