Tekisi mieli lähteä lomalla telttailemaan, mutta iski epätoivo miten hoituu puhelimen lataus.
Saakohan telttapaikoille ostaa myös sähköä tai onko ne vain vaunuille?
Kommentit (21)
Varavirtalähteitä ei olekaan vielä keksitty.
Ostat telttaretkeä varten parin kympin peruspuhelimen. Akku kestää viikon.
Osta varavirtalähde. Maksaa muistaakseni n.20e.
Ja aurinkopaneelilatureita on myös.
Osta järeä dieselgeneraattori ja ota vähintään 200 litran tynnyri löpöä mukaan.
Varavirtalähde, ja lisäksi aina kun autossa niin puhelin autolaturiin kiinni.
Mitenkähän sä luonnossa pärjäät, jos et tällaistakaan ongelmaa osaa ratkaista omin avuin.
Telttaretkellä se tekee sinulle vain hyvää, että puhelin on kiinni ja vain hätätilanteita varten repussa. Silloin virta riittää oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän sä luonnossa pärjäät, jos et tällaistakaan ongelmaa osaa ratkaista omin avuin.
no jospa ei ole tarkoituskaan lomailla luonnon helmoissa vaan mennä esim leirintäalueille missä pääsee suihkuunkin / saunaan.
Miksi tällä palstalla on ihmisten niin vaikea vastata asiallisesti kysymyksiin ? Kasvaako se oma ego, kun vittuilee toisille ?
Vierailija kirjoitti:
Telttaretkellä se tekee sinulle vain hyvää, että puhelin on kiinni ja vain hätätilanteita varten repussa. Silloin virta riittää oikein hyvin.
Nimenomaan. Nykyään ihmisiltä on unohtunut ilmeisesti se fakta, että puhelimen voi laittaa myös kokonaan kiinni.
Itse otin viikon retkelle mukaan vanhanmallisen peruspuhelimen, jossa akku riittää pitkään. Ei siellä luonnon keskellä älypuhelinta kaivannut enkä olisi halunnut ottaa riskiä siitä, että kallis puhelin menisi rikki. Toki varavirtalähde on aina hyvä olla matkassa.
Osta ap Jatkojohtoa metritavarana
Vierailija kirjoitti:
Ostat telttaretkeä varten parin kympin peruspuhelimen. Akku kestää viikon.
Mulla Samsngin retkipuhelin, akku kestää helposti 2 viikkoa.
Mulla on iso varavirtalähde joka riittää hyvin jos ei koko ajan käytä. Maksoi n. 50 ja painaa vähän enemmän kuin itse känny.
Rinkan päälle dieselgeneraattori, niin ei jää facebookit päivittämättä.
Puhelin pysyy metsässä kiinni. Luonto tarjoaa biljoona kertaa hienompia elämyksiä kuin iänikuinen pikselien töllötys. Sitten vasta kun on oikea hätä tai pitää antaa sukulaisille elonmerkki kaivetaan kapula esiin. Akku kestää kyllä tällä tavalla yhtä kauan kuin sinäkin. 😁
Jos menet leirintäalueelle voit ladata puhelinta esim. peseytymis- keitto- tai vaatteiden huoltotiloissa.