useamman kerran raskaana olleet?
Tässä pp10 alkaa jo hermo mennä ihan totaalisesti, pitkiä on odotuspäivät... Voisitteko rakkaat siskot vastata, nimittäin mietin onko useamman kerran todistetusti raskaina ollessanne teillä ollut aina samanlaiset oireet?
Mulla on taas kaiken maailman oireita, mutta ei samanlaisia kuin viime keväänä ennen keskenmenoa. Eikä ainakaan yhtä vahvoina verrattuna samaan aikaan ennen testausta. Niin että joko tässä pitää kääntää katseet niiden viimeisten pakkasukkojen suuntaan, vai vieläkö sitä kuitenkin voisi elätellä toiveita? Jotenkin oma järki sanoo että vaikka joka raskaus tietenkin on erilainen, luulisi että yksi ja sama kroppa reagoisi samalla tavalla raskauteen - vai?
Kiittäen,
tiuhtis
Kommentit (3)
Toivotaan tosiaan. En itse edes sitä tajunnut, mutta viimeksihän olin kaksosista raskaana (jotka siis molemmat ultran mukaan olisi kiinnittyneet ja molemmat meni kesken) joten ei ihme että oireet tuli aikaisemmin ja kovina. Tänään onkin sitten jo ökännyt ja ällöttänyt esimerkiksi Wilhelmina-keksien haju, joten toiveikkaana piinistellään eteenpän :-)
Ensimmäisessä alkuraskaudessa rinnanpäät tulivat aroiksi ennen testaamista ja oli selvää itkuherkkyyttä (saatoin kesken naurun ruveta itkemään ilman syytä). Lämpö oli selvästi koholla. Raskaus meni hyvin ja tyttö on kohta 4-vuotias.
Toisessa raskaudessa oireet olivat selvästi laimeammat, tavallista enemmän lämpöä oli kyllä, mutta ei tunnekuohuja enkä muista rintojenkaan aristaneen kovin paljon. Plussasin kuitenkin vahvat viivat. Tunsin että kaikki ei ollut kunnossa, koska oireet loppuivat äkisti n. viikolla 6-7. Ultrassa viikolla 8 sitten selvisi että se oli tuulimuna.
Tämä kolmas raskaus (1. pas:illa aikaansaatu, aikaisemmat olivat luomuja) oli sitten varsin erikoinen alkumetreillä. Minkään sortin rintojenaristusta ei ollut testipäivään mennessä, vain progesteronin aiheuttamaa pientä turvotusta ja vähän enemmän iltaväsymystä kuin ennen, joten odotin ilman muuta puhdasta negaa. Hämmästys oli sitten suuri kun kaksi viiva ilmestyi näkyviin. Olin kuitenkin kauan aikaa lähes varma että se olisi tuulimuna taas, koska vain yhtenä päivänä tuntui selvää juilimista alavatsassa ja selkäkipua seuraavan kahden viikon ajan testaamisesta. Sitten viikon 6 alussa alkoi tapahtua; rinnat turposivat ja tulivat aroiksi ja kuvotus alkoi tosissaan. Veritestikin osoitti jo siinä vaiheessa hyviä lukemia. Tuulimunapelot kaikkosivat lopulta vasta rv 8 ultrassa ja tänään oli hyvin mennyt np-ultra.
Raskaudet voivat totta tosiaan olla hyvinkin erilaisia! Itse odotin kesäkuussa samanlaisia selviä oireita kuin ekassa raskaudessani, ja kun niitä ei kuulunut, niin heitin toiveet viimeisinä piinapäivinä romukoppaan. Ja silti plussa tuli! Tosin pelkäsin pitkän aikaa tuulimunaa aikaisemman kokemukseni vuoksi.
Pidetään kovasti peukkuja että sinulla menisi kaikki hyvin!
Eli testasin juuri viime viikolla elämäni kolmannen plussan. Eka meni aikanaan kesken rv9 ja toisesta syntyi poika 01/05. Nyt siis rv5 menossa ja nämä KAIKKI KOLME ovat olleet erilaisia.
Ekassa rintani kipeytyivät jo ennen kuin oli menkkojenalkupäivä ja siitä uskalsin epäilläkin raskautta. Ainoa oire rintojen arkuuden lisäksi oli vain vihlonta nivusissa. Testi plussaa kp29/29
Toisessa raskaudessa mulla ei ollut palelemisen ohessa MITÄÄN oireita ennen kuin olin rv6. Ei kipuja, ei vihlontaa, ei pahaa oloa, ei kerrassaan mitään. Vain kylmä. Oireita alki tulla sitten rv6 jälkeen pikkuhiljaa kun rinnat kipeytyi ja alkoi väsyttää. Testi plussaa vasta 32/27 (ennen en tajunnut tosin testata kun en osannut kuvitella raskautta).
Nyt, tässä tuoreessa tapauksessa olen ollut todella kipeä. Vatsaan ja selkään koskee, kuvottaa, huimaa ja väsyttää -ja menossa siis vasta rv5. Testi kunnolla plussaa vain veritestissä pp17, arvo 249. Kotonatehtäviin testeihin (3kpl, pp15, pp16 ja pp17) vain haalea viiva.
Eli kyllä -allekirjoitan täysin sen, että alkuraskaudet voivat olla täysin erilaisia yhdellä ihmisellä. Itse en ole näiden kipujen takia edes kunnolla uskaltanut tuuletella kun pelko siitä, että jokin on huonosti, on niin kova. Mutta uskottava se on.
Tsemppiä, toivon, että plussaat ja liityt odottajiin!!!