Minkälaisista asioista ette voi joidenkin tiettyjen ihmisten kanssa puhua ja miksi?
En voi puhua tutulleni asunnonhankinnasta, kun alkaa kauppaamaan omaa tonttiaan.
Kommentit (6)
En voi puhua äidilleni huolistani tai muutenkaan mitään negatiivista. Heti alkaa dissaus ja vähättely.
Minä puhun eri ihmisten kanssa eri asioita. Jos kaveri on sairaseläkkeellä, ei sen kanssa kannata puhua sijoittamisesta. Eikä äidin kanssa parisuhteen tilasta. Tai mummon kanssa uskonnosta.
Valitettavan kateellinen tuttuni kertoo heti jostain "siitä ja siitä", kun mainitsen asian joka hänessä herättää kateutta. "Se ja se" on yleensä tällaisessa samassa hänessä kateutta herättävässä asiassa roolissa, ja hän keksii sepostuksen jolla mitätöi asian. Esimerkiksi jos jollain on osallistuvat isovanhemmat, niin heti on esimerkiksi minulle "se ja se" jotka on niin osaamattomia ja avuttomia omien lasten kanssa että joutuvat myös "vaivaamaan isovanhempiaan ja tietenkin lapset kärsii." Ja tiedän että hän itse toivoisi isovanhempien osallistumista. En jaksais tämmösiä kuunnella aina..
En voi puhua siskolleni oikeastaan mistään "vaivasta". Närästys, väsymys, mitä hyvänsä.. Hän alkaa heti huseeraamaan jotain korjausta, tuputtamaan ruokavaliota tai treeniä tai jotain muuta. Välillä lipsahtaa ja sitten sitä itsetietoista rajatonta paasausta joutuu sietämään.
En voi kertoa äidilleni tuttavapiiriini syntyneistä lapsista, kun alkaa heti vääntämään että meidänkin pitäisi.