Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi laittaa työkaverille surunvalittelutekstari

Vierailija
24.05.2021 |

En vaan löydä sanoja…miehensä on siis kuollut tapaturmaisesti alle nelikymppisenä. Soittamaan en mitenkään pysty.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan pienikin viesti vaikka tekstarilla lohduttaa. Tärkeintä on ilmaista vain jotenkin että olet surullinen menetyksestä. Tyyliin kuulin juuri menetyksestäsi, olen surullinen ja järkyttynyt. Olet ajatuksissani. Omin sanoin tietenkin.

Vierailija
22/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut saman. Ihan jokainen tekstiviestikin tuntui hyvältä, tiesin että työkaverit ajattelevat minua ja ottavat osaa. Ei siinä alkujärkytyksessä välttämättä jaksa puhua puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti on hyvä, eikä siinä tarvitse lukea mitään ihmeellistä. Ihan vaikka "otan osaa" riittää. 

Vierailija
24/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetän aina kukkakaupan kautta surukukat. Korttiin saatteeksi Lämmin osanottomme.

Vierailija
25/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vastaavassa tilanteessa tekstiviestejä, muun muassa työkavereilta. Lämmittivät kovasti. Puhelimessa en olisi jaksanut puhuakaan, olin kiitollinen että ihmiset lähestyivät viesteillä.

Vierailija
26/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat ovat tässä tilanteessa ehdottomasti paras vaihtoehto. Hautajaisiin/siunaustilaisuuteen sitten adressi tai kaunis kortti.

Vierailija
27/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työn puolesta laiteta kukat ja yhteiset surunvalittelut? 

Vierailija
28/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekstaria. Kortti tai kukat. Kyllä oot juntti.

Vierailija
29/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti olette soittamassa tuossa tilanteessa? Varmaan kiinnostaa jutella jollekkin puolitutulle työkaverille tuossa tilanteessa. Lähettäkää kukat ja kortti työporukalla.

Vierailija
30/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä kerätään yhteinen kassa kukkiin ja laitetaan yhteinen kortti omine saatesanoineen kuitenkin eikä kukaan erikseen laita mitään ellei sitten välttämättä halua. 

Vierailija
31/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstari on hyvä. "Kuulin juuri, otan osaa." "Lämmin osanottoni menetykseesi"

"Voimia ja halaus" "En tiedä, mitä sanoisin... halaus!"

Kaksi ekaa ok, kaksi vikaa ei - ellet ole oikeasti hyvin läheinen. 

Mutta kannattaa miettiä lähettääkö tekstaria akuuttivaiheessa ollenkaan. Se voi jopa lisätä stressiä.

Vierailija
33/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tekstiviestejä. Miksi et pysty soittamaan? Jos läheinen niin käy viemässä tai toimituta kukkakaupan kautta surukimppu.

Ei kaikki halua soitteluita.

Vierailija
34/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laittaa/sanoa mitään. Olet kuin koko asiaa ei olisi tapahtunut.

Vierailija
35/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin lyhyesti vain että ”PIR”

Vierailija
36/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää työporukalla kortti ja kukat. Sitten kun tapaat hänet seuraavan kerran kasvotusten, riittää kun kysyt mitä hänelle kuuluu. Se on asia, joka herkästi unohtuu, mutta jolla on suuri merkitys.

Vierailija
37/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti olette soittamassa tuossa tilanteessa? Varmaan kiinnostaa jutella jollekkin puolitutulle työkaverille tuossa tilanteessa. Lähettäkää kukat ja kortti työporukalla.

Kyllä suosittelen samaa. Äitini kuollessa yksi läheisistä työkavereista tuli tuomaan kukat ja kortit kotiini muidenkin puolesta ja se oli tosi mukavaa, mutta ei kiitos kaikilta erikseen osanottoa tai jopa soittoa, kun en ollut heidän kanssaan muutenkaan vapaa-ajalla tekemisissä. 

Vierailija
38/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen samaa. Äitini kuollessa yksi läheisistä työkavereista tuli tuomaan kukat ja kortit kotiini muidenkin puolesta ja se oli tosi mukavaa, mutta ei kiitos kaikilta erikseen osanottoa tai jopa soittoa, kun en ollut heidän kanssaan muutenkaan vapaa-ajalla tekemisissä. 

Ja lisään vielä että, olin tuolloin vielä nuori ja äitini kuoli täysin yllättäen ja jotenkin se kosketti kaikkia vähän enemmän varsinkin vanhempia työkavereitani. 

Vierailija
39/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse laittaa/sanoa mitään. Olet kuin koko asiaa ei olisi tapahtunut.

Tämä on monien mielestä kaikista loukkaavinta. Selvästi tiedetään ikävästä asiasta, mutta ei sanota siitä yhtään mitään, vaan ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Simppeli "otan osaa" -viesti tähän väliin ja töihin paluun yhteydessä kuulumisten kysely, ihan tuhoon tuomittua tuollainen ollaan kuin ei oltaisiinkaan, kun te molemmat kuitenkin tiedätte, että sinä tiedät. 

Vierailija
40/40 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älä soita. Saman kokenut ja oli todella perseestä kun puolitutut otti yhteyttä ja joku yritti tulla käymään. Tekstari tai kortti tai kukka ok.