Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulen naapurin aamuiset puhelut sanasta sanaan omaan kotiini

Vierailija
24.05.2021 |

Tämän talon äänieristys on kyllä huikea. Kuulen patterin putkia pitkin yläkerran mamman kaikki keskustelut kirkkaasti omaan makuuhuoneeseeni. Olen nauhoittanutkin niitä todisteeksi äänieristystä tutkivalle, joka oli kauhuissaan.

En ole koskaan asunut näin surkeassa kerrostalossa! Ontelokattojen lisäksi ääni vuotaa joka saumasta.

Sinä, joka käyt joka arkiaamu klo 10-11 aikaan kälätyskeskustelun puhelimitse, niin kannattaa vaihtaa paikkaa, jos et halua, että minä kuulen jokaisen henkilökohtaisen asiasi. Tänne ei kuulu mitään muminaa ja satunnaisia ääniä, vaan ihan kuin keskustelisit tuossa makuuhuoneessa sängylläni istuen.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on se kerrostaloelämä, mitään henkilökohtaisia asioita ei kannata liikaa sisätiloissa jutella, koska naapurisi kyllä ne kuulevat - ja joitakin ne jopa kiinnostavat.

Juu kannattaa mennä parvekkeelle tai patiolle turisemaan.

Miksi aloittaja kuuntelet toisten elämää, eikö sinulla ole mitään omaa elämää. Kotona yleensä puuhastellaan, tehdään etätöitä, radio ehkä auki tai katsotaan televisiota. Tehdään kaikkea hauskaa, eikä kyylätä naapurin elämää. Meidän talossa on ontelolaatat, en ole koskaan korva kiinni putkissa ja pattereissa, ehkä pelkään kuulevani itsestäni jotain negatiivista.

En ole aloittaja, jolle vastasit, mutta helvetti soikoon kun kyse on siitä, että kuulet kaiken vaikka et haluaisi. Paskojen lorinat, puheäänet, kaiken. Ja naapurien kyttääjiä ja kuuntelijoita löytyy yllättävänkin paljon siitäkin huolimatta ettei se joitakin kiinnosta - toisia taas sitäkin enemmän!

Vierailija
82/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan erootisia puheluita? Uuh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kuuluu puhe ja paskapökäleiden blumpsahdukset, seksiäänet ja pierut. Tosi ihanaa.. Ei sitä äänieristyksen laatua vaan voi tietää ennen kuin on muuttanut.

Talo rakennettu -95 ja yhtä hirveä äänieristys oli 60-luvulla rakennetussa talossa.

Vierailija
84/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1969 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta puhelut alakerrasta kuuluvat jo aamu kahdeksalta. Ei minua toisaalta haittaa, utelias kun olen niin hauskaa kuunnella. Mutta en haluaisi että omat puheeni kuuluisivat naapuriin.

Minä en kotonani puhu tosi tärkeitä puheluita, tai ainakin mietin missä puhun. Ei esimerkiksi liesituulettimen lähellä tai WC ssä.

Tärkeät jutut puhun pihalla tai autossa, sekä käytän paljon viestittelyä .

Jos jotain oikeasti kiinnostaa, so what!

Mun jutut voi vapaasti kuunnella, jos ei ole muuta elämää :D

Vierailija
85/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etätyöhön kuuluu puhelimeen vastaaminen ja soittaja sanoo, ettei kuule hiljaista puhetta...

Vierailija
86/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut patterin putkia pitkin, vaan sitä keittiön ilmanvaihtokanava, myös wc:stä kuului. Ne oli kuin puhelimet asuntojen välillä, sanoista sai selvän ihan täysin. Muutenkin oli kyllä huono eristys, naapurin sängyn natinakin kuului, eivät huutaneet hurmiossa, mutta kyllä kuuli aina kun panivat. Ja en siis kuunnellut korva kiinni missään, ihan vapaasti äänet kantautui.

Vierailija
87/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1969 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta puhelut alakerrasta kuuluvat jo aamu kahdeksalta. Ei minua toisaalta haittaa, utelias kun olen niin hauskaa kuunnella. Mutta en haluaisi että omat puheeni kuuluisivat naapuriin.

Minä en kotonani puhu tosi tärkeitä puheluita, tai ainakin mietin missä puhun. Ei esimerkiksi liesituulettimen lähellä tai WC ssä.

Tärkeät jutut puhun pihalla tai autossa, sekä käytän paljon viestittelyä .

Jos jotain oikeasti kiinnostaa, so what!

Mun jutut voi vapaasti kuunnella, jos ei ole muuta elämää :D

Entä jos naapuri kirjoittaisi sun jutut sanasta sanaan tänne av:lle, ylikselle, jollekin muulle palstalle tai jodeliin. Olisitko sittenkin vielä samaa mieltä, että sun jutut voi vapaasti kuunnella, jos ei ole muuta elämää.

Vierailija
88/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma kuin Ap'lla. Toisen seinänaapurin puheen kuulen sanasta sanaan vessassa tai keittiössä ollessani, jos hän itse on seinän puolella liki. Eli tarkoittaa sitä, että joka ikinen mun pieru ja pissan lorina kuuluu myös hänelle.

Toisella seinänaapurilla mun makkaria vasten on keittiö ja jopa mikron kilahdus kuuluu läpi. Veikkaan että täällä on jäänyt seinien välistä fyllingit pois. Heidän makuutilat on mun yläouolella ja kissan öiset rallit kantautuu niin ikään mulle, eikä täyä usko kukaan. Olen pyytänyt lukuisia kertoja isännöitsijää käymään paikan päällä. Vastaus on vain, että asialle ei tehdä mitään.

Vierailija
89/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nauhotat salaa muiden keskusteluita jotka ei ole tarkoitettu sinun korville niin SYYLLISTYT SALAKUUNTELUUN. Rangaistavaa.

Jos puhe on tarkoitettu korvillesi niin et silti et saa jakaa nauhoitusta. Rangaistavaa. SYYLLISTYT YKSITYISELÄMÄÄ LOUKKAAVAN TIEDON LEVITTÄMISEEN.

Olet nyt salakuunnellut + jakanut nauhaa luvatta eteenpäin.

Kuka yleensä on korva patterissa kiinni että saa kuunnella naapuria. H u l l u

-------

Salakuuntelu:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-salakuuntelu

Salakuuntelu voi olla myös äänen tallentamista

https://www.minilex.fi/a/salakuuntelu-voi-olla-my%C3%B6s-%C3%A4%C3%A4ne…

Mies kuuli ääniä eteisessä ja alkoi nauhoittaa naista salaa – salakuuntelu ja -katselu yleistynyt Suomessa: "Mistään harmittomasta ei ole kyse"

https://yle.fi/uutiset/3-10500284

Rikos

Salakatselu ja salakuuntelu

https://www.opuslex.fi/artikkelit/rikos/salakatselu-ja-salakuuntelu

Kotirauharikkomukset, salakuuntelu ja -katselu sekä kunnian ja yksityiselämän loukkaaminen

https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2000/kotirauharikkomukset-salak…

-----

Olen tehnyt sinusta ja rikoksistasi poliisille nettivinkin:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Keskusteluja joissa on itse osallisena saa nauhoittaa, myös toisen osapuolen tietämättä.

Eli kunhan vaan vastailee naapurille nauhoituksen lomassa niin homma OK.

Vierailija
90/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös kuuluu puhe ja paskapökäleiden blumpsahdukset, seksiäänet ja pierut. Tosi ihanaa.. Ei sitä äänieristyksen laatua vaan voi tietää ennen kuin on muuttanut.

Talo rakennettu -95 ja yhtä hirveä äänieristys oli 60-luvulla rakennetussa talossa.

Ontelolaattavälipohja -> äänet kuuluu.

Puurunkoinen rivari -> äänet kuuluu.

60-luvun kananpaskaseinät huoneistojen välissä -> äänet kuuluu.

Paikalla valetut välipohjat -> äänet ei kuulu.

Kyllä niistä rakennepiirustuksista jotain osviittaa saa.

Vierailija
91/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ontelolaattavälipohja -> äänet kuuluu.

Puurunkoinen rivari -> äänet kuuluu.

60-luvun kananpaskaseinät huoneistojen välissä -> äänet kuuluu.

Paikalla valetut välipohjat -> äänet ei kuulu.

Kyllä niistä rakennepiirustuksista jotain osviittaa saa.

Tää on kyllä hyvä lista, kun lähtee asuntokaupoille! Kiitos!

Silti on riski, että pääsee muuttamaan 2020 rakennettuun taloon, jossa on silti joku rakennusvika. Kotikaupungissani halutulla paikalla olevat, helvvvvetin kalliit, uudet asunnot ovat sisältä kamalampia kuin 60-luvun neukkukuutiot. Siellä on joku vika tullut, vinot seinätkin. Hintapyyntö pienestä kaksiosta yli 400t. Hahah.

Vierailija
92/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on se kerrostaloelämä, mitään henkilökohtaisia asioita ei kannata liikaa sisätiloissa jutella, koska naapurisi kyllä ne kuulevat - ja joitakin ne jopa kiinnostavat.

Aivan oikein henkilökohtaiset asiat syytä pitää mutenkin itsellä.Ne leviää kuin kulovalkea nekativisena jos kyseesä on katelinen ystävä tai siskot. Kenekään ei tarvitse sietä artikelin aloitus aihe.Jos totta? Isänöitsiä ei noteraa.Ypäristökeskus kyllä!Kotirauhaa. Et kyttäile,et kuvaa, et toisia sala kuntele.Koskee myös sähköposteja,niitä ei luvatta jäleen lähetetä,eikä muokata ja tulosteta ulos ,niille joilla ei nettiä!!Ei valokuviakaan.Ei niitä myöskäään luvatta oteta.Lupa kysytään myös saako laitaa kuvan F.B.

Vierailija
93/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein henkilökohtaiset asiat syytä pitää mutenkin itsellä.Ne leviää kuin kulovalkea nekativisena jos kyseesä on katelinen ystävä tai siskot. Kenekään ei tarvitse sietä artikelin aloitus aihe.Jos totta? Isänöitsiä ei noteraa.Ypäristökeskus kyllä!Kotirauhaa. Et kyttäile,et kuvaa, et toisia sala kuntele.Koskee myös sähköposteja,niitä ei luvatta jäleen lähetetä,eikä muokata ja tulosteta ulos ,niille joilla ei nettiä!!Ei valokuviakaan.Ei niitä myöskäään luvatta oteta.Lupa kysytään myös saako laitaa kuvan F.B.

Kunpa vain ihmiset ja maailma toimisivatkin näiden periaatteiden ja sääntöjen mukaan.

Vierailija
94/97 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kuunnella kun naapurin kiljahtelevaa ja ulisevaa plondia pannaan kimpassa yläkerran kylppärissä... Hehehe... Kaikki kuuluu... Jopa perut kylpyammeessa... Noo.. Ei nyt enää ammeessa kun se on jo viety pois, mutta älinät kuuluu silti...

Vierailija
95/97 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuulemma No-life sukulaisen mukaan.

Täsmälleen sama ongelma kuin aappella.

60-luku krstalo

Vierailija
96/97 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-o

Vierailija
97/97 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoite toimii sittenkin.