Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulen naapurin aamuiset puhelut sanasta sanaan omaan kotiini

Vierailija
24.05.2021 |

Tämän talon äänieristys on kyllä huikea. Kuulen patterin putkia pitkin yläkerran mamman kaikki keskustelut kirkkaasti omaan makuuhuoneeseeni. Olen nauhoittanutkin niitä todisteeksi äänieristystä tutkivalle, joka oli kauhuissaan.

En ole koskaan asunut näin surkeassa kerrostalossa! Ontelokattojen lisäksi ääni vuotaa joka saumasta.

Sinä, joka käyt joka arkiaamu klo 10-11 aikaan kälätyskeskustelun puhelimitse, niin kannattaa vaihtaa paikkaa, jos et halua, että minä kuulen jokaisen henkilökohtaisen asiasi. Tänne ei kuulu mitään muminaa ja satunnaisia ääniä, vaan ihan kuin keskustelisit tuossa makuuhuoneessa sängylläni istuen.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta puhelut alakerrasta kuuluvat jo aamu kahdeksalta. Ei minua toisaalta haittaa, utelias kun olen niin hauskaa kuunnella. Mutta en haluaisi että omat puheeni kuuluisivat naapuriin.

Itse en ole utelias tässä kohtaa, olen kiusaantunut kuulemaan muiden yksityisiä juttuja. Ja ärsyyntynyt myös, kun kotirauha häiriintyyjonkun ventovieraan kälätykseen. Toivottavasti äänieristysasia selviäisi pian ja nuo putket jotenkin eristettäisiin. -ap

Vierailija
42/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Ei ollut siitä kyse.

Haluaisitko, että naapuri kuulee sanasta sanaan keskustelusi esimerkiksi hoitavan lääkärisi kanssa?

Eikö taloyhtiö halua hoitaa asiaa, ap? Onhan tuo ihan kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nauhotat salaa muiden keskusteluita jotka ei ole tarkoitettu sinun korville niin SYYLLISTYT SALAKUUNTELUUN. Rangaistavaa.

Jos puhe on tarkoitettu korvillesi niin et silti et saa jakaa nauhoitusta. Rangaistavaa. SYYLLISTYT YKSITYISELÄMÄÄ LOUKKAAVAN TIEDON LEVITTÄMISEEN.

Olet nyt salakuunnellut + jakanut nauhaa luvatta eteenpäin.

Kuka yleensä on korva patterissa kiinni että saa kuunnella naapuria. H u l l u

-------

Salakuuntelu:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-salakuuntelu

Salakuuntelu voi olla myös äänen tallentamista

https://www.minilex.fi/a/salakuuntelu-voi-olla-my%C3%B6s-%C3%A4%C3%A4ne…

Mies kuuli ääniä eteisessä ja alkoi nauhoittaa naista salaa – salakuuntelu ja -katselu yleistynyt Suomessa: "Mistään harmittomasta ei ole kyse"

https://yle.fi/uutiset/3-10500284

Rikos

Salakatselu ja salakuuntelu

https://www.opuslex.fi/artikkelit/rikos/salakatselu-ja-salakuuntelu

Kotirauharikkomukset, salakuuntelu ja -katselu sekä kunnian ja yksityiselämän loukkaaminen

https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2000/kotirauharikkomukset-salak…

-----

Olen tehnyt sinusta ja rikoksistasi poliisille nettivinkin:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Saathan apua ongelmiisi?

Eihän rosvo ole se joka noudattaa lakia vaan aloittajan kaltainen rikollinen, patterin kautta kuunteleva, salakuuntelija.

Tirsk miten nolo amma

Onkohan salavilauttelijakin vielä

Kyllä vilauttelen. Mulla on sellainen vaalean ruskea popliinitakki. Tällainen https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet/popliinitakki-38-40-l-m-s-753…

Alessa, ostakaa tekin! On hyvä takki.

Ap

Vierailija
44/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nauhotat salaa muiden keskusteluita jotka ei ole tarkoitettu sinun korville niin SYYLLISTYT SALAKUUNTELUUN. Rangaistavaa.

Jos puhe on tarkoitettu korvillesi niin et silti et saa jakaa nauhoitusta. Rangaistavaa. SYYLLISTYT YKSITYISELÄMÄÄ LOUKKAAVAN TIEDON LEVITTÄMISEEN.

Olet nyt salakuunnellut + jakanut nauhaa luvatta eteenpäin.

Kuka yleensä on korva patterissa kiinni että saa kuunnella naapuria. H u l l u

-------

Salakuuntelu:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-salakuuntelu

Salakuuntelu voi olla myös äänen tallentamista

https://www.minilex.fi/a/salakuuntelu-voi-olla-my%C3%B6s-%C3%A4%C3%A4ne…

Mies kuuli ääniä eteisessä ja alkoi nauhoittaa naista salaa – salakuuntelu ja -katselu yleistynyt Suomessa: "Mistään harmittomasta ei ole kyse"

https://yle.fi/uutiset/3-10500284

Rikos

Salakatselu ja salakuuntelu

https://www.opuslex.fi/artikkelit/rikos/salakatselu-ja-salakuuntelu

Kotirauharikkomukset, salakuuntelu ja -katselu sekä kunnian ja yksityiselämän loukkaaminen

https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2000/kotirauharikkomukset-salak…

-----

Olen tehnyt sinusta ja rikoksistasi poliisille nettivinkin:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Saathan apua ongelmiisi?

Eihän rosvo ole se joka noudattaa lakia vaan aloittajan kaltainen rikollinen, patterin kautta kuunteleva, salakuuntelija.

Tirsk miten nolo amma

Onkohan salavilauttelijakin vielä

Kyllä vilauttelen. Mulla on sellainen vaalean ruskea popliinitakki. Tällainen https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet/popliinitakki-38-40-l-m-s-753…

Alessa, ostakaa tekin! On hyvä takki.

Ap

Tuo lähinnä muistuttaa mur haajan takkia

Vierailija
45/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuulen patterin putkia pitkin yläkerran mamman kaikki keskustelut kirkkaasti omaan makuuhuoneeseeni."

Kuka työntää edes korvaansa patteriin ja kokeilee onnea että kuuluuko naapurin Mirkun jutut.

Hä???

Huonoissa äänierityksissä ei tarvitse edes työntää, vaan ääni kuuluu suoraan kotiin koko huoneistoon.

Tämä. Kuuluu suoraan asuntoon kuin joku huutaisi avoimesta ikkunasta sisään, ja lapsetkin herää ääniin. -ap

Ja ihan vahingossa äänityskin menee aina päälle nauhoittamaan vai

Vierailija
46/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sentään kuulen vain silloin, kun yläkerran tamppo hermostuu. Esim. tämän:

"EN MINÄ SULLE SEN TAKIA RAHAA ANTANU ETTÄ OSTAT KOKO RAHALLA KARKKIA!"

Jäi epäselväksi huusiko vaimolleen vai aikuiselle pojalle. En halua tietääkään 😂

Ja toki asiaankuuluvat mölähdykset kun Leijonat tekevät maalin tai kun eivät tee.

Tämä on 1978 rakennettu talo, jossa seinät on lähinnä näkösuojia, mutta jossa asukkaat yleensä muistavat sen. Hiljainen.

Vierailija
47/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta puhelut alakerrasta kuuluvat jo aamu kahdeksalta. Ei minua toisaalta haittaa, utelias kun olen niin hauskaa kuunnella. Mutta en haluaisi että omat puheeni kuuluisivat naapuriin.

Itse en ole utelias tässä kohtaa, olen kiusaantunut kuulemaan muiden yksityisiä juttuja. Ja ärsyyntynyt myös, kun kotirauha häiriintyyjonkun ventovieraan kälätykseen. Toivottavasti äänieristysasia selviäisi pian ja nuo putket jotenkin eristettäisiin. -ap

Kiusaantunut.

Niin kuusaantunut että pitää ihan nauhoittaa että saa uudestaankin kuunnella

Vierailija
48/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuulen patterin putkia pitkin yläkerran mamman kaikki keskustelut kirkkaasti omaan makuuhuoneeseeni."

Kuka työntää edes korvaansa patteriin ja kokeilee onnea että kuuluuko naapurin Mirkun jutut.

Hä???

Huonoissa äänierityksissä ei tarvitse edes työntää, vaan ääni kuuluu suoraan kotiin koko huoneistoon.

Tämä. Kuuluu suoraan asuntoon kuin joku huutaisi avoimesta ikkunasta sisään, ja lapsetkin herää ääniin. -ap

Huoh. Miten huonon äänieristyksen todistaisi ellei noin. Tuskin viranomainen ehtii koko vuorokaudeksi kuuntelukeikalle.

Mielenvikaisuutesi on tosi vahvaa.

Vierailija
49/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Ei saa. Ne kälättää. Häiriinnyn suunnattomasti. -ap

Vierailija
50/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä???

Huoh. Miten huonon äänieristyksen todistaisi ellei noin. Tuskin viranomainen ehtii koko vuorokaudeksi kuuntelukeikalle.

Älä työnnä korvaa patteriin.

Äläkä nauhoita salaa muita

Naapurikyylä

Vierailija
51/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojilla ei näköjään ole koulussa tarpeeksi tekemistä kun ehtivät provoilemaan.

Vierailija
52/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä???

Laita korva paremmin patteriin kiinni

Vierailija
53/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Ei ollut siitä kyse.

Haluaisitko, että naapuri kuulee sanasta sanaan keskustelusi esimerkiksi hoitavan lääkärisi kanssa?

Taloyhtiö hoitaa! Keittiön ilmastointiputket on jo eristetty, nyt selvitellään makuuhuoneiden kohtaloa.

Otin yhteyttä kaupungin ympäristöviranomaiseen, joka velvoitti taloyhtiön hoitamaan asian, kun taloyhtiö ensin nihkeili. Kerrostalossa saa kuulua kovat äänet, kolinat ja tietynlainen mumina esimerkiksi kylpyhuoneen hormeista, mutta yksityiset keskustelut ei. Myös desibelejä mitattiin ja niiden todettiin heikentävän asumisterveyttä. -ap

Vierailija
54/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä???

Älä työnnä korvaa patteriin.

Äläkä nauhoita salaa muita

Naapurikyylä

Mene pois, lapsi. Hoida oppivelvollisuutesi.

Vierailija
55/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Tämä en ollut minä t. oikea ap

Vierailija
56/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Ei ollut siitä kyse.

Taloyhtiö hoitaa! Keittiön ilmastointiputket on jo eristetty, nyt selvitellään makuuhuoneiden kohtaloa.

Otin yhteyttä kaupungin ympäristöviranomaiseen, joka velvoitti taloyhtiön hoitamaan asian, kun taloyhtiö ensin nihkeili. Kerrostalossa saa kuulua kovat äänet, kolinat ja tietynlainen mumina esimerkiksi kylpyhuoneen hormeista, mutta yksityiset keskustelut ei. Myös desibelejä mitattiin ja niiden todettiin heikentävän asumisterveyttä. -ap

Loistavaa! Olen iloinen puolestasi ja toivon, että ongelma poistuu.

Vierailija
57/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona saa puhua

Tämä en ollut minä t. oikea ap

Huomasimme. Tuo provoileva keskenkasvuinen pistää silmään.

Vierailija
58/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, on siis maanantai ja mielenterveyskuntoutujat ovat saapuneet vauva-palstalle pilaamaan kaikki ketjut rauhallisen viikonlopun jälkeen. Meni tämäkin mielenkiintoinen aihe plörinäksi. Tsemppiä AP:lle! Olisin ollut kiinnostunut tästä keskustelusta, koska meillä on taloyhtiössä sama ongelma. Tämän innoittamana otan yhteyttä ympäristöviranomaiseen, kiitti!

Vierailija
59/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, on siis maanantai ja mielenterveyskuntoutujat ovat saapuneet vauva-palstalle pilaamaan kaikki ketjut rauhallisen viikonlopun jälkeen. Meni tämäkin mielenkiintoinen aihe plörinäksi. Tsemppiä AP:lle! Olisin ollut kiinnostunut tästä keskustelusta, koska meillä on taloyhtiössä sama ongelma. Tämän innoittamana otan yhteyttä ympäristöviranomaiseen, kiitti!

Kiitos ja tsemppiä sinulle myös! Toivottavasti asia selviää. Aina kun ei muutto tuo onnea, seuraava asunto voi olla yhtä surkea, vaikka olisi ihan uusi.

En välitä noista provoilijoista, mielelläni jatkan keskustelua siltä osin, kun se on asiallista :) -ap

Vierailija
60/97 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän meikäläisen naapurit, hyvänen aika!  Olen kaikki päivät puhelimessa, kauheaa jos kuuluu seinien läpi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän