Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lihapullat laittaa uuniin johonkin vuokaan, pitääkö vuoka voidella? Nopee vastaus, kiitos

Vierailija
25.05.2021 |

Otsikossa kysymys. Leivinpaperi loppu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pistät siis raakaa jauhelihaa sinne, niin ei tarvitse, jos jauheliha on rasvaista, esim. sikanautaa (josta tulee muutenkin mehevimmät lihapullat). Jos liha on vähärasvaista, laita pohjalle leivinpaperia tai öljyä hiukan.

JOS taas olet lämmittämässä valmiita lihapullia, et tarvitse rasvaa, kunhan et käryttele pitkään tosi kuumalla (mikä ei ole viisasta sikälikään, että lihapullat kuivuvat).

Vierailija
2/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä laittaisin öljyä vuokaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanautaa ja öljykin loppu

Vierailija
4/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä laittanut hiukan öljyä. Helpompi tiskatakin. 

Vierailija
5/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliotakin voi laittaa alle jos sattuu löytymään ja haluaa helpottaa tiskaamista. Mutta varmasti rasvaisesta sikanautajauhelihasta tehdyt pullat voi laittaa sellaisenaan vuokaan.

Vierailija
6/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laosilaisella vaimollani on jokin tietty kosteutusresepti kulkenut suvussa, jolla valmistaa lihan. Tulee todella hyvää, nam. Hitsi ku en tiedä tarkemmin :( voin kysyä illalla :)

Mistäpäin Laosia hän on? Olen itse asunut siellä Vientianessa  lähellä yliopistoa muutaman vuoden ja siellä ei minulle tullut lihapullia vastaan. 

Vierailija
7/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse on rasvaista

Vierailija
8/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siihen voitaki vähä laittaa. Mut oikeesti ei sikanauta pahemmin rasvaa tarvi

Vierailija
9/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat leivinpaperiarkin vuoan pohjalle niin ei tarvitse. Jos laitat pula sellaisenaan ilman leivinpaperia niin voitele vuoka joko voilla tai öljyllä.

Vierailija
10/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat leivinpaperiarkin vuoan pohjalle niin ei tarvitse. Jos laitat pula sellaisenaan ilman leivinpaperia niin voitele vuoka joko voilla tai öljyllä.

Jospa lukisit aloituksen uudestaan. Siinä sanotaan, että leivinpaperi on loppu!!!

Vierailija
11/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tarttua pullat kiinni

Vierailija
12/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita voi paperia

Vierailija
13/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laosilaisella vaimollani on jokin tietty kosteutusresepti kulkenut suvussa, jolla valmistaa lihan. Tulee todella hyvää, nam. Hitsi ku en tiedä tarkemmin :( voin kysyä illalla :)

Mistäpäin Laosia hän on? Olen itse asunut siellä Vientianessa  lähellä yliopistoa muutaman vuoden ja siellä ei minulle tullut lihapullia vastaan. 

Ei tuon neuvo liity ruuanlaittoon millään tavalla, pelkkää pervoilua koko vastaus.

Vierailija
14/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita voi paperia

Ei voipaperia uuniin! kaikki palaa kiinni ja voi syttyä tuleen, koska siinä ei ole silikonia kuten leivinpaperissa.

Vierailija
15/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä!

Vierailija
16/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita voi paperia

Ei voipaperia uuniin! kaikki palaa kiinni ja voi syttyä tuleen, koska siinä ei ole silikonia kuten leivinpaperissa.

Totta toinenpuoli. Ennen oli vaan voipaperia. Lieneekö siitä nimitys kun voideltava ennen käyttöä.

Taitaa nykyisin harvemmalta löytyä voipaperia? Vai mihin käytetään?

Vierailija
17/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistamiseen tarvitaan aina VOITA. ja piste

Vierailija
18/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
19/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallissankarimme Manneheim sanoisi, kuohukermaa purkillinen.

Vierailija
20/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapyörykät voi laittaa voideltuun vuokaan. Voiteluna käy myös margariini, jos paketissa sanotaan, että voi käyttää leivontaan ja ruuanlaittoon. Samoin ruokaöljy. Uunin lämpötilaksi kannattaa laittaa 250 astetta, koska silloin pyörykät voi asetella vieri viereen. Kovassa lämmössä ne paistuvat paikassaan eivät mene kiinni toisiinsa. Näin pystyy paistamaan isomman satsin samalla kertaa. 250 asteessa liha paistuu eikä kiehu. Ne ovat kaksi erilaista kypsentämistapaa. Paistuessa liha ruskistuu kauniisti. Kiehuessa siitä tulee harmaata. Leivinpaperia kannattaa käyttää, jos sitä on. Pyörykät ovat valmiita 15-20 minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi