Muita tyhmiä yliopistoihmisiä?
Olen huono vieraissa kielissä, englantiakaan en osaa puhua, en myöskään ymmärrä puhetta. Perusmatikkaa osaan, kuten prosenttilaskut, mutta enpä sen korkeampaa matikkaa. Mä oon käynyt Kreikassa ja Kyproksella, tosin 18 vuotta sitten viimeksi. Virossa olen käynyt viimeksi neuvostovallan aikaan, Ruotsin-laivalla v. 1999.
Kommentit (26)
Olen ihan nolla matemaattisissa aineissa ja Suomen historiassa. Aika tietämätön olen maantiedossakin, kun kouluaikaiset tiedot alkavat unohtua.
en osaa loppupään aakkosia enkä tavata! Ja olen väitellyt.
Suomen maantieteestä (saati sitten muun maailman). Kemia, fysiikka, tähtitiede, biologia täysin hukassa; ylipäätään luonnontieteitä koskeva tietous aivan kuralla. Poltiikkakin aika hepreaa; niin sisä- kuin ulkopolitiikka. Samoin muut yhteiskunnalliset asiat aika heikosti tiedossa. En tiedä verotuksesta en lainsäädännöstä. Sijoittaminen ja muut taloudelliset asiat ihan vierasta aluetta. Käytännönasioissakin olen aika tumpelo. Olen siis täysin yleissivistymätön ja uusavuton.
Kapealta sektorilta kulttuurista, historiasta, kirjallisuudesta ja käyttäytymistieteistä tiedän sitten sitäkin enemmän. Valmistun syksyllä humanistiselta FM:ksi. Arvosanoiksi olen saanut oikeastaan pelkkää nelosta ja vielä enemmän vitosta koko opiskeluiden ajan ja gradustakin korkeat odotukset...Opettajat kehuu maasta taivaisiin esseiden ja koevastausten tasoa. Pari julkaisuakin on jo.
Peitän yleissivistymättömyyteni kyllä hyvin; puhun vain niistä asioista, joista tiedän jotain. Minua pidetään yleisesti fiksuna! *hävettää*
päässä. En muutenkaan tajua mistään mitään ja olen ihan tönkkö keskusteluissa. Mulla ei oo mitään verbaalisia lahjoja. Tajuan vitsitkin aina joskus parin tunnin päästä.
Minulla on aivan surkea yleistieto, eikä juurikaan kielipäätä. Muisti on myös huono.
...ja olen opettaja...
Mä olen fiksumpi kuin te kaikki yhteensä enkä ole edes yliopistossa...
lukihäiriö tuli vasta, kun täytin 40 v
mutta kirjahyllyjä on joka huoneessa ja kaikki kirjat myös luettu
Kaikkein eniten hävettää kun en osaa kieliä, en edes englantia kunnolla. Ihme kyllä, äidinkielessä olen ihan hyvä.
Historia kiinnostaa, mutta mitkään vuosiluvut ei jää päähän. Muutenkin muisti on ihan olematon. Matikkaa en osaa juuri ollenkaan, kertotaulut tekee tiukkaa. Maantiedon tuntemus on aivan olematon, biologian tiedoillakaan en voi ylpeillä.
Käytännön asioissakin olen ihan saatanan tollo. Enkä osaa myöskään soittaa tai laulaa. Matkustamaan olen kyllä päässyt, mutta sillä asialla ei taida tyhmyyden kanssa olla tekemistä? Vai meinaatko että olisi niin tyhmä ettei saa passia? ;)
Mä en ole tippaakaan "street-wise". Ymmärrän puhetta, kun puhutaan mitä tarkoitetaan, mutta joskus vitsit ja herjalla heitetyt jutut menevät täysin ohi. Erilaiset viralliset lomakkeet ja veroilmoitukset teettävät aina päänvaivaa. Samoin useiden laitteiden käyttöohjeet. Myös lähes kaikki tietokoneisiin liittyvä.
Myös Suomen ja muun maailman maantieto - ei oikein mitään käsitystä. Vierasperäiset nimet eivät jää mieleen, enkä edes osaa lausua niitä, joten vaikka kansainvälisestä politiikasta on mahdotonta keskustella. Korkeakulttuurista, kuten musiikista tai taiteesta tiedän häpeällisen vähän. Sen sijaan joistain reality-ohjelmista pystyn kyllä keskustelemaan:-)
Omasta alastani sentään tiedän aika paljonkin. Kerta kaikkiaan pääkopassa ei ole tilaa kaikelle tiedolle...
Ja äikänope olen. Hävettää joskus, kun varsinkin runoudesta aivan pihalla.
Ja olen pätevä opettaja eli FM aineinaan suomen kieli ja kotimainen kirjallisuus.
päässä. En muutenkaan tajua mistään mitään ja olen ihan tönkkö keskusteluissa. Mulla ei oo mitään verbaalisia lahjoja. Tajuan vitsitkin aina joskus parin tunnin päästä.
Aivan kuin minun ihana ja rakas ystäväni ::)))
Itse olen aivan pihalla politiikasta ja matematiikasta, historiasta ja maantiedosta, kielet ei mene päähän kertakaikkiaan!!
Mutta olen hyvä siinä mikä minua oikeasti kiinnostaa kuten musiikki, elokuvat, ihmiset ja etenkin psykologia ja ihmisten mietteet, olen huippu "salapoliisi" ;)
Huomaan heti ihmisestä jos hän valehtelee tms.
Minäkin olen äidinkielen opettaja. Aivan surkea yleistietämys, mutta pedagoginen osaamiseni on loistotasoa. Ei kaikessa voi olla hyvä.
Englantia osaan, mutta mitään muuta en osaakaan. Enkkuakaan en osaa sen vertaa, että saisin siitä elannon.
Mä en oikeasti halunnut tietää tätä!
joku superguru (Platon? tms. evvk) filosofian historiasta sanoi, että viisaus alkaa siitä, että kieltää tietävänsä mitään. Ehkä se on teidänkin kohdalle niin. Kun tiedostaa omat kykynsä, alkaa dissaamaan kaikkea sitä missä ei ole standardien yläpuolella. Eli muut ei edes pohdi sitä, mitä ne ei tiedä. Tai sitten ne kikkailee aina jollakin Pähkinäsaaren rauhalla (1323 btw), jolla taas ei ole erkinkään merkitystä Suomen saati maailman historian ymmärtämyksellä. Te taas ajattelette ja tiedätte, mitä osaatte ja mitä ette. Se, että pidätte itseänne tumpeloina tai tyhminä, on vain suomalainen tapa vähätellä itseään. Eri asia on tietysti se, jos laskee leikkiä vaikka humanistin käytännön osaamisesta. Sehän on vain osoitus itseironiasta. Joka sekin Suomessa sekoittuu valitettavasti itsesääliin.
t. Humanistiliiton virallinen valvoja
Enkä kyllä muista tuon taivaallista historian yksityiskohdista. Multa on turha tulla kyselee vuosilukuja tai muuta semmosta, suuret linjat vaan jää mieleen. Auskultoidessa olin ihan ihmeissäni kaikkien niiden vaaran vuosien kanssa ja kuitenkin olen pol.hissasta valmistunut.. ja vielä kiitettävin arvosanoin! :D
Matikasta en ole koskaan tajunnut mitään, kielet on myöskin ollut vaikeita, etenkin kielioppi. Äidinkieli on aina ollut hyvä kuitenkin (vaikka tästä sitä ei kyllä huomaa ;) ). Oikeestaan olin aika keskiverto koulussa yliopistoon asti, siellä oon vasta alkanut pärjäämään.
... olen ihan tönkkö keskusteluissa. Mulla ei oo mitään verbaalisia lahjoja. Tajuan vitsitkin aina joskus parin tunnin päästä.
Jos jotain jostain tiedänkin, niin en osaa ilmaista sitä järkevästi ja uskottavasti muille. Mulle sattuu kaikkia ihmeelliisiä ajatusvirheitä ja saatan puhua joskus ihan läpiä päähäni tai unohtaa jotain itsestäänselviä asioita.
olen oikea trivialpursuit-tietopankki. Kaikki typerät nippelitiedot, joilla ei todella tee mitään on täyttämässä minun rajallista aivokapasiteettiani.
Voitan kyllä aina punaviininhöyryiset kaveriporukan tietovisailut kun en ymmärrä pitää pikkuhiprakassa suutani kiinni ja jälkeen päin hävettää kun taas tuli oltua kokoajan tietämässä mikä on Ghanan pääkaupunki. Putkimiesporukassa minua pidetään nerona.
Mä en osaa kieliä enkä matematiikkaa. En osaa soittaa mitään. Koskaan en ole matkustanut Pohjoismaita pidemmälle. Ai niin, oonhan mä Virossa käynyt.