Mihin loppuu "nuori aikuisuus"?
Pitääkö odottaa 40-vuotiaaksi? Nykyään nuoruuden käsitettä on mielestäni venytetty aivan liian pitkälle.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
45 v.
Suunnilleen näin. Myöhäispuberteetti lakkaa neljänkympin hujakoilla. Se on se hetki, kun tajuaa asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 v.
Suunnilleen näin. Myöhäispuberteetti lakkaa neljänkympin hujakoilla. Se on se hetki, kun tajuaa asiat.
Ei kannata projisoida omaa myöhäistä kehitystä muihin. Osa taas ei ikinä kypsy aikuisiksi.
Ei ainakaan 45v koska täytän kohta 46 eikä ole loppunut vielä
Vierailija kirjoitti:
Johtuu vanhenevasta väestöstä ja helikopterivanhemmista, jotka eivät anna nuortensa ottaa vastuuta.
Vastuun ottaminen ei estä jatketun nuoruuden elämistä.
29v sen jälkeen on vain aikuinen ja sitten pian keski-ikäinen.
Minusta nuori aikuisuus loppuu joskus 30-vuotiaana. Kolmekymppisenä pitäisi jo olla normaali oikea aikuinen.
Minä olen nuori aikuinen vaikka olen yli 30-vuotias ja mikään "faktanne" ei sitä muuta! Minä olen minä!
teen ns aikuisten juttuja ja hoidan asiani ja tienaan rahani rehellisellä työllä - olen silti vuodesta toiseen lapsellinenkin, nauraa räkätän pieruhuumorille, härskeille vitseille, vanhoille pekka ja pätkä elokuville, kuuma sinkkuristeily leffalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu vanhenevasta väestöstä ja helikopterivanhemmista, jotka eivät anna nuortensa ottaa vastuuta.
Suomessa myös nykyinen koulujärjestelmä ajaa siihen, että ollaan opiskelijoita vielä joskus 29-vuotiaina ja näin ollen nuoruutta venytetään tarpeettoman pitkälle.
Muualla maailmassa valmistutaan ylioppilaaksi 18-vuotiaana, kandiksi 21-vuotiaana, ja jos jatkaa maisteriopintoihin niin maisteriksi valmistutaan 22-23-vuotiaana. Siitä sitten töihin. 30-vuotiaana on jo 7-8 vuotta oman alan duunia takana ja perhekin varmaan hankittu.
Se nyt on pitkässä juoksussa ihan yks ja sama valmistuuko maisteriksi 23-vuotiaana vai 29-vuotiaana. Ei elämä ole mikään kisa, jonka voittaa se joka on päässyt ekana maaliin.
40-vuotiaana ihmisellä on oman alan työkokemusta sitten 11 vuotta tai 17 vuotta. Ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
teen ns aikuisten juttuja ja hoidan asiani ja tienaan rahani rehellisellä työllä - olen silti vuodesta toiseen lapsellinenkin, nauraa räkätän pieruhuumorille, härskeille vitseille, vanhoille pekka ja pätkä elokuville, kuuma sinkkuristeily leffalle
Kummeli !
Lääkärin mukaan 35 on keski-ikäinen, joten nuori aikuisuus mahtaa loppua 29-vuotiaana. Pitäähän sitä ehtiä jossain välissä olla aikuinenkin.
Psykologian kirjasta muistan lukiossa lukeneeni, että se loppuu 25 ikävuoteen (kehityksellisesti).
Sitten kun tajuaa, että vihreitä äänestämällä sahaa omaa oksaansa.