Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsakipu - muilla samanlaista? Mikä syy?

Vierailija
25.05.2021 |

Täällä mulla on ollut jo muutaman päivän vatsakramppeja: navan alla, oikealla puolella tuntuu teräviä kramppeja. Vähän kuin ensin söisit itsesi ähkyyn ja sitten lähtisit juoksemaan, sentyyppisiä. Samaan aikaan samassa kohdassa on, miten sitä nyt kuvailisi, vetävää tunnetta? Vähän kuin joku vetäisi jotain sisältä. Joskus tosi elohiirimäinen fiilis.

En viitsi käydä lääkärilläkään kun kipu vähän menee ja tulee, eikä muutenkaan ole mitenkään erityisen elämää häiritsevää. Etten usko että tämä mitään vakavaa ole. Silti se pistää mietityttämään, eihän minulla ennen ole tälläisiä vatsakipuja ollut niin miksi/mistä nyt... En ole myöskään syönyt tai tehnyt mitään normaalista eriävää.

Nyt ne alkoivat taas niin laitanpa tänne ihan huviksi, jos jollakin muilla on myös samanlaisia kramppeja ja mistä ne teillä johtuvat, jos tiedätte? 😊

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kuumetta, paineluarkuutta, pahoinvointia tai yleisvointi käy tuskaiseksi niin päivystykseen.

Vierailija
22/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana oli tuollaisia kuvaamiasi oireita. Arvelin vaan että jotain suolisto- tai lihasperäisiä juttuja. En käynyt lääkärissä. Aikaa myöten loppuivat vaivaamasta.

Joskus on jäänyt ilmaa suolen mutkaan ja se on todella kivuliasta, ihan kuin puukolla pistäisi. Lähellä oli kerran etten soittanut ambulanssia, kun iski ensimmäisen kerran. Aika lailla sai vääntelehtiä, että sai ilman pois, mutta lopulta helpotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, tulipa paljon vastauksia sillä aikaa kun olin kaupassa. 😊 Kiitos todella paljon teille, jotka laitoitte asiallisia kommentteja ja neuvoja. Hänelle joka ehdotti että kyse olisi kuukautiskiertoon liittyvää oireilua, mietin aluksi samaa mutta onhan se kyllä outoa jos tälläistä tunnetta tulee vasta nyt, kun mulla on ollut se kuukautiskiertokin jo 15 vuoden ajan. Teen huomenna testin aamupissasta, ja jos tuleekin nega ja kivut jatkuvat niin ei kai sitten muuta kuin lääkäriin.

p.s. En ole viime aikoina paljoa viettänyt aikaa palstalla, mitä ihmettä ovat nuo pari epäystävällistä kommenttia joissa on tuo punainen hymiö? Ovatko nuo yhden ihmisen laittamia, vai onko tämä joku uusi trendi? 😅

Vierailija
24/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on jäänyt ilmaa suolen mutkaan ja se on todella kivuliasta, ihan kuin puukolla pistäisi. Lähellä oli kerran etten soittanut ambulanssia, kun iski ensimmäisen kerran. Aika lailla sai vääntelehtiä, että sai ilman pois, mutta lopulta helpotti.

Siis apua, mulla oli joskus muutama vuosi takaperin ihan sama. 😅 Olin ihan varma että olin vahingossa syönyt jotain terävää joka meni vatsasta läpi, kun oli niin vahva kipu. Ambulanssia en ehtinyt soittaa kun menikin muutamassa minuutissa ohi, mutta se vähäinen aika meni paniikissa ja ehkä vähän itkienkin. Kun en vaan tiennyt että -ilma- voi aiheuttaa tuollaista, vaan olin ihan varma että nyt joku varmaan meni sisältä rikki.

Vierailija
25/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa säännöllisesti?

Vierailija
26/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 5G juuri tullut alueelle?

Vierailija
27/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on enemmän nykyään mt potilaita

Vierailija
28/28 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hondurasilaisella vaimollani on joskus alavatsankipua naidessamme ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän