Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko tässä tilanteessa saada alennus kaupassa

Vierailija
24.05.2021 |

Olen kaupassa ostamassa vaikka paistinpannua. Hyllyssä lukee että tuote on puoleen hintaan. Kassalla kone ottaa normaalin hinnan ja sanon myyjälle että hyllyssä oli lappu -50%. Myyjä käy tarkistamassa ja sanoo että tarjous päättyi viime viikolla, lappu oli vain unohtunut ottaa pois, eikä suostu antamaan alennusta. Olisiko alennus oikeasti kuulunut saada tässä tapauksessa, mielestäni olisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, todellakaan, ole mitään oikeutta saada siitä alennusta, ei myyjän ole pakko sitä siihen hintaan myydä vain sen takia että sinne on jäänyt joku tarra ja se ilmenee kassalla että hinta onkin toinen.

Ei mitään oikeutta alennukseen, päivänselvä juttu.

-juristi

Että semmonen "juristi".

Vierailija
22/24 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, itse tarkistan aina, onko alennus voimassa minä päivinä. Ihan niissä alennuslapuissa se tieto on lukenut. Pienellä präntillä toki, mutta lukee kuitenkin. Jos lapussa on tuo aika määritelty, minusta on ihan turha vinkua, ettei lukenut ehtoja. Kassalla saatan sitten vinkata, että käyvät ottamassa lapun pois.

No tässä tapauksessa alennus oli merkitty sellaisella pienellä punaisella hintalapulla jossa luki -50, ei mitään muuta. Siinä ei todellakaan olisi edes mahtunut lukemaan että tarjous voimassa x.x.xxxx asti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ei se hyllyssä oleva hinta ole mikään sitova myyntitarjous, se on tiedon välittämiseksi asiakkaille. Esimerkiksi sanomalehdissä julkaistuja mainoksia on joskus pidetty sitovina tarjouksina, mutta ainakaan minun mieleeni ei tule yhtään tapausta, jossa niin olisi suhtauduttu kaupan hyllyssä olevaan hintalappuun.

Tuote myydään sillä hinnalla mikä on merkitty. Jos kauppa on unohtanut poistaa alelapun se on kaupan virhe ja tuote tulee myydä sillä hinnalla.

"Kun kuluttaja näkee hyllynreunassa hinnan, valitsee tuotteen ja kävelee kassalle, niin hän on tehnyt ostopäätöksen. Hän on siis vastannut myyjän tarjoukseen myöntävästi. Tämä tarjous sitoo myyjää, selittää lakimies."

Saat mennä lukemaan kuluttajansuojalakia, ei ole vaikea löytää. Mitä tarkoitat, että kaupan ilmoittama hinta ei ole sitova vaan tiedon välittämistä? Mitä tiedon välittämistä se on jossei siitä tule ilmi tuotteen hinta? Sinua ei siis haittaisi ostaa vaikka tyynyä mihin hinta on merkitty 7€, mutta kassalla se onkin 17€?

Ei minun tietenkään tarvitse ostaa sitä tyynyä. Eikä kaupan tarvitse myydä. Suomessa on sopimusvapaus.

Vierailija
24/24 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ei se hyllyssä oleva hinta ole mikään sitova myyntitarjous, se on tiedon välittämiseksi asiakkaille. Esimerkiksi sanomalehdissä julkaistuja mainoksia on joskus pidetty sitovina tarjouksina, mutta ainakaan minun mieleeni ei tule yhtään tapausta, jossa niin olisi suhtauduttu kaupan hyllyssä olevaan hintalappuun.

Tuote myydään sillä hinnalla mikä on merkitty. Jos kauppa on unohtanut poistaa alelapun se on kaupan virhe ja tuote tulee myydä sillä hinnalla.

"Kun kuluttaja näkee hyllynreunassa hinnan, valitsee tuotteen ja kävelee kassalle, niin hän on tehnyt ostopäätöksen. Hän on siis vastannut myyjän tarjoukseen myöntävästi. Tämä tarjous sitoo myyjää, selittää lakimies."

Saat mennä lukemaan kuluttajansuojalakia, ei ole vaikea löytää. Mitä tarkoitat, että kaupan ilmoittama hinta ei ole sitova vaan tiedon välittämistä? Mitä tiedon välittämistä se on jossei siitä tule ilmi tuotteen hinta? Sinua ei siis haittaisi ostaa vaikka tyynyä mihin hinta on merkitty 7€, mutta kassalla se onkin 17€?

Ei minun tietenkään tarvitse ostaa sitä tyynyä. Eikä kaupan tarvitse myydä. Suomessa on sopimusvapaus.

Pitääkö sun pinnistellä kovastikin esittääksesi tyhmää vai tuleeko ihan luonnostaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi