Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airbnb, mitä kaikkea pitää ottaa mukaan?

Vierailija
25.05.2021 |

Olen lähdössä ensi kertaa majoittumaan airbnb majoitukseen. Millaisia kokemuksia teillä on? Kämppä on todella hieno ja keittiöstä löytyy kaikki perus keittiövälineet. Mietin että mitä kaikkea pitää ottaa mukaan, kuten esim mausteet/öljy/kahvi yms. Onko yleistä että asunnossa nämä on valmiiksi, vai pitääkö 'kaikki' ottaa mukaan? Pyyhkeet ja lakanat ilmeisesti kuuluu asuntoon. Ja toki tiedän, että joka majoitus on erilainen, mutta olisi kiva kuulla muilta tarinoita ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon :)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paljonollut kirjoitti:

Pyyhkeet tulisi aina kuulua. Airbnbssä on oma "valituskeskus" johon voi joutua valittamaan esim. asunnon vioista. Eivät he saa tehdä niin että maksava asiakas joutuu raahaaman kaikki mukanaan imurista pyyhkeisiin, ne ovat perustarvikkeita! ja meneehän siellä kallis palvelumaksukin, palvelumaksu saattaa olla jopa 10-50e päivältä. Ne asiat joita ei ole pakko mainita on rappuset, eli korkeassakin talossa saa olla rappuset ilman hissiä, tälläisestä tapauksesta jouduin valittamaan ja airbnb ei korvannut peruutuksesta juuri mitään. Omistajat saavat jättää mainitsematta hissin puuttumisen mutta saippua, pyyhkeet, keittiötarvikkeet tulee kyllä olla asunnossa valmiina. Airbnb ideana oli alunperin tarjota kohtuuhintaista lomakotia turisteille, nyt idea on monille omistajille ja firmoille nyhdä kaikki pois. Sisääntuloajasta voi kysyä viestillä etukäteen, itse en varaa yhtäkään piilofirmojen asuntoa joissa tuloaika on vasta 5-8 illalla, se ei ole mielestäni kohtuullista odotusta. Siivoojat siivoavat kyllä piilofirmojen airbnb asunnot jo noin kello 8-12 aikana, joten tuloaika illalla ei ole mielestäni kohtuullista. 

Tyhmä kysymys, mutta pitääkö pyyhkeet pestä lähtiessä jos ei ole muuta pyykkiä? Vai voiko ne jättää esim kylppäriin roikkumaan niinkuin hotelleissa?

Ainakin niissä airbnb-asunnoissa missä olen ollut, on eritelty sopparissa mitä kuuluu tehdä. 

Ulkomailla olen ostanut asuntoon itse tiskisienen, tai vienyt Suomesta tiskiharjan mukana. Se käytetty sieni tuntuu likaiselta. No on joskus toki puhtaikin ollut. 

Onko siellä asunnossa erikseen joku soppari tai ohjeet? Varaamani kämpän sivuilta ei hirveästi saanut ohjeita/sääntöjä, ap

Vierailija
42/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljonollut kirjoitti:

Pyyhkeet tulisi aina kuulua. Airbnbssä on oma "valituskeskus" johon voi joutua valittamaan esim. asunnon vioista. Eivät he saa tehdä niin että maksava asiakas joutuu raahaaman kaikki mukanaan imurista pyyhkeisiin, ne ovat perustarvikkeita! ja meneehän siellä kallis palvelumaksukin, palvelumaksu saattaa olla jopa 10-50e päivältä. Ne asiat joita ei ole pakko mainita on rappuset, eli korkeassakin talossa saa olla rappuset ilman hissiä, tälläisestä tapauksesta jouduin valittamaan ja airbnb ei korvannut peruutuksesta juuri mitään. Omistajat saavat jättää mainitsematta hissin puuttumisen mutta saippua, pyyhkeet, keittiötarvikkeet tulee kyllä olla asunnossa valmiina. Airbnb ideana oli alunperin tarjota kohtuuhintaista lomakotia turisteille, nyt idea on monille omistajille ja firmoille nyhdä kaikki pois. Sisääntuloajasta voi kysyä viestillä etukäteen, itse en varaa yhtäkään piilofirmojen asuntoa joissa tuloaika on vasta 5-8 illalla, se ei ole mielestäni kohtuullista odotusta. Siivoojat siivoavat kyllä piilofirmojen airbnb asunnot jo noin kello 8-12 aikana, joten tuloaika illalla ei ole mielestäni kohtuullista. 

Tyhmä kysymys, mutta pitääkö pyyhkeet pestä lähtiessä jos ei ole muuta pyykkiä? Vai voiko ne jättää esim kylppäriin roikkumaan niinkuin hotelleissa?

Hyvä kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljonollut kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse, kuten ei lakanoitakaan. Eihän ne ehtisi edes kuivua ennen seuraavaa asiakasta.

Vierailija
44/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa mistä saa avaimet, vai onko niissä ovikoodit?

Itse olen muutaman kerran majoittunut, suurimassa osassa on ollut koodillinen "lokero" josta avaimen sai itsenäisesti otettua, joskus on pitänyt hakea avain asunnon vuokraajalta kämpän lähistöltä.

Vierailija
45/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa mistä saa avaimet, vai onko niissä ovikoodit?

Itse olen muutaman kerran majoittunut, suurimassa osassa on ollut koodillinen "lokero" josta avaimen sai itsenäisesti otettua, joskus on pitänyt hakea avain asunnon vuokraajalta kämpän lähistöltä.

samoin. 

joskus vuokraaja ei ole asunut lähelläkään, joten joku muu on tuonut avaimet. Joskus taas vuokraaja itse on tuonut ne paikalle. 

Nämä on aina sopimuskohtaisia :)

Vierailija
46/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pese pyyhkeitä enkä myöskään siivoa. Siivousmaksu mainitaankin yleensä erikseen varauksen yhteydessä.

En jätä tuliaisia. Maksan majoituksesta ja se riittää. En myöskään varaa asuntoa, joka on selkeästi jonkun oma koti. Näkee yleensä sisustuksesta ja tavaran määrästä, onko koti vai pelkästään matkailukäyttöön varattu.

Kerran Ukrainassa yöpöydän laatikossa oli kasa kortsuja. En tiedä, miksi se oli mielestäni ällöttävää. Nukunhan hotelleissakin ja niissäkin sängyissä on nussinut yksi sun toinenkin.

Vierailija
47/47 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä