Airbnb, mitä kaikkea pitää ottaa mukaan?
Olen lähdössä ensi kertaa majoittumaan airbnb majoitukseen. Millaisia kokemuksia teillä on? Kämppä on todella hieno ja keittiöstä löytyy kaikki perus keittiövälineet. Mietin että mitä kaikkea pitää ottaa mukaan, kuten esim mausteet/öljy/kahvi yms. Onko yleistä että asunnossa nämä on valmiiksi, vai pitääkö 'kaikki' ottaa mukaan? Pyyhkeet ja lakanat ilmeisesti kuuluu asuntoon. Ja toki tiedän, että joka majoitus on erilainen, mutta olisi kiva kuulla muilta tarinoita ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon :)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Entä onko siellä airbnb:ssä kondomit valmiiksi odottamassa, vai pitääkö ne järjestää itse.
Ap
Tämä en kyllä ollut minä, terveisin oikea ap
Meneppäs pois trollaamasta. Kysyin ihan asiallisen kysymyksen.
Ap
Täysin kiinni AirBnB:n tasosta, mutta suosittelen oman imurin mukaanottoa, mahdollisesti myös muita siivousvälineitä, korvatulpat ja hiton hyvät hermot.
Täysin kiinni AirBnB:n tasosta, mutta suosittelen oman imurin mukaanottoa, mahdollisesti myös muita siivousvälineitä, korvatulpat ja hiton hyvät hermot.
Korvatulpat tarvitsenkin mieheni kuorsauksen takia 😅 mitä tarkoitit hiton hyvillä hermoilla? Ap
Se kirjoitetaan ihan vaan Airbnb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Entä onko siellä airbnb:ssä kondomit valmiiksi odottamassa, vai pitääkö ne järjestää itse.
Ap
Meneppäs pois trollaamasta. Kysyin ihan asiallisen kysymyksen.
Ap
Mikä sua vaivaa? Tylsyys ainakin, ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä asiaa vuokraajalta?
Uusavuttomat mammat kysyvät kaiken tältä palstalta. Aivan käsittämätöntä, mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan ihan vaan Airbnb.
Mene sinä sen kielinatzizmisi kanssa muualle.
Ap
Saako airbnb-asuntoon kutsua vieraita? Miehellä ja minulla on pientä satunnaista swinger-pahetta ja olisi kiva tutustua vieraalla paikkakunnalla oikein kunnolla useampaankin herrasmieheen…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saako airbnb-asuntoon kutsua vieraita? Miehellä ja minulla on pientä satunnaista swinger-pahetta ja olisi kiva tutustua vieraalla paikkakunnalla oikein kunnolla useampaankin herrasmieheen…
Ap
Riippuu kohteesta, mutta uskoisin, että lähtökohtaisesti ei. Mistäpä se asunnon omistaja kuitenkaan saa teidän toimista tietää, ellette ole kovin äänekkäistä ja naapurit alkavat valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä asiaa vuokraajalta?
Uusavuttomat mammat kysyvät kaiken tältä palstalta. Aivan käsittämätöntä, mutta näin se vaan on.
En koe olevani uusavuton. Halusin vain kuulla muiden kommentteja ja tietää mitä pitää ottaa huomioon. Hotelleissa ei tarvitse miettiä pyyhkeitä/kahvia/siivoustarvikkeita yms. tää on eka kerta 'jonkun omakotitalossa', niin ainakin on uusi kokemus. Onneks sain jo kuulla asiallisia vastauksia, enkä yllättynyt että kommentointi menee negatiiviseksi, ap
Mua kiinnostaa mistä saa avaimet, vai onko niissä ovikoodit?
Hiton hyvät hermot?
Riippuu mihin majoittaa, yleensä yksityiset raaskivat paremmin tarjota esim. kahvia, teetä, keksejä jne. Kun taas sen sijaan jos vuokraa Suomessa airbnbssä joltain forenomin työntekijältä joka esiintyy airbnbssä yksityisenä ei heidän asunnoissa ole muuta kun vaan luteita. Noita firmoja paljon airbnbssä ja jättävät tahalteen pois mitä firmaa ovat, sitten suuttuvat asiakkaille jos kysyy. Ihme ettei airbnb asuntoja tarvitse edes rekisteröidä Suomessa, muissa maissa jopa Espanjassa rekisteröintinumero on pakollinen airbnb asunnoille. Suomeen saisi verotuloja, mutta ei taideta edes haluta.
Pyyhkeet tulisi aina kuulua. Airbnbssä on oma "valituskeskus" johon voi joutua valittamaan esim. asunnon vioista. Eivät he saa tehdä niin että maksava asiakas joutuu raahaaman kaikki mukanaan imurista pyyhkeisiin, ne ovat perustarvikkeita! ja meneehän siellä kallis palvelumaksukin, palvelumaksu saattaa olla jopa 10-50e päivältä. Ne asiat joita ei ole pakko mainita on rappuset, eli korkeassakin talossa saa olla rappuset ilman hissiä, tälläisestä tapauksesta jouduin valittamaan ja airbnb ei korvannut peruutuksesta juuri mitään. Omistajat saavat jättää mainitsematta hissin puuttumisen mutta saippua, pyyhkeet, keittiötarvikkeet tulee kyllä olla asunnossa valmiina. Airbnb ideana oli alunperin tarjota kohtuuhintaista lomakotia turisteille, nyt idea on monille omistajille ja firmoille nyhdä kaikki pois. Sisääntuloajasta voi kysyä viestillä etukäteen, itse en varaa yhtäkään piilofirmojen asuntoa joissa tuloaika on vasta 5-8 illalla, se ei ole mielestäni kohtuullista odotusta. Siivoojat siivoavat kyllä piilofirmojen airbnb asunnot jo noin kello 8-12 aikana, joten tuloaika illalla ei ole mielestäni kohtuullista.
Suomessa trendinä ostaa velaksi sijoituskämppä jota vuokrataan airbnbssä, siivous mitä sattuu.
paljonollut kirjoitti:
Pyyhkeet tulisi aina kuulua. Airbnbssä on oma "valituskeskus" johon voi joutua valittamaan esim. asunnon vioista. Eivät he saa tehdä niin että maksava asiakas joutuu raahaaman kaikki mukanaan imurista pyyhkeisiin, ne ovat perustarvikkeita! ja meneehän siellä kallis palvelumaksukin, palvelumaksu saattaa olla jopa 10-50e päivältä. Ne asiat joita ei ole pakko mainita on rappuset, eli korkeassakin talossa saa olla rappuset ilman hissiä, tälläisestä tapauksesta jouduin valittamaan ja airbnb ei korvannut peruutuksesta juuri mitään. Omistajat saavat jättää mainitsematta hissin puuttumisen mutta saippua, pyyhkeet, keittiötarvikkeet tulee kyllä olla asunnossa valmiina. Airbnb ideana oli alunperin tarjota kohtuuhintaista lomakotia turisteille, nyt idea on monille omistajille ja firmoille nyhdä kaikki pois. Sisääntuloajasta voi kysyä viestillä etukäteen, itse en varaa yhtäkään piilofirmojen asuntoa joissa tuloaika on vasta 5-8 illalla, se ei ole mielestäni kohtuullista odotusta. Siivoojat siivoavat kyllä piilofirmojen airbnb asunnot jo noin kello 8-12 aikana, joten tuloaika illalla ei ole mielestäni kohtuullista.
Tyhmä kysymys, mutta pitääkö pyyhkeet pestä lähtiessä jos ei ole muuta pyykkiä? Vai voiko ne jättää esim kylppäriin roikkumaan niinkuin hotelleissa?
Itse kerran jätin muutamia kortsuja erääseen mökkiin mutta tein nuppineulalla pakkauksen läpi reiän 😁
Vierailija kirjoitti:
paljonollut kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mutta pitääkö pyyhkeet pestä lähtiessä jos ei ole muuta pyykkiä? Vai voiko ne jättää esim kylppäriin roikkumaan niinkuin hotelleissa?
Ainakin niissä airbnb-asunnoissa missä olen ollut, on eritelty sopparissa mitä kuuluu tehdä.
Ulkomailla olen ostanut asuntoon itse tiskisienen, tai vienyt Suomesta tiskiharjan mukana. Se käytetty sieni tuntuu likaiselta. No on joskus toki puhtaikin ollut.
Ota ainakin sisätossut, silkkinen iltatakki sekä liukkaria.