Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulen naapurin aamuiset puhelut sanasta sanaan omaan kotiini

Vierailija
24.05.2021 |

Tämän talon äänieristys on kyllä huikea. Kuulen patterin putkia pitkin yläkerran mamman kaikki keskustelut kirkkaasti omaan makuuhuoneeseeni. Olen nauhoittanutkin niitä todisteeksi äänieristystä tutkivalle, joka oli kauhuissaan.

En ole koskaan asunut näin surkeassa kerrostalossa! Ontelokattojen lisäksi ääni vuotaa joka saumasta.

Sinä, joka käyt joka arkiaamu klo 10-11 aikaan kälätyskeskustelun puhelimitse, niin kannattaa vaihtaa paikkaa, jos et halua, että minä kuulen jokaisen henkilökohtaisen asiasi. Tänne ei kuulu mitään muminaa ja satunnaisia ääniä, vaan ihan kuin keskustelisit tuossa makuuhuoneessa sängylläni istuen.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää! Tutkitaanko asiaa siis? Olisipa kamalaa, jos kaikki keskustelut kuuluisivat naapuriin

Vierailija
2/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotona saa puhua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kovaan ääneen ”että jahas sellaista tänä aamuna” niin eiköhän ämmmä tajua olla hiljempaa.

Vierailija
4/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano kovaan ääneen ”että jahas sellaista tänä aamuna” niin eiköhän ämmmä tajua olla hiljempaa.

Syytön kai se naapuri on huonoon äänieristykseen. Ihme ämmittelyä kun toinen puhuu kotonaan päiväsaikaan... 

Vierailija
5/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää! Tutkitaanko asiaa siis? Olisipa kamalaa, jos kaikki keskustelut kuuluisivat naapuriin

Tutkitaan joo. Selvitellään, että saako ääntä blokattua. Se tulee patterin putkia pitkin ainakin ja saa nähdä mihin toimiin taloyhtiö käy.

Vinkiksi muuten muille, ei ole normaalia, että naapurista kuuluu äänet ja asiasta voi valittaa taloyhtiölle myös vanhoissa taloissa. Jos taloyhtiö ei suostu, on otettava yhteys kaupungin ympäristötoimeen, joka tutkii maksutta, että onko asumisessa terveyshaitta. Tietyt määritteet määrittelevät sen, että asuminen on terveyshaitta ja taloyhtiön on silloin pakko ryhtyä toimiin.

Ympäristötoimesta minulle sanottiin, että suomalaiset valittavat liian vähän. Luullaan ja ajatellaan, että vanhat talot nyt on tämmöisiä, mutta niin ei tarvitse olla.

Vierailija
6/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on se kerrostaloelämä, mitään henkilökohtaisia asioita ei kannata liikaa sisätiloissa jutella, koska naapurisi kyllä ne kuulevat - ja joitakin ne jopa kiinnostavat.

Vierailija
7/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa ääni valuu ylhäältä alaspäin, joten huuteluni todennäköisesti kuuluisi vain alakertaan. Yläkertalaiset ovat todennäköisesti täysin tietämättömiä, että talo on näin paska, koska ääni ei koskaan tihku sivusta asunnoista toisiin. Ainoastaan yläkerrasta alas.

Vierailija
8/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nauhoittanut, kirjoita ylös kuulemasi keskustelunpuolikas ja tuuppaa ko. henkilön postiluukusta sisään.

Vierailija
9/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on se kerrostaloelämä, mitään henkilökohtaisia asioita ei kannata liikaa sisätiloissa jutella, koska naapurisi kyllä ne kuulevat - ja joitakin ne jopa kiinnostavat.

No ei ole, hölmö. Juuri sinunkaltaistesi idioottien takia kaikki aina kärsivätkin kerrostaloissa yksityisyyden ja rauhan puutteesta, koska "sitä se on". Lue ympäristötoimen kommentti ylempää, jos osaat.

Vierailija
10/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna tuo talo on rakennettu?

Vierailija
11/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sanomassa että puhuu hiljempaa. Mikä tässä on niin vaikeaa? Avutonta sakkia.

Vierailija
12/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna tuo talo on rakennettu?

1996

Vierailija
13/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sanomassa että puhuu hiljempaa. Mikä tässä on niin vaikeaa? Avutonta sakkia.

En sanoisi muita avuttomaksi, jos ei itse osaisi edes yhtä keskustelupalstan tekstiä sisäistää :)

Vierailija
14/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, hölmö. Juuri sinunkaltaistesi idioottien takia kaikki aina kärsivätkin kerrostaloissa yksityisyyden ja rauhan puutteesta, koska "sitä se on". Lue ympäristötoimen kommentti ylempää, jos osaat.

Omalta paikkakunnalta pitäisi siinä tapauksessa pistää matalaksi ainakin puolet tai kolmasosa kaikista kerrostaloista, eli "sitä se tosiaankin vain tulee olemaan".

Vierailija
15/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapuri 35v nainen kailottaa puhelimeen rapussa kotiinsa kulkiessa ja jatkaa helposti puhelua 4h putkeen. Kälätys valittavalla äänensävyllä tulee mun puolelle asti. Kiva tehdä etätöitä kun taustalla sellainen nalkuttava marina. On joku sairaanhoitaja eikä tee töitä kotonaan vaan tekee vuorotyötä. Järki lähtee. Onneksi etätyöt itsellä loppuu kohta.

Vierailija
16/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuulen tasan tarkkaan kuin omassa huonees kuuluis, yläkerran naapurin vessaan töminän, oven kiinni kolahduksen, valon laittamisen päälle, pöntön kansi ylös (klonks) ja lorina ja kakan pökäleet putoo. ja sama takaisin tullessa. EN HALUA KUULLLA!

Vierailija
17/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian taloyhtiö aloittaa remontit lisäämällä äänieristyksiä ja se tietää sulle vuokran/vastikkeen korotuksia.

Vierailija
18/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä kuulen tasan tarkkaan kuin omassa huonees kuuluis, yläkerran naapurin vessaan töminän, oven kiinni kolahduksen, valon laittamisen päälle, pöntön kansi ylös (klonks) ja lorina ja kakan pökäleet putoo. ja sama takaisin tullessa. EN HALUA KUULLLA!

Jos oman naapurin puheesta saisi selvän, tai jos voisin kuulla pökäleiden molskahtelun naapurin ostuessa pytyllä, niin muuttaisin pois. Jossain täytyy raja mennä.

Vierailija
19/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kannattaa mennä parvekkeelle tai patiolle turisemaan.

Miksi aloittaja kuuntelet toisten elämää, eikö sinulla ole mitään omaa elämää. Kotona yleensä puuhastellaan, tehdään etätöitä, radio ehkä auki tai katsotaan televisiota. Tehdään kaikkea hauskaa, eikä kyylätä naapurin elämää. Meidän talossa on ontelolaatat, en ole koskaan korva kiinni putkissa ja pattereissa, ehkä pelkään kuulevani itsestäni jotain negatiivista.

Vierailija
20/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nauhotat salaa muiden keskusteluita jotka ei ole tarkoitettu sinun korville niin SYYLLISTYT SALAKUUNTELUUN. Rangaistavaa.

Jos puhe on tarkoitettu korvillesi niin et silti et saa jakaa nauhoitusta. Rangaistavaa. SYYLLISTYT YKSITYISELÄMÄÄ LOUKKAAVAN TIEDON LEVITTÄMISEEN.

Olet nyt salakuunnellut + jakanut nauhaa luvatta eteenpäin.

Kuka yleensä on korva patterissa kiinni että saa kuunnella naapuria. H u l l u

-------

Salakuuntelu:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-salakuuntelu

Salakuuntelu voi olla myös äänen tallentamista

https://www.minilex.fi/a/salakuuntelu-voi-olla-my%C3%B6s-%C3%A4%C3%A4ne…

Mies kuuli ääniä eteisessä ja alkoi nauhoittaa naista salaa – salakuuntelu ja -katselu yleistynyt Suomessa: "Mistään harmittomasta ei ole kyse"

https://yle.fi/uutiset/3-10500284

Rikos

Salakatselu ja salakuuntelu

https://www.opuslex.fi/artikkelit/rikos/salakatselu-ja-salakuuntelu

Kotirauharikkomukset, salakuuntelu ja -katselu sekä kunnian ja yksityiselämän loukkaaminen

https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2000/kotirauharikkomukset-salak…

-----

Olen tehnyt sinusta ja rikoksistasi poliisille nettivinkin:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan