Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätitkö ylioppilaskirjoituksissa?

Vierailija
25.05.2021 |

Muistelin tässä 80-luvun lukioaikojani ja sitä, kuinka kirjoitin neljä laudaturia, sain palkinnon kevään parhaasta ylioppilasaineesta ja pidin tämän vuoksi uuden ylioppilaan puheen lakkiaisissa. Koko kouluaikani olin kuitenkin ollut mitäänsaamaton, laiska ja näkymätön ja pitänyt keskiarvoni nipin napin kahdeksan tienoilla. Kukaan ei odottanut minulta mitään erikoista, en edes minä itse. Ei muuten odota edelleenkään.

Kaverini saama ällärivi ei yllättänyt ketään, mutta siellä seassa oleva improbatur löi ällikäkkä varsinkin opettajiston. Hyvin kaveri on kuitenkin pärjännyt.

Oletko sinä yllättänyt ylppäreissä tai tunnetkon jonkun, joka ei täyttänyt odotuksia tai ylitti ne häikäisevästi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuissa muutama tietyissä aineissa superlahjakas ja "varman" ällän ottaja onkin saanut C:n tai M:n kyseisestä aineesta ja sitä on koko suvun voimalla ihmetelty.

Itsellä ruotsista 7 tokarissa, kirjoituksista tuli kuitenkin E.

Vierailija
2/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättynyt ylioppilaskirjoituksien tuloksista, Yllätin sen sijaan itseni(kin) ja vielä enemmän joukon sivusta seuranneita, että vaikka yo -tutkintoni arvosanat olivat  4 x "A" ja 2 x "B" , niin ne eivät estäneet minua pääsemästä oikikseen ja jatkamaan opintojani. - Tuskin olisin vastaavan opiskelupaikan saajien joukossa, jos nyt olisin hakijoiden joukossa.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain englannista M:n vaikka kyseessä on mun äidinkieli:D Ei tuohon tartennut kuin sen, että ymmärtää yhden tehtävänannon hieman väärin

Vierailija
4/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätin itseni läpäisemällä englannin ja ruotsin. Onneksi nuo ovat vanhoja asioita. Nykyisin mukiinmenevä vakituinen työ eikä vanhoja enää muistella.

Vierailija
5/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tiesin, jonka vanhemmat intoilivat siitä tulevasta lakista niin paljon, että pää ei kestänyt painetta ja ei selvinnyt kirjoituksista. 

Vierailija
6/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oikoluin äikänaineeni paremmin kuin aloitukseni. Monenkohan pisteen virhe tuollainen "ällikäkkä" olisi ollut käsin kirjoitetussa aineessa?

Ap

Vierailija
7/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mennyt lukioon noin 6:n keskiarvolla, joten valmistuminen varmasti yllätti ainakin sukulaiset. Itse kokeissa alisuoriuduin parhaimmissa aineissani ja jouduin tyytymään M-riviin. "Heikoimmassa" aineessani eli reaalissa sainkin E:n. 

Eli yllätin kaikilla mahdollisilla tavoilla :D

8/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi (oli tuolloin pakollinen): todistuksessa 6, yo tulos M. Eikä opettajan mukaan ollut mitenkään normaalia helpompi koe.

Vierailija
9/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenlainen yllätys oli kaverini tasaisuus: joka ikinen päättötodistuksen arvosana oli 8 ja kirjoituksissa pelkkää C:tä.

Vierailija
10/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meidän koulun parhaat epäonnistui ja sai vain 2-3 ällää ja mä 5

Vain yksi oli mua parempi

Vierailija
11/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma lapsi kyllä yllätti melkoisesti tänä keväänä. Sanoi kyllä että tähtää joka aineessa laudaturiin mutta tuntui kyllä minusta vähän epärealistiselta kun kurssiarvosanat olivat suurimmilta osin seiskaa ja kasia. No kirjoituskerta toisensa jälkeen sieltä tuli sitten aina vain laudatureita ja nyt tämän kevään jälkeen rivissä on 6 laudaturia. Edelleen on hankala uskoa että hän pystyi siihen mutta iloinen ja ylpeä olen toki.

Ny sitten pääsi jo papereilla sisään oikikseen.

Vierailija
12/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

l

Vierailija
13/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain englannista M:n vaikka kyseessä on mun äidinkieli:D Ei tuohon tartennut kuin sen, että ymmärtää yhden tehtävänannon hieman väärin

Hyvää suomenkieltä siihen nähden ettei se ole äidinkieli.

Vierailija
14/14 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äidinkieli tarkoita sitä, että sitä osaisi hyvin. Muutenhan kaikki saisivat äikästä ällän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi