Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moontako yliopisto koulutettua teidän suvussa on? Meillä on ainakin 20.

Vierailija
24.05.2021 |

.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja yhteensä 15, Kaikilla yliopistotutkinto, viidellä väitöskirja.

Vierailija
22/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän suvun ikähaitarista. Nykyisin varmaan monella mutta ennen ei ollut niin yksiselitteistä mennä yliopistoon tai muutenkaan opiskella pitkään jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan yhdelläkään, mutta ei ole ketään keltä kysyä asiaa.

Oma 19v lapseni aloittaa yliopiston nyt.

Vierailija
24/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kukaan ei ole käynyt mitään mainitsemisen arvoisia kouluja, tai 1 serkusta en tiedä? Se on jotain kouluja käynyt.

Kouluttautunein on täti sairaanhoitajana.

Vierailija
25/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoja en laskenut, mukaan. Olisiko pitänyt?

Montako puolisoa sinulla on? Kyllähän niitä sukulaisia tulee avioliitonkin kautta.

Vierailija
26/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta. Täysiä tylsimyksiä suurin osa.

Vierailija
27/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon serkkuja, joista osaa en tunne, niin en tiedä heidän koulutustaan, mutta ei ole paljon yliopistoa käyneitä. Luultavasti olen lähisuvun ensimmäinen maisteri, ainakin yksi serkku, toisen serkun lapsi ja siskoni lapsi ovat maistereita. Yksi siskon lapsi opiskelee yliopistossa.

Vierailija
28/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä helpompi laskea ne jotka eivät ole suorittanu akateemista loppututkintoa. Elossaolevista heitä on tasan kaksi eli 87-vuotias mummoni ja hänen pari vuotta nuorempi sisarensa jotka ovat sitä ikäluokkaa että ei maaseudulta ponnistaneilla naisilla oikein ollut mahdollisuutta yliopisto-opintoihin varsinkin, kun perheessä oli 9 lasta. Miehen suvussa on mummo-ja pappaosastokin akateemisesti koulutettu. Niistä eteenpäin kaikki sukupolvet on akateemisesti koulutettu.

Miten se lasten lukumäärä vaikuttaa, kun ei niiden koulutusta itse makseta?

Vierailija
29/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon duunarisuvusta, on hitsaaja, siivooja, sähköalan yrittäjiä ja kirjanpitäjä. Serkut tehneet AMK-tutkintoja, mutta kukaan ei ole opiskellut yliopistossa.

Minulla, veljellä ja meidän isällä on DI-koulutus. Eli 3.

Vierailija
30/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko 40

Vierailija
31/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin vanhempia, isovanhempia, isoisovanhempia, sisaruksia, tätejä ja setiä ja heidän lapsiaan, niin vain yksi minun lisäkseni on maisteri: isäni äiti. Pappa on aina ylpeänä kertonut, kuinka kaikki sukulaiset ja kaverit olivat kateellisia ja ilkeitä mummulle, joka halusi koko lähipiirinsä ainoana ja vieläpä naisena yliopistoon, mutta mummu piti päänsä ja teki juuri kuten itse halusi.

No nykyään on onneksi avarakatseisempaa. Olen sukuni ainoa maisteri, mutta oikein hyvin sovin silti joukkoon. Monet ovat käyneet esim. ammattikorkeakoulun, niin se nyt niin valtavan erilaista ole sekään.

Vierailija
32/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään lähisukua (isovanhemmat-vanhemmat-vanhempien sisarukset-serkut), niin olen ainoa ammattikorkeakoulun käynyt, kukaan ei ole käynyt yliopistoa. Suurin osa on käynyt amiksen, muutama on käynyt lukion.

Täysin sama täällä. Sisko tosin kävi ammattikorkean.

Vierailija
33/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirhe jo otsikossa. Hienoa ap.

En ole laskeniut kuinka monta yliopistokoulutettuja suvussa on, ei ole tarvetta tietää. Ap ei kuitenkaan taida olla sitä.

Vierailija
34/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaksi. Suurin osa on ollut maanviljelijöitä tai duunareita. Sitten jotain virkailijoita, sitten ylioppilaita ja yliopistoon nuorempi polvi.

Vierailija
35/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
36/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainut. Isäni kävi yliopistoa, mutta ei koskaan tehnyt tutkintoaan loppuun

Vierailija
37/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasketaanko avopuolison/ lasteni isän suku sukulistaan. Emme siis naimisissa.

Äitini puolen suvusta en tiedä yhtään. Isäni puolen suvusta muutama arkkitehti, lääkäri ja diplomi-insinööri. En tunne sukuani juurikaan joten voi olla ties kuinka paljon.

Vierailija
38/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko avoin yliopisto mukaan?

Vierailija
39/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempani olivat tehdastyöläisiä, entisistä torpista lähteneitä. Lapsista yli puolet hankki yliopistokoulutuksen, samoin lapsenlapsista. Minun lapsuuden perheessäni kaikilla on yliopistotutkinto. Suvussa on kaksi tohtoria. 

Vierailija
40/77 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on varmaan reilusti yli 20 000 yliopistokoulutettua, jos lähdetään katsomaan suvun esi-isäksi katsotusta Tomaksesta, joka merkittiin rekistereihin 1500-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi