Vaimo 38v, harmaita hiuksia alkanut ilmaantua, ei suostu värjäämään niitä?
Hänellä on luonnostaan kauniit vaalean ruskeat hiukset, jotka nyt alkaneet harmaantua (38v:nä!?). Olen koittanut vihjailla hänelle, että voisi värjäyttää ne, mutta ehdotukseni ei ole ottanut tuulta alleen. :/
Voiko tuossa olla joku sairaus kyseessä? Ei kai ihan normaalia että noin nuorena alkaa hiukset harmeta?
Kommentit (50)
On yksilöllistä. Joillain on omaa väriä hyvin vielä vanhanakin ja joillain harmaantuu jo parikymppisenä. Kenenkään ei tarvitse värjätä, jos ei halua. Niissä väreissä voi olla aika tujuja aineita.
Hiukset voivat harmeta jo vaikka kymmenvuotiaana. En nyt muista tarkkaa prosenttilukua, mutta aika iso osa ihmisistä löytää ensimmäiset harmaansa kolmikymppisenä. Sinäkin melko varmasti löydät itseltäsi jokusen harmaan, joten kipin kapin varaamaan parturiaikaa.
On ihan normaalia, riippuu geeneistä.
Oma äitini ja hänen äitinsä ovat alkaneet harmaantua 30-40 väliin. Toivottavasti itse säästyn, kun itsellä aika vaalea tukka ja heillä todella tummat alkujaan.
Ruskea/tummahiuksisilla harmaantumienn vain näkyy herkemmin kuin maantienvärisissä tai vaaleissa hiuksissa, mutta valtaosalla ihmisistä alkaa tuossa vaiheessa viimeistään tulla niitä ensimmäisiä harmaita. Itselläni on tummanruskeat hiukset, joissa vasta harmaa näkyykin - en koe millään tapaa tarpeelliseksi tunkea päähäni kerran kuussa jotain kemikaaleja sen takia, ettei kukaan huomaisi, etten ole enää 30-vuotias. Näkee sen naamastakin, joten miksi ei saisi näkyä hiuksista. Sitäpaitsi ihan puhtaasti henkilökohtaisena makuasiana - mielestäni tummassa/ruskeassa tukassa sekä naisilla että miehillä harmaat yleensä näyttävät kivalta.
Huh, onneksi tuli aikoinaan valittua hyvä mies rinnalle, kuka ei omaa tai mun vanhenemista pelkää.
On normaalia. Perintötekijät.
Toki myös kova stressi ja paine voi myös tehdä.
Mullakin on harmaita ja olen 40v. Pari vuotta sitten alkoi.
Ei ainakaan auta jos menet köskenään vaimoasi värjäämään. Itse annan niiden vallata pääni,en häpeä.
En tykkää ollenkaan värjätyistä hiuksista, tekevät ulkonäön jotenkin sottaiseksi ja epäaidoksi.
Parempi harmaat luonnolliset kuin värjätyt epäaidot.
No sitten vain eropapereita täytteleen, eihän nyt kukaan voi värjäämättömän naisen kanssa olla.
Noh.. Minulle ekat harmaat tuli 28v. Isälleni hiukan päälle 20v (hänellä mustat hiukset ja minulla tummanruskeat). Eräs tuttavani harmaantui jo 19v! Toki harvinainen tapaus. Että ei se ole pelkkä vanhuuden merkki.
Ps. Rakastan harmaitani ja mieheni myös.
Jos ei halua värjätä, niin et sä sille mitään voi. Ei kannata ainakaan jankuttaa asiasta, se vaan pahentaa asiaa.
Mites ap:n kuontalo? Trimmaatko kulmat, nenä- ja korvakarvat, jotka nelikymppisillä miehillä yököttävästi usein rehottaa?
Oho, trolli jatkaa eilistä tarinaansa. Eilen täällä kävi nainen joka löysi ekat harmaansa ja nyt mies perässä ?
Onko sinun päälakesi kaljuuntuneisiin kohtiin laitettu hiussiirteitä?
Ja sitten ap heräsi ja muisti että eihän hänellä mitään vaimoa edes ole. 0/5, vähän yritystä nyt!
Mulle tuli ekat harmaat hiukset 27- vuotiaana. Nauran teille jotka stressaatte niistä yli kolmekymppisiä :D
Niinhän se on, että ollaan aika vieraannuttu ihmisten ihan tavallisesta harmaantumisesta, kun ne on usein värjätty näkymättömiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun päälakesi kaljuuntuneisiin kohtiin laitettu hiussiirteitä?
Löytyy tuuhea täysi pää karvaa.
AP
Vaimo on rrrrrock, renegray (LHC). Olet universumin harvinaisuuksia, mies, joka huomaa ensimmäiset harmaat vaimonsa vaaleanruskeasta tukasta.
Trollallallei!
Mulla tuli valkoisia raitoja ruskeisiin hiuksiin alle 30-vuotiaana. Lääkäri sanoi, ettei harmaantuminen ole merkki mistään sairaudesta. Se nyt on vaan väistämätön ja yksilöllinen kehityskulku hiuksille joillakin. Toki siihen ympäristötekijät voi vaikuttaa, muttei sen perusteella mitään sairausdiagnoosia tehdä.
Harmaisiin ei välttämättä tartu edes tumma hiusväri tai se kuluu nopeasti pois ja taas paistaa vaaleat haituvat tummasta päästä. Kampaajalla oli tästä kokemusta. Elämä on.
Riippuu täysin geeneistä