Miksi jotkut tekee viikon ruoat ennalta sunnuntaina?
Eikö voisi tehdä esimerkiksi osan perjantaina ja maanantaina niin voisi levätä viikonlopun? Minun mielestä ei voisi olla mitään masentavampaa kuin olla kiinni kaikki sunnuntai-illat keittiössä ja sen takia pitää läheä kylästäkin aikaisemmin. Mieluummin työssäkäyvänä valitsen arki-iltoihin kokkailun. Kyllä sitä aikaa jostain voi nipistää. Ainakin saa rentoutua viikonlopun.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Ehkä heillä ei ole sunnuntaina parempaakaan tekemistä. Ja kaikki ei muuten käy töissä ma-pe 8-16.
Sitä ei muuten moni tajua. MOT
On toki pitkiä työvuoroja tekeviä, mutta esimerkiksi siskoni tekee normaalia päivää ja kertoo aina silloin, kun sunnuntaina käy kylässä, että pitää mennä tekemään eväsruokaa. Kerran isä suunnitteli jonakin sunnuntaina vierailua veljenpoikansa luona, harmitteli sisko, ettei ehdi, kun pitää mennä laittamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa ja aikaa. Reilusti.
Miten just sunnuntaina kokkaaminen säätää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun silloin se ruoka on syöntikelpoista ma-pe eli tyypilliset lounasruoat työpaikalle.
Minä ihmettelen, että miksi kaikki muut ihmiset eivät elä elämäänsä samalla tavalla kuin minä. Menee yli ymmärryksen. Todella vaikea saada kiinni mistä se voi johtua.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
Se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa
Mä en kyläile korona-aikana vaan mielelläni puuhastelen kotona, se on mulle rentoutumista. Mukava lähteä tulevaan, kiireiseen arkeen kun on käynyt kaupassa ja tehnyt ruokia valmiiksi.
Samahan se on milloin tekee. Mutta kun on viikot töissä tuo jää viikonlipulle. Sunnuntaina meillä on aina ruokavieraita joten ruokaa tulee tehtyä joka tapauksessa. Sama sitten jos heittää toisen sopan tai laatikon hautumaan
Meillä syödään samaa ruokaa näin su ja ti, ma ja ke. 1 ruuanlaitto ja 4 pvän ruuat.
Ruuanlaitto ei ole mikään ongelma vaan nautinto mutta toki voi helpottaa omaa elämäänsä. Ja useimmat ruuat vaan paranee lämmitettäessä
En tiedä, kun tykkään kokata päivitittäin. Teen illallisen ja syön loput aina seuraavana päivänä lounaalla.
Miksi jotkut käyttää aikansa miettimiseen ja stressaamiseen mitä muut tekee?
Arki-iltoina on normaaliaikoina harrastuskuskauksia a perjantaina olen kuollut väksymyksestä. Lauantaina siivoan ja sunnuntaina kokkaan. Ja maanantaina aloitan kaiken alusra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun silloin se ruoka on syöntikelpoista ma-pe eli tyypilliset lounasruoat työpaikalle.
Syötkö sitä samaa punalappuista tarjousmakkaramoskaa koko viikon...?
hih, ei tarvi
ranskanperunat ja kalapuikot mikroon vaan ja valamista on
nopeaa ja heleppoa
🙂
Olisi ikävä syödä perjantaina ruokaa, joka on tehty edellisenä viikonloppuna.
No kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Ehkä heillä ei ole sunnuntaina parempaakaan tekemistä. Ja kaikki ei muuten käy töissä ma-pe 8-16.