Mistä ostitte rippipuvun teinipojalle? Miesten koot isoja
Mistä n 172cm laihalle nuorelle kannattaa lähteä pukua metsästämään?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippipuvun? Well, hello 50-luku :D Ihan riittää kauluspaita ja suorat housut. Monilla on farkutkin.
Tapakasvatusta, että pukeudutaan juhlaan. Rippijuhla on usein se ensimmäinen aikuisjuhla, jos alkaa kunnon aikuismainen juhlapukeutuminen. Farkkukansaa näkee liikaa.
Paljonko sulla on ikää?
No en tiedä mihin liittyy, mutta olen 42v. Suuri osa pojista täällä pukeutuu rippijuhlaan ja 9. Luokan valmistujaisissa pukuun.
Oma kuopus pääsi ripille viime vuonna. Nyt pääsee 9. Luokalta. Puku on ollut kaikilla pojillani noissa juhlissa.
Samoin minä. Poikani pääsi ripille kuusi vuotta sitten. myös heistä suurin osa pukeutui niin rippijuhliin kuin ysin päättäjäisiin pukuun, tai ainakin puvun takkiin silloin ysin päättäjäisissä. Ihan kivahan se on, että nuoret kunnioittavat juhlaa. Ja kyllähän puku näyttää hyvältä pojan/ miehen päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippipuvun? Well, hello 50-luku :D Ihan riittää kauluspaita ja suorat housut. Monilla on farkutkin.
Asuvalinta kertoo aika selkeästi sosiaaliluokan. Alba päällä ne on kaikki semmosia tavallisia nuoria, alban alta paljastuu se, kenen vanhemmat välittävät lapsestaan, kenellä on ymmärrystä erottaa juhla ja arki tai kuka näyttää jo 15v iässä hyvältä puku päällä. Ne farkkutyypit on jostain syystä 10 vuoden kuluttua kortiston väkeä.
mitä vaatteita sinä pakotat tyttöjen päälle? kyselemättä niiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapakasvatusta, että pukeudutaan juhlaan. Rippijuhla on usein se ensimmäinen aikuisjuhla, jos alkaa kunnon aikuismainen juhlapukeutuminen. Farkkukansaa näkee liikaa.
Paljonko sulla on ikää?
No en tiedä mihin liittyy, mutta olen 42v. Suuri osa pojista täällä pukeutuu rippijuhlaan ja 9. Luokan valmistujaisissa pukuun.
Oma kuopus pääsi ripille viime vuonna. Nyt pääsee 9. Luokalta. Puku on ollut kaikilla pojillani noissa juhlissa.
Samoin minä. Poikani pääsi ripille kuusi vuotta sitten. myös heistä suurin osa pukeutui niin rippijuhliin kuin ysin päättäjäisiin pukuun, tai ainakin puvun takkiin silloin ysin päättäjäisissä. Ihan kivahan se on, että nuoret kunnioittavat juhlaa. Ja kyllähän puku näyttää hyvältä pojan/ miehen päällä.
Mihin vaatteisiin pakotat tyttöjä? Siis yksi ainoa vaate mikä on tytöillä ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten osastolta. Tuollaisille luihuille kääpiöille
Mikäs sua tänään harmittaa?
Äitis, ei antanu tänään syväkurkkua niinkuin normaalisti
Menepä kauppaan ostamaan sitä kurkkua ja työnnä se, vaikka sinne minne aurinko ei paista.
Hilloviikko menossa sulla?
Lapsipieni, hilloa tehdään vasta syksyllä, kun marjat ja hedelmät ovat kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, olen joo ”vanhus” 46v ja todellakin ostan rippipuvun ja kiiltonahkakengät ja kravatin. Vuokraaminen olikin hyvä idea! Mitähän vuokra maksaa?
Miesten puolella housuja ei tahdo löytää kun on niin kapea vyötärö. Lasten koot päättyy 164cm kokoon eli liian lyhyet lahkeet. Kiitos vinkeistä!oletko edes kysynyt pojan mielipidettä?
mihin vaatteisiin pakotat samanikäisiä tyttöjäsi, jos niitä on?
En kysy. Puku tulee.
Mielestäni on kamala asenne, että ei mukamas kannata lapsille juuri esim. rippipukua tai muita juhlatamineita ostaa, kun jäävät niin nopeasti pieneksi. Tottakai jäävät, mutta mitä sitten, niinhän ne jäävät pieneksi kaikki muutkin vaatteet kasvuiässä.
Sitten lapsiraukat joutuvat juhlimaan joissain farkuissa ja tennareissa, kun vanhemmilla itsellään juhlavaatteet viimeisen päälle. 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuvalinta kertoo aika selkeästi sosiaaliluokan. Alba päällä ne on kaikki semmosia tavallisia nuoria, alban alta paljastuu se, kenen vanhemmat välittävät lapsestaan, kenellä on ymmärrystä erottaa juhla ja arki tai kuka näyttää jo 15v iässä hyvältä puku päällä. Ne farkkutyypit on jostain syystä 10 vuoden kuluttua kortiston väkeä.
Eipä ole tarvinnut poikiakaan pakottaa, kumpikin on aina ollut puku päällä juhlissa, joten se oli itsestäänselvyys myös konfirmaatiopäivänä. Tyttö valitsi rippijuhlaansa polveen asti ulottuvan kellohelmaisen hieman 50-lukuun vivahtavan roosanvärisen satiinimekon, jonka alla oli tyllialushame. Pyöreä pääntie, lyhyet hihat, vyötäröllä kapea vyö.
Miksi juhlava pukeutuminen on niin monelle ehdoton ei? Tekeekö ne salihousut ja tuhruinen toppi päivästä jotenkin ikimuistoisen? Rippilasten vanhemmat pukeutuvat noin ja silloin tietää, että alban alta paljastuu camoshortsit ja rikkinäinen T-paita ja vaimonhakk aajapaitainen isä myhäilee, että meillä ei pönötetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripijuhla on NUOREN juhla, ei aikuisten. Nuori saa ihan itse valita, mitä päälleen pistää. Eihän häissäkään kukaan muu kuin hääpari valitse pukukoodia.
Ja nuori haluaa pukeutua asiallisesti ja juhlan mukaisesti, koita nyt ymmärtää. Sääliksi käy aina sitä yhtä ressukkaa, joka tulee chinoissa, kun muut ovat tummassa puvussa.
No se on tietysti eri asia, jos nuori itse haluaa pukuun ahtautua. Meillä on kaksi poikaa, joista toisen rippijuhlissa kenelläkään rippilapsista ei ollut pukua ja toisen juhlissa vain yhdellä oli (äidin pakottamana) puku. Enemmän minua se pukupoika säälitti 28 asteen helteessä kuin muut kevyemmin pukeutuneet. Mutta jokainen toki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tarvinnut poikiakaan pakottaa, kumpikin on aina ollut puku päällä juhlissa, joten se oli itsestäänselvyys myös konfirmaatiopäivänä. Tyttö valitsi rippijuhlaansa polveen asti ulottuvan kellohelmaisen hieman 50-lukuun vivahtavan roosanvärisen satiinimekon, jonka alla oli tyllialushame. Pyöreä pääntie, lyhyet hihat, vyötäröllä kapea vyö.
Miksi juhlava pukeutuminen on niin monelle ehdoton ei? Tekeekö ne salihousut ja tuhruinen toppi päivästä jotenkin ikimuistoisen? Rippilasten vanhemmat pukeutuvat noin ja silloin tietää, että alban alta paljastuu camoshortsit ja rikkinäinen T-paita ja vaimonhakk aajapaitainen isä myhäilee, että meillä ei pönötetä.
se sun halpa muovipukusi pojalle vasta tyylitöntä pukeutumista onkin.
hienot olkiukot taas. ei ole kuin se musta puku miehelle, ja kaikki muu on paskapukeutumista.
herätkää muumiolehmät jo tähän päivään
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on kamala asenne, että ei mukamas kannata lapsille juuri esim. rippipukua tai muita juhlatamineita ostaa, kun jäävät niin nopeasti pieneksi. Tottakai jäävät, mutta mitä sitten, niinhän ne jäävät pieneksi kaikki muutkin vaatteet kasvuiässä.
Sitten lapsiraukat joutuvat juhlimaan joissain farkuissa ja tennareissa, kun vanhemmilla itsellään juhlavaatteet viimeisen päälle. 😒
99% lapsista on ikionnellisia kun äityli ei pakota laittamaan hiostavaa pukua vain koska äidin omassa lapsuudessa oli pukupakko. Jos vielä et ole huomannut, on olemassa muitakin juhlavaatteita kuin puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripijuhla on NUOREN juhla, ei aikuisten. Nuori saa ihan itse valita, mitä päälleen pistää. Eihän häissäkään kukaan muu kuin hääpari valitse pukukoodia.
Ja nuori haluaa pukeutua asiallisesti ja juhlan mukaisesti, koita nyt ymmärtää. Sääliksi käy aina sitä yhtä ressukkaa, joka tulee chinoissa, kun muut ovat tummassa puvussa.
No se on tietysti eri asia, jos nuori itse haluaa pukuun ahtautua. Meillä on kaksi poikaa, joista toisen rippijuhlissa kenelläkään rippilapsista ei ollut pukua ja toisen juhlissa vain yhdellä oli (äidin pakottamana) puku. Enemmän minua se pukupoika säälitti 28 asteen helteessä kuin muut kevyemmin pukeutuneet. Mutta jokainen toki tavallaan.
Viimeisen 5 vuoden aikana olen ollut 9 kertaa rippikirkossa ja puku näyttää olevan yli 90%:lla pojista. Se tuntuu olevan eräänlainen statusjuttu eli halutaan näyttää hyvältä. Jos ei halua rippijuhliinsa pukua, niin ihan se ja sama, voi pukeutua vaikka samanlaiseen pussilakanaan kuin moni "puvuttomien" rippilasten äideistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lapsiraukat joutuvat juhlimaan joissain farkuissa ja tennareissa, kun vanhemmilla itsellään juhlavaatteet viimeisen päälle. 😒99% lapsista on ikionnellisia kun äityli ei pakota laittamaan hiostavaa pukua vain koska äidin omassa lapsuudessa oli pukupakko. Jos vielä et ole huomannut, on olemassa muitakin juhlavaatteita kuin puku.
Mä olisin ollut ihan mielissäni halvemmasta vaihtoehdosta ( rippijuhlissahan alba on se juhla-asu), mutta heillä nimenomaan oli juttuna se puku.
Se 42v kuusivuotta sitte konfirmoidun äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lapsiraukat joutuvat juhlimaan joissain farkuissa ja tennareissa, kun vanhemmilla itsellään juhlavaatteet viimeisen päälle. 😒99% lapsista on ikionnellisia kun äityli ei pakota laittamaan hiostavaa pukua vain koska äidin omassa lapsuudessa oli pukupakko. Jos vielä et ole huomannut, on olemassa muitakin juhlavaatteita kuin puku.
99% teineistä ei halua näyttää olevansa perheestä, jossa vanhemmilla ei ole mitään tapoja. Siksi he haluavat puvun, jotta eivät erottuisi joukosta samalla tavalla kuin isä ja äiti, joilla on jotkut makkarankuoria muistuttavat kierrätysrytkyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ihan valtaosa pojista halua itse sitä pukua. Ainakin täällä se puku, hienot kengät ja vyö olivat tärkeä juttu nuorille.
Hyvin harvoin enää 2000-luvulla olen nähnyt pojalla rippijuhlissa pukua. Valtaosalla on kauluspaita ja suorat housut. Ehkä jossain peräkylällä on hieno mennä puku päällä juhliin, kun niin on tehty isoisoisoisän ajoista lähtien. Kaupungissa nuorilla erilainen tyyli ja tumma puku lähinnä 60+ miesten juhlavaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Ja meilläpäin pojilla on tapana käyttää samaa pukua peruskoulun päättäjäisissä.
Haloselta löytyy hyvin kokoja. Suosisin sitä ennemmin kuin Dressmaniä.
Vierailija kirjoitti:
Hah! Kuka on niin tyhmä että käy rippikoulun nykyaikana??? Hahaha :-)
Hah! Minä kävin ja sain lahjaksi 2500€. Kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen 5 vuoden aikana olen ollut 9 kertaa rippikirkossa ja puku näyttää olevan yli 90%:lla pojista. Se tuntuu olevan eräänlainen statusjuttu eli halutaan näyttää hyvältä. Jos ei halua rippijuhliinsa pukua, niin ihan se ja sama, voi pukeutua vaikka samanlaiseen pussilakanaan kuin moni "puvuttomien" rippilasten äideistä.
Maalla toki onkin coolia mennä perinteiden mukaan. Kaupungissa ei niinkään. Lähinnä pappojen juttu olla juhlissa puku päällä.
t. neljän pojan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ihan valtaosa pojista halua itse sitä pukua. Ainakin täällä se puku, hienot kengät ja vyö olivat tärkeä juttu nuorille.
Hyvin harvoin enää 2000-luvulla olen nähnyt pojalla rippijuhlissa pukua. Valtaosalla on kauluspaita ja suorat housut. Ehkä jossain peräkylällä on hieno mennä puku päällä juhliin, kun niin on tehty isoisoisoisän ajoista lähtien. Kaupungissa nuorilla erilainen tyyli ja tumma puku lähinnä 60+ miesten juhlavaate.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, Tampereella asutaan ja rippijuhlissa ja peruskoulun päättäjäisissä pojilla puku päällä.
Juu, sieltä löytyy lasten osastolta 170 cm asti. Meidän maailman hoikimmalle pojalle löytyi sopivat sieltä, miesten pienimmätkin koot olivat liian leveitä.