Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Skandi-Kreikka voitti vuonna 2005 Göteborg-Elenalla, olisko nyt Norja-Amanda kärjen tuntumassa?
Vierailija kirjoitti:
Itävallan hömppäjumputus on aika turhanpäiväinen, ihan hauska, mutta ei jatkoon. (Pia-Maria voisi olla joku suomalainen tangoprinsessa :DD)
Itävallan Ava Max! En henkilökohtaisesti tykkää mutta omassa genressään oikein menevä kappale.
Sitä minä ihmettelen, että viisuissa ei saa näyttää keskaria, ei kiroilla eika sanoa alapääsanastoa, mutta yhdessä kuoleminen on aivan salonkikelpoista lyriikkaa.
Ihan uskomattoman upea tuo Kreikan video ja kappale, kiilasi heti oman listani kärkeen. Yllätyin, en yleensä hirveästi kiinnostu Kreikan vedoista. Jännittää kuitenkin, kuinka toimii livenä, kun eka säkeistö on oikeastaan kokonaan ilman instrumentteja.
Minä olen vähän ihastunut tähän Iso-Britannian kirkasääniseen nallekarhuviikinkiin, hupsista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomattoman upea tuo Kreikan video ja kappale, kiilasi heti oman listani kärkeen. Yllätyin, en yleensä hirveästi kiinnostu Kreikan vedoista. Jännittää kuitenkin, kuinka toimii livenä, kun eka säkeistö on oikeastaan kokonaan ilman instrumentteja.
Samaa mietin. Kappale on oikein kaunis, mutta monessa kohdassa ollaan vain (melko käsitellyn kuuloisen) äänen varassa. Miten toimii studion ulkopuolella?
Tänä vuonna on kauhean melankolisia biisejä.
Siis ihania kappaleita, mutta... No katsokaa itse (olen muuten eri mieltä lähes jokaisen kappaleen sijoituksesta tämän kanavan kanssa :-D):
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän ihastunut tähän Iso-Britannian kirkasääniseen nallekarhuviikinkiin, hupsista.
Tällä on Tiktokissa aivan mielettömiä lauluvideoita esim Queenin biiseistä. Yllätyin tosi kovasti, että hän osallistuu! Toivottavasti pärjää, taitoa ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä ihmettelen, että viisuissa ei saa näyttää keskaria, ei kiroilla eika sanoa alapääsanastoa, mutta yhdessä kuoleminen on aivan salonkikelpoista lyriikkaa.
No onhan näitä esimerkkejä viisuissakin paljon, ei tuo ole mikään kielletty aihe. Viime vuonna Blind Channel lauloi headshotista ja 27 clubista... Die together kertoo erosta, mutta taiteen kauneushan on siinä että nimenomaan tällaisissa maailmantilanteissa kappale koskettaa varmasti myös monissa muissa tilanteissa kuin eroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Kappale on oikein kaunis, mutta monessa kohdassa ollaan vain (melko käsitellyn kuuloisen) äänen varassa. Miten toimii studion ulkopuolella?
Niin, pieni riski ehkä, mutta mikä tahansa viisukappaleista menee pilalle huonolla livellä. Hyvä staging ja muu, niin hyvä tulee tästäkin.
On kyllä upea tuo Kreikka! Ensin vähäeleinen, mutta nousee hienosti. Koskettava, harmi että moni ei näe balladeissa muuta kuin tylsyyttä, se voi viedä paljon teleääniä. Juryn uskoisin pitävän tästä, top 5?
“I’ll always find my way home, even if all roads are destroyed”
Stefania löytyy nyt englanninkielisellä käännöksellä varustettuna YouTubesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei ole mitään autotunea vaan vocoder-tyyppistä useampien äänten "kerrostamista", eli kunhan Amandan omat laulut toimii livenä, tulee hieno esitys. Taustalaulut viisuissa tulee nykyään nauhalta, tässäkin varmaan laitetaan nauhalta nuo toiset äänet soimaan. Lavastus ja kuvaus pitää kyllä sopia kappaleeseen, että tukevat tuota acappella-säkeistöä. Ei mitään UMK-sekoilua.
Tämä Slovenian esitys on niin söpö että itkettää jo valmiiksi kun se varmasti jää 1. semifinaalissa jalkoihin 😭
Voi samperi että kiukuttaa. The Rasmus -hype on täysin kuollut ja kuopattu nyt, kun bändi pääsi edustajaksi. Ei ole kovin kummoisia nuo katseluluvut viisukanavalla eikä sijoitus fanien listoilla.
Ärsyttää vaan niin vietävästi, kun jopa kv-raadit antoivat The Rasmukselle isoimmat pisteet vain nostalgian vuoksi ja nyt näyttää siltä, että menestys tulee jäämään todella laimeaksi. Mitä minä sanoin~~~
En sitten tiedä, onko ns. suuri yleisö Jezebelin fani vaikka viisufandom ei. Suomi on pysynyt vedonlyöntitilastoissa sentään tasaisesti sijalla 14.
Kyllä tänä(kin) vuonna on niin kova taso, että Jezebelit jää kyllä jalkoihin. Mutta tämähän ei ole yllätys. Laitetaan vaan 2000-luvun Rasmusta sinne 2020-luvun isojen, laadukkaasti tuotettujen kappaleiden rinnalle laulelemaan vahvasta naisesta... Mutta, mitäpä näistä. Juhlitaan viisuja, ei Suomen menestystä. Mehän ollaan tottuneita jumbosijoihin... ;)
Vierailija kirjoitti:
Edustaa ehkä Kreikkaa, mutta tekijät norjalaisia. Kuulostaa juuri siltä.
Kreikka on masentava. Viimeiset julkaistavat biisit ei saisi olla balladeja!! Biisin nimi Die together on minusta liikaa. Tässä maailmantilanteessa, mutta myös muuten.