Miten suhtautua lapsiaan kaltoinkohteleviin vanhempiin?
Minulla on tuttavaperhe, jossa lapset ovat jo aikuisia. Nämä aikuiset lapset joutuvat kotonaan vanhempiensa kaltoinkohtelemiksi ja maksavat siitä hintaa nyt aikuisena. Eikä kaltoinkohtelu ja alistaminen ole ohi vieläkään. Tämä tuttavaperhe asuu ihan lähellä, joten väkisinkin törmään niihin joskus. Minulla on vaikeuksia suhtautua noihin ihmisiin kohteliaasti. Tekisi mieli vaan huutaa, että miten voitte elää itsenne kanssa, kun olette pilanneet lastenne elämän. Ja tiedän näiden lasten elämästä ja ongelmista hyvin tarkkaan heidän itsensä kertomana.
Miten itse asennoituisitte tilanteessani?
Kommentit (11)
Suvaitsevasti. Siitä on miljoona mielipidettä, että mikä on kaltoinkohtelua ja mikä ei.
Miksi olet tekemisissä mulgeroiden kanssa? Itse en ole.
Mitä jos tosiaan huutaisit ja sanoisit sen ääneen? Mikä on pahinta, jota siitä voi seurata? Välirikko? Jos lapsetkin jo asuu omillaan, niin ei siitä seuraa välitöntä vihanpurkua heihinkään.
Mä sanoin omalle vanhemmalleni kerran juuri noin. Sen jälkeen olen saanut olla rauhassa ja elämänlaatu on kasvanut 👌
Vierailija kirjoitti:
Eikö muilla ole vastaavia ongelmia?
On meillä. Olen lapsenhakkaaja-vanhempien aikuinen lapsi. Vanhemmista toinen on käynyt monesti käsiksi ollessani aikuinen. Myös muu kaltoinkohtelu jatkuu eli aivan törkeät loukkaukset, arvostelu, uhkailu, ja muu perussetti mitä narsisti nyt lapselleen tekee.
Eipä noiden kanssa voi paljoa olla väleissä, pakolliset jutut vaan. Suosittelen samaa aplle.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevasti. Siitä on miljoona mielipidettä, että mikä on kaltoinkohtelua ja mikä ei.
Ai että miten kiva vähättely. T. Satoja kertoja rikoksen eli pahoinpitelyn kohteeksi lapsena/nuorena joutunut. Ihan on vaan nyt mun käsityksessä vikaa, eikö!
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään mielipideasia.
Oletko velvoitettu olemaan heidän kanssaan tekemisissä? Jos et, eihän sun tarvitse sanoa mitään. Jos taas olet, voit sanoa täysin rehellisesti, että koet heidän toimineen todella väärin ja kannat heille siitä kaunaa.
Lohdullista lukea, että eivät kaikki muutkaan olisi vastaavassa tilanteessa ihan innoissaan kohteliaisuuden huipulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä. Olen lapsenhakkaaja-vanhempien aikuinen lapsi. Vanhemmista toinen on käynyt monesti käsiksi ollessani aikuinen. Myös muu kaltoinkohtelu jatkuu eli aivan törkeät loukkaukset, arvostelu, uhkailu, ja muu perussetti mitä narsisti nyt lapselleen tekee.
Eipä noiden kanssa voi paljoa olla väleissä, pakolliset jutut vaan. Suosittelen samaa aplle.
Olen aikuisen lapseni henkisen väkivalla uhri ollut koko ikäni.Hän on useasti yritänyt tulla päälleni.Isona jumpona yli 100kg.Itse olen 50kg.Jos viellä tulee lähellenikin soitan polisiist.leikki uhrina naisena .Muille ja kertoo omaa keksityä tarinaa.Muistakaa lantissa on aina kaksi puolta!Jokainen kaltoinkohdeltu voi kertoa heti 1lk opelle asia. 12v. osaa mennä jo kertomaan sossun täti suoraan.ilman opea välikätenä!Aikuisena ei ole pakko olla väleissä kenenkään kanssa.Oli äiti,isä, aikuiset lapset kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noiden kanssa voi paljoa olla väleissä, pakolliset jutut vaan. Suosittelen samaa aplle.Olen aikuisen lapseni henkisen väkivalla uhri ollut koko ikäni.Hän on useasti yritänyt tulla päälleni.Isona jumpona yli 100kg.Itse olen 50kg.Jos viellä tulee lähellenikin soitan polisiist.leikki uhrina naisena .Muille ja kertoo omaa keksityä tarinaa.Muistakaa lantissa on aina kaksi puolta!Jokainen kaltoinkohdeltu voi kertoa heti 1lk opelle asia. 12v. osaa mennä jo kertomaan sossun täti suoraan.ilman opea välikätenä!Aikuisena ei ole pakko olla väleissä kenenkään kanssa.Oli äiti,isä, aikuiset lapset kysymys.
Väität, että kaltoinkohdellun lapsen pitäisi itse osata pelastaa itsensä pois sieltä perheestä! Ja oma moka, jos ei osaa tehdä sitä!
Ei kyllä pitäisi yllättää tällainen karu ajatusmaailma. Tuon tyyppisiä ne jutut noilla minunkin tutuilla vanhemmilla on. Että lapsessa vika.
Ap