Mikä tekee sinut onnelliseksi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olen vain päättänyt olla onnellinen. En minä siihen tarvitse mitään enkä ketään. Tietysti on ihanaa olla perheen seurassa, tavata ystäviä, liikkua luonnossa, syödä herkullista ruokaa, sisustaa kotia nätiksi. Nautin puutarhatöistä, neulomisesta, lukemisesta, musiikista. Mutta jos nuo asiat tekisivät minut onnelliseksi, niin sittenhän olisin onnellinen vain kun jotain noista asioista on meneillään. Olen onnellinen, koska olen päättänyt olla onnellinen.
En varmastikaan olisi onnellinen, jos vaikka läheiseni kuolisi. Olisin hyvin surullinen ja onneton, mutta sitten kun taas pystyisin olemaan onnellinen, olisin sitä ilman mitään ulkoista asiaa.
Menisikö tämä tuohon Oma persoona -kategoriaan? Vai viisauteen🤔?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin asia, kuten esim: aurinko, lämpö, meri ja auringonsäteet välkehtivän veden pinnalla, auringon ja luonnon tarkkailu, linnut lauluineen
Jotenkin niin kliseinen. Ihmiset aina haluavat ajatella, että nämä tekevät onnelliseksi. Oikeasti ne ovat vain ekstraa ihmiselle, joka jo on onnellinen. Miten päin kääntelettekin asiaa, lopulta se on raha, mikä tekee onnelliseksi. Sillä ostat ja saat tässä elämässä ne asiat, mitkä aidosti merkitsevät. Koti, turvallisuus, ruoka, harrastukset, vaatteet ja mahdollisuudet päästä nauttimaan merestä, auringosta ja puhtaasta luonnosta. Jopa omanarvontunto tulee osittain rahasta.
Raha tuo vapauden valita, mistä haluaa elämässä saada nautintoa.
Raha tuo toki vapautta, mutta minua ei kiinnosta keskiluokkainen elämäntyyli vaan nuo asiat joita luettelin.
Mieluummin köyhänä paratiisirannalla, kuin rahan orjana espoolaisessa kivitalossa.
Oletko ollut köyhä paratiisirannalla? Oletko kerjännyt rahaa muilta ruokaan? Oletko kokenut vakavan sairauden ilman rahaa? Oletko sateella ollut ilman kotia? Oletko nähnyt nälkää? Oletko kasvattanut lapsia ilman riittävää rahamäärää? Kuinka usein joudut luopumaan harrastuksesta tai jostakin mukavasta, sinulle tärkeästä tekemisestä, koska ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain päättänyt olla onnellinen. En minä siihen tarvitse mitään enkä ketään. Tietysti on ihanaa olla perheen seurassa, tavata ystäviä, liikkua luonnossa, syödä herkullista ruokaa, sisustaa kotia nätiksi. Nautin puutarhatöistä, neulomisesta, lukemisesta, musiikista. Mutta jos nuo asiat tekisivät minut onnelliseksi, niin sittenhän olisin onnellinen vain kun jotain noista asioista on meneillään. Olen onnellinen, koska olen päättänyt olla onnellinen.
En varmastikaan olisi onnellinen, jos vaikka läheiseni kuolisi. Olisin hyvin surullinen ja onneton, mutta sitten kun taas pystyisin olemaan onnellinen, olisin sitä ilman mitään ulkoista asiaa.
Menisikö tämä tuohon Oma persoona -kategoriaan? Vai viisauteen🤔?
-ap
Jaa-a, jonkinlaisen pähkäilyn ja kaikenlaisten elämänohjeiden kokeilun jälkeen päädyin tähän. Eräänä päivänä vain päätin alkaa onnelliseksi. Alussahan se oli melko vaikeaa, kun mielessä oli monenlaisia huolia ja uhkakuvia. Ajan kanssa kuitenkin tähän vähitellen oppi, nykyään todellakin tunnen itseni joka päivä onnelliseksi. Ihmeellistä kyllä, hyviä asioita on tapahtunut paljon sen jälkeen kun tämän päätöksen tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin asia, kuten esim: aurinko, lämpö, meri ja auringonsäteet välkehtivän veden pinnalla, auringon ja luonnon tarkkailu, linnut lauluineen
Jotenkin niin kliseinen. Ihmiset aina haluavat ajatella, että nämä tekevät onnelliseksi. Oikeasti ne ovat vain ekstraa ihmiselle, joka jo on onnellinen. Miten päin kääntelettekin asiaa, lopulta se on raha, mikä tekee onnelliseksi. Sillä ostat ja saat tässä elämässä ne asiat, mitkä aidosti merkitsevät. Koti, turvallisuus, ruoka, harrastukset, vaatteet ja mahdollisuudet päästä nauttimaan merestä, auringosta ja puhtaasta luonnosta. Jopa omanarvontunto tulee osittain rahasta.
Raha tuo vapauden valita, mistä haluaa elämässä saada nautintoa.
Raha tuo toki vapautta, mutta minua ei kiinnosta keskiluokkainen elämäntyyli vaan nuo asiat joita luettelin.
Mieluummin köyhänä paratiisirannalla, kuin rahan orjana espoolaisessa kivitalossa.Oletko ollut köyhä paratiisirannalla? Oletko kerjännyt rahaa muilta ruokaan? Oletko kokenut vakavan sairauden ilman rahaa? Oletko sateella ollut ilman kotia? Oletko nähnyt nälkää? Oletko kasvattanut lapsia ilman riittävää rahamäärää? Kuinka usein joudut luopumaan harrastuksesta tai jostakin mukavasta, sinulle tärkeästä tekemisestä, koska ei ole rahaa?
Mikä sinut tekee onnelliseksi, jos rahaa ei saisi ajatella?
Oho, onpas täällä iso osa porukasta uskovaisia...
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpas täällä iso osa porukasta uskovaisia...
Hedonisteja on kuitenkin enemmän.
Terveys, hyvä olo, kun ei mikään vaivaa, jaksaminen ja eläminen hetkessä. Olen onnellinen ikäihminen.
Aurinko ja se että pääsen muuttamaan sinne pysyvästi