Moontako yliopisto koulutettua teidän suvussa on? Meillä on ainakin 20.
Kommentit (77)
Mikä lasketaan suvuksi?
Minulla ja veljelläni on.
Vanhemmillamme on.
Isovanhemmista yhdellä.
Sedistä ja tädeistä puolella.
Serkuista ehkä puolella.
Tai korjaan: yli opisto koulutettu...
Meillä helpompi laskea ne jotka eivät ole suorittanu akateemista loppututkintoa. Elossaolevista heitä on tasan kaksi eli 87-vuotias mummoni ja hänen pari vuotta nuorempi sisarensa jotka ovat sitä ikäluokkaa että ei maaseudulta ponnistaneilla naisilla oikein ollut mahdollisuutta yliopisto-opintoihin varsinkin, kun perheessä oli 9 lasta. Miehen suvussa on mummo-ja pappaosastokin akateemisesti koulutettu. Niistä eteenpäin kaikki sukupolvet on akateemisesti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
8 valmistunutta, 2 opiskelijaa.
Pentele, yksi täti unohtui, 9 valmistunutta, 2 opiskelijaa.
Puolisoja en laskenut, mukaan. Olisiko pitänyt?
Pari tohtoria, suurin osa maistereita
Paljon on suvussani yli opisto koulutettuja jotka puhuvat natiivi englantia, mutta vihaavat ruotsin kieltä ja suomen kieli oppia.
Koko sukua en tiedä mutta lähimmistä (isovanhemmat ja niiden lapset serkkuihin asti) yli puolet. Nuorimmasta sukupolvesta ei vielä tiedä.
Niin mikä on suku? Mutta jos lasketaan oma perhe, sedät, tädit ja serkut niin noin 9, oma perhe mukaan lukien. Omat vanhemmat, isän veli, minä ja siskoni, serkuista kolme valmistunutta ja yksi opiskelee.
Isovanhemmat on maanviljelijöitä, vanhempien sisaruksista neljä on muita kuin yliopistossa koulutettuja, serkuista kolme samoin, yksi serkku kävi vasta armeijan enkä tiedä mihin hän on sitten lähdössä. Eli aika lailla puolet ja puolet tällä hetkellä. Tätien ja setien puolisoita en nyt laskenut, heistäkin noin puolet taitaa olla yliopiston käyneitä.
1 tohtori, 1 lisensiaatti ja 4 maisteria. Tällainen kysely on vähän turha ilman tietoa siitä kuinka laaja suku on. Itse olen toisen puolen suvun ensimmäinen akateeminen.
On teillä selvästi ollut kiire yli opisto koulutukseen, kun peruskoulu jäänyt välistä näköjään.
Eipä taida olla kuin kolme. Ammattikorkean käyneitä enempi ja yrittäjiä kaikkein eniten.
Isovanhemmista 0, enoista 0, tädeistä 0 ja setiä ei ole. Serkuista ja sisaruksista 0.
Vanhemmista 2/2.
Muista en tiedä.
Jos mietitään lähisukua (isovanhemmat-vanhemmat-vanhempien sisarukset-serkut), niin olen ainoa ammattikorkeakoulun käynyt, kukaan ei ole käynyt yliopistoa. Suurin osa on käynyt amiksen, muutama on käynyt lukion.
Meillä pieni suku, joka ei pidä yhteyttä kuin max serkkujen välillä. Serkuista Koulutettuja on kaikki paitsi yksi, joka jätti yliopiston kesken, teki startupin ja on nykyään miljonääri.
Mistä minä tiedän. Kai niillä jokin koulutus on ollut kun on perustaneet kokonaisen koulun aikoinaan ( yhä olemassa ) ja on yhteiskunnan johtotehtävissä ollut.
Mikä lasketaan suvuksi? Kaikki serkut ja pikkuserkutkin?