Moontako yliopisto koulutettua teidän suvussa on? Meillä on ainakin 20.
Kommentit (77)
Riippuu vähän suvun ikähaitarista. Nykyisin varmaan monella mutta ennen ei ollut niin yksiselitteistä mennä yliopistoon tai muutenkaan opiskella pitkään jne.
Ei varmaan yhdelläkään, mutta ei ole ketään keltä kysyä asiaa.
Oma 19v lapseni aloittaa yliopiston nyt.
Meidän suvussa kukaan ei ole käynyt mitään mainitsemisen arvoisia kouluja, tai 1 serkusta en tiedä? Se on jotain kouluja käynyt.
Kouluttautunein on täti sairaanhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoja en laskenut, mukaan. Olisiko pitänyt?
Montako puolisoa sinulla on? Kyllähän niitä sukulaisia tulee avioliitonkin kautta.
Liian monta. Täysiä tylsimyksiä suurin osa.
Minulla on paljon serkkuja, joista osaa en tunne, niin en tiedä heidän koulutustaan, mutta ei ole paljon yliopistoa käyneitä. Luultavasti olen lähisuvun ensimmäinen maisteri, ainakin yksi serkku, toisen serkun lapsi ja siskoni lapsi ovat maistereita. Yksi siskon lapsi opiskelee yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä helpompi laskea ne jotka eivät ole suorittanu akateemista loppututkintoa. Elossaolevista heitä on tasan kaksi eli 87-vuotias mummoni ja hänen pari vuotta nuorempi sisarensa jotka ovat sitä ikäluokkaa että ei maaseudulta ponnistaneilla naisilla oikein ollut mahdollisuutta yliopisto-opintoihin varsinkin, kun perheessä oli 9 lasta. Miehen suvussa on mummo-ja pappaosastokin akateemisesti koulutettu. Niistä eteenpäin kaikki sukupolvet on akateemisesti koulutettu.
Miten se lasten lukumäärä vaikuttaa, kun ei niiden koulutusta itse makseta?
Mä oon duunarisuvusta, on hitsaaja, siivooja, sähköalan yrittäjiä ja kirjanpitäjä. Serkut tehneet AMK-tutkintoja, mutta kukaan ei ole opiskellut yliopistossa.
Minulla, veljellä ja meidän isällä on DI-koulutus. Eli 3.
Jos mietin vanhempia, isovanhempia, isoisovanhempia, sisaruksia, tätejä ja setiä ja heidän lapsiaan, niin vain yksi minun lisäkseni on maisteri: isäni äiti. Pappa on aina ylpeänä kertonut, kuinka kaikki sukulaiset ja kaverit olivat kateellisia ja ilkeitä mummulle, joka halusi koko lähipiirinsä ainoana ja vieläpä naisena yliopistoon, mutta mummu piti päänsä ja teki juuri kuten itse halusi.
No nykyään on onneksi avarakatseisempaa. Olen sukuni ainoa maisteri, mutta oikein hyvin sovin silti joukkoon. Monet ovat käyneet esim. ammattikorkeakoulun, niin se nyt niin valtavan erilaista ole sekään.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään lähisukua (isovanhemmat-vanhemmat-vanhempien sisarukset-serkut), niin olen ainoa ammattikorkeakoulun käynyt, kukaan ei ole käynyt yliopistoa. Suurin osa on käynyt amiksen, muutama on käynyt lukion.
Täysin sama täällä. Sisko tosin kävi ammattikorkean.
Kirjoitusvirhe jo otsikossa. Hienoa ap.
En ole laskeniut kuinka monta yliopistokoulutettuja suvussa on, ei ole tarvetta tietää. Ap ei kuitenkaan taida olla sitä.
Taitaa olla kaksi. Suurin osa on ollut maanviljelijöitä tai duunareita. Sitten jotain virkailijoita, sitten ylioppilaita ja yliopistoon nuorempi polvi.
Minä olen ainut. Isäni kävi yliopistoa, mutta ei koskaan tehnyt tutkintoaan loppuun
Riippuu lasketaanko avopuolison/ lasteni isän suku sukulistaan. Emme siis naimisissa.
Äitini puolen suvusta en tiedä yhtään. Isäni puolen suvusta muutama arkkitehti, lääkäri ja diplomi-insinööri. En tunne sukuani juurikaan joten voi olla ties kuinka paljon.
Lasketaanko avoin yliopisto mukaan?
Isovanhempani olivat tehdastyöläisiä, entisistä torpista lähteneitä. Lapsista yli puolet hankki yliopistokoulutuksen, samoin lapsenlapsista. Minun lapsuuden perheessäni kaikilla on yliopistotutkinto. Suvussa on kaksi tohtoria.
Suvussa on varmaan reilusti yli 20 000 yliopistokoulutettua, jos lähdetään katsomaan suvun esi-isäksi katsotusta Tomaksesta, joka merkittiin rekistereihin 1500-luvulla.
Serkkuja yhteensä 15, Kaikilla yliopistotutkinto, viidellä väitöskirja.