Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Timo Harakan näköinen tyyppi veti ihan kelvollisen menobiisin :D
Dargen D'Amico? :'D
Studioversiot on julkaistu ja sekä Mahmood että Ciao Ciao kuulostavat niissä paremmilta kuin orkesterisovituksessa
Mahmood jää kyllä omille listoille, kunhan vaan ilmestyy suoratoistoihin. Olin kyllä silti aavistuksen pettynyt, siis Mahmoodin ja Blancon laulut meni kyllä upeasti harmoniassa, mutta esitys kaipaa (ja varmasti saakin) vielä lisää pontta viisulavoja varten. Ciao ciao ei ollut vielä ensikuulemalta niin hyvä kuin olin hehkutuksesta päätellyt, mutta ehkä kasvaa vielä.
Måneskin oli taas upea orkesterin kera!
Vierailija kirjoitti:
"Avaa vetoketjus mulle tahdon pelkkää hyvää sulle, mitään piilottaa et sä saa..."
Italian humppafestivaalit on kyllä ihan oma lukunsa - maailma muuttuu, mutta San Remo vaan pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Mahmood jää kyllä omille listoille, kunhan vaan ilmestyy suoratoistoihin. Olin kyllä silti aavistuksen pettynyt, siis Mahmoodin ja Blancon laulut meni kyllä upeasti harmoniassa, mutta esitys kaipaa (ja varmasti saakin) vielä lisää pontta viisulavoja varten. Ciao ciao ei ollut vielä ensikuulemalta niin hyvä kuin olin hehkutuksesta päätellyt, mutta ehkä kasvaa vielä.
Mulle myös Mahmood ja Blanco oli pettymys. Mahmood oli mun suosikki sinä vuonna kun edusti Italiaa. Mut toi laulu on minusta tylsä ja se itse laulaminenkaan ei kuulosta yhtään hyvältä mun korvaan (varsinkaan ne korkeet kohdat), edes studioversiossa.
Ciao ciao on ehdoton suosikki. Ne on jotenkin niin söpöjä, ihana asenne ja meininki ja tykkään tosi paljon Veronican äänestä. Olivat myös viime vuonna mun suosikkeja.
Giusy Ferreri voittaisi varmasti Mielellään, jos Mahmood ei olisi mukana.
Ba-dum-tss.
Toivottavasti Sanremossa muistellaan jonain iltana viime kesänä menehtynyttä Raffaella Carràa
Vierailija kirjoitti:
Ja Måneskinin hakeminen minijunalla Aristonille ihan show'n kohokohta!
Orietta Berti juontamassa ja laulamassa Costa Toscana -risteilijän yökerhossa oli lähes yhtä absurdia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myös Mahmood ja Blanco oli pettymys. Mahmood oli mun suosikki sinä vuonna kun edusti Italiaa. Mut toi laulu on minusta tylsä ja se itse laulaminenkaan ei kuulosta yhtään hyvältä mun korvaan (varsinkaan ne korkeet kohdat), edes studioversiossa.
Ciao ciao on ehdoton suosikki. Ne on jotenkin niin söpöjä, ihana asenne ja meininki ja tykkään tosi paljon Veronican äänestä. Olivat myös viime vuonna mun suosikkeja.
Tuo falsetolla menevä "brividii" on kyllä Mahmoodille aika korkea, ja sen huomaa livessä. Tosi harmillista, muuten oli todella hienosti vedetty esitys, ja Blancon ääni sopii hyvin Mahmoodin äänen kanssa yhteen. Studioversio kuulostaa mielestäni oikein hyvältä, falsettokohdat kun on korjattu.
Jos saa hetkeksi palata UMK:hon, niin huomasin tässä biisejä kuunnellessa, että Cyan Kicksin biisi onkin aika hyvä. Sanat on vähän hölmöt ja toivoisin, ettei jo ekassa kertsissä tulisi nostoa give upin ja shut upin kohdalla. Mutta muutenhan se on oikeastaan tosi menevä kappale! Pahoitteluni hätäisestä arviosta heti biisin julkaisemisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa hetkeksi palata UMK:hon, niin huomasin tässä biisejä kuunnellessa, että Cyan Kicksin biisi onkin aika hyvä. Sanat on vähän hölmöt ja toivoisin, ettei jo ekassa kertsissä tulisi nostoa give upin ja shut upin kohdalla. Mutta muutenhan se on oikeastaan tosi menevä kappale! Pahoitteluni hätäisestä arviosta heti biisin julkaisemisen jälkeen.
Mielestäni se on koukuttava, en tiedä miksi. Olen kuunnellut montaa kertaa vaikka ei se mikään järisyttävä kipale ole.
Italia on yliarvostettu viisumaa. Samoin ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Siitä puuttuu oikeanlaista vauhtia. Sen pitäisi nousta jo vähän aiemmin. Lopussa taas tulee vähän liikaa menoa ja meininkiä. Areenassa on ne biisin tarinat ja siellä kitaristi sanoi, että heidän soundissaan on ylipäänsä tapahtuu koko ajan ja sen kanssa pitää tasapainoilla, ettei tapahdu liikaa.
Se tasapainoilu ei nyt onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka pohjimmiltaan vallan mainio kipale onkin.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan biisistä tuntuvat tykkäävän nuo youtuben suosikkilistojaan tekevät viisufanit. Voiko sittenkin pärjätä?
Tyypillinen floppaava fanisuosikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, Mahmood ei iskenyt yhtään, vaan oli vain tylsä biisi, perusballadi, joka herättää mielenkiintoa vain esittäjän aiemman menestyksen takia. Ciao ciao ihan hassu ja jää kivasti mieleen. Lavaesiintyminen kaipaa paljon fiksausta, jos viisuihin menisivät, mutta minua ei haittaisi tämän voitto.
Sanremossa ihmetyttää joka kerta vain naisille jaettavat kukkapuskat ja joka ilta vaihtuvat naisjuontajat. Italialainen televisiomaailma elää varmaan vielä jossain 1900-luvun puolella?
Espanjan biisistä tuntuvat tykkäävän nuo youtuben suosikkilistojaan tekevät viisufanit. Voiko sittenkin pärjätä?[/quote]
Tyypillinen floppaava fanisuosikki[/quote]
Olen monet vuodet seurannut noita suosikkilistauksia ja kyllä ne aika hyvin ovat menneet yksi yhteen lopputuloksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut ne lyhyet livepätkät lauluista? Cyan Kicksin laulaja ei sillä näytteellä osaa laulaa ollenkaan ja sellaista ei voi lähettää laulukilpailuun, jossa taustanauhaa ei saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut ne lyhyet livepätkät lauluista? Cyan Kicksin laulaja ei sillä näytteellä osaa laulaa ollenkaan ja sellaista ei voi lähettää laulukilpailuun, jossa taustanauhaa ei saa käyttää.
Cyan Kicks on monen youtuben ranking-videoita tekevän mielestä UMK:n paras ja jopa kaikkien kansallisten finaalien parhaimmistoa, mitä en itse ihan ymmärrä. Biisi on TODELLA kliseinen ja tylsähkö pop rock-genressä ja jos livelaulu tosiaan on tuota tasoa kuin siinä tiktokissa, niin ei hyvä.
Olipa aikamoinen eka ilta: Sanremo vaatii kisakuntoa, jotta jaksaa seurata koko viikon. Amadeus ja Ornella Muti upeat juontajat. Ja Måneskinin hakeminen minijunalla Aristonille ihan show'n kohokohta!
Mahmoodia ja Blancoa povataan voittajiksi - kaunis duetto, mutta ei jotenkin avautunut ekalla kuuntelulla. Vaatii useamman kuuntelukerran.
Hehkutettu Ciao ciao oli aika keveä humppa. Ana Menan latinojenkka ihan hirveä. Achille Lauro halusi taas shokeerata Noemilla kaunis, mutta unohdettava biisi. Giusy Ferrerin ääni ei oikein kantanut, mutta hänen kappaleensa orkesterin jousiosuudet olivat upeita.